Citat:
Ursprungligen postat av
Logique88
Jag tycker det är väldigt märkligt att inget parti ser denna möjlighet. Ta tex ett identitetslöst skitparti som Liberalerna, här skulle de kunna ta tillfället i akt och faktisk profilera sig och på så sätt försvara sitt existensberättigande, men nej. De liberala åsträvar vara konservativa och för EU av någon anledning. Ett EU som är allt utom liberalt.
Jag är också lite förvånad över det motstånd alla politiska partier mer eller mindre sätter upp gentemot en mer friare men ändå reglerad marknad av det lite mer såkallade mjuka drogerna.
Världen går ju i den riktningen, det blir inte färre och färre utan fler och fler som väljer ett nytt sätt.
Kanske är en generationsfråga och att vi fortfarande har kvar för många dinosaurier på ledande positioner.
Pourmokhtari utryckte sig positivt vid ett tillfälle och hon är i den åldern där jag tänker mig att många fler talar ungefär samma språk.
Tror mentaliteten mellan tex Maggan och Romina skiljer sig ganska stort, om man bortser från det självklara att deras politiska åsikter skiljer och mer tänker dom som "vanliga människor".
Tycker också L har en chans här att profilera sig som ett parti som faktiskt lever upp till innebörden av namnet.
Någon behöver ta täten sedan tror jag andra partier kommer märka att det ger medvind att tala mer positivt om en friare syn.
Men det är bara min känsla.