Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-06-05, 07:52
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Så det finns alltså inget land där hårda staff fungerat. Ändå tycker du det vore en bra idé? Du tror ingen har försökt?

Jag tror inte du har någon aning om hur många i Sverige som brukar någon sorts narkotika. Ska du spärra in sextonåriga skolelever på livstid? Du är ju sinnessjuk. Vi har pratat klart om du bara ska tramsa dig.
Vadå inte fungerat? Vad är det som inte fungerar? Brottslingen är inlåst. Dess brottsliga bana har minskat med 100% så länge han är inlåst.
Enligt dig så ska alla brottslingar gå fria. Det om något är sinnessjukt.
Vi kan inte tillåta brottslighet i Sverige. Alla som knarkar ska låsas in. De enda som inte vill det är själva brottslingar.
Citera
2025-06-05, 08:28
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelestialTales
Vadå inte fungerat? Vad är det som inte fungerar? Brottslingen är inlåst. Dess brottsliga bana har minskat med 100% så länge han är inlåst.
Vi kan inte tillåta brottslighet i Sverige. Alla som knarkar ska låsas in. De enda som inte vill det är själva brottslingar.
Om man legaliserar knark så har vi inga brottslingar längre, problem löst.
Citera
2025-06-05, 08:44
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Bara för att du är "högpresterande" behöver du inte vara stark utan kan ha ett ytterst vekt psyke. Jag sätter ingen klassificering på människor som har olika ekonomiska förutsättningar, även om de mindre bemedlade säkerligen självmedicinerar mycket mer frekvent. Missbrukare som missbrukare, i min bok, även om jag inte är dummare än att jag förstår att många gör denna åtskillnad...

Eller så är det bara så enkelt att det mänskliga psyket bara klarar av så mycket. Missbruk och psykisk ohälsa är extremt vanligt bland krigsveteraner oavsett vad dessa hade för bakgrund innan och de var knappast svaga i psyket, de upplevde bara ett ofattbart helvete som ingen som inte va där kan relatera till. Sen ska det nämnas att apor i djungeln som befinner sig i närheten av uteserveringar och stjäl slattar har precis samma alkoholvanor som människor. Vissa dricker så mycket de får tag på, andra ibland och andra inte alls. Så det är nog mest genetiskt betingat samt vad man gått igenom. Återigen vill jag påpeka att du har en skev människosyn, kanske fel att ens kalla det människosyn då du kanske inte ens ser missbrukare som människor. Jag föreslår att du byter bransch innan du blir ännu mer uppgiven och förbittrad.
Citera
2025-06-05, 08:48
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Och eventuellt skattebetalare. Fängelse är dyrt att driva. Ska man frihetsberöva personer på ett så dyrt sätt, bör vi åtminstone göra det på rätt grunder.

Vad är det hemska med att någon berusar sig på sin egna lediga tid?
Citera
2025-06-05, 08:51
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Eller så är det bara så enkelt att det mänskliga psyket bara klarar av så mycket. Missbruk och psykisk ohälsa är extremt vanligt bland krigsveteraner oavsett vad dessa hade för bakgrund innan och de var knappast svaga i psyket, de upplevde bara ett ofattbart helvete som ingen som inte va där kan relatera till. Sen ska det nämnas att apor i djungeln som befinner sig i närheten av uteserveringar och stjäl slattar har precis samma alkoholvanor som människor. Vissa dricker så mycket de får tag på, andra ibland och andra inte alls. Så det är nog mest genetiskt betingat samt vad man gått igenom. Återigen vill jag påpeka att du har en skev människosyn, kanske fel att ens kalla det människosyn då du kanske inte ens ser missbrukare som människor. Jag föreslår att du byter bransch innan du blir ännu mer uppgiven och förbittrad.

Haha! Skiter väl fullständigt i vad du anser... Otroligt hur vissa kan tro sig kunna mästra mig. Du är nu på ignore, ditt sentimentala mähä!
Citera
2025-06-05, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123

Nä men vi har ett samhälle som är fullt med knarkare, är det en bra lösning?
Citera
2025-06-05, 09:06
Medlem
Citat:
Om det är dödstraff på missbruk så kan den som avrättats inte knarka. Alltså en mindre knarkare. Är du så dålig på matte?
Ändå så har bruket ökat markant i Filippinerna. Är du en efterbliven inavlat arier eller något i den stilen då du saknar hjärna att tänka med? Kanske supit bort hela hjärnan med tanke på vilken äcklig alkoholiserad uteliggare du egentligen är...
Citera
2025-06-05, 09:10
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Knark är olagligt av en anledning. Tänk lite.
Citera
2025-06-05, 09:11
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Och eventuellt skattebetalare. Fängelse är dyrt att driva. Ska man frihetsberöva personer på ett så dyrt sätt, bör vi åtminstone göra det på rätt grunder.

Vad är det hemska med att någon berusar sig på sin egna lediga tid?
Det som är dyrt är invandringen. Knarkare ska låsas in. Så är det bara!
Citera
2025-06-05, 09:12
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LooksLater
Vem säger att samhället skulle vara fullt med knarkare om man legaliserar? Korkat påstående. Det är legaliserat att sniffa bensin idag, betyder inte att det är fullt med bensinsniffare överallt.

Citat:
Knark är olagligt av en anledning. Tänk lite.
Nej det är det det inte är. Tänk själv.
Citera
2025-06-05, 09:13
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Ändå så har bruket ökat markant i Filippinerna. Är du en efterbliven inavlat arier eller något i den stilen då du saknar hjärna att tänka med? Kanske supit bort hela hjärnan med tanke på vilken äcklig alkoholiserad uteliggare du egentligen är...
Så dom döda knarkar ännu mer. Bra ekvation där du.
Vadå saknar hjärna att tänka med? Brottsliga handlingar ska få hårda konsekvenser.
Knark är dåligt i alla dess former. Det är enbart samhällets avskum som knarkar. Människor som inte är värda att leva i frihet.
Citera
2025-06-05, 09:17
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LooksLater
Dags att gå ut utanför dörren?
Det har vi redan.
Varför är det så jävla viktigt för er att barn och unga ska kunna köpa droger utan att visa legitimation, inga regleringar, alla pengar till kriminella gäng som bara blir större och starkare.
Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in