2025-06-05, 02:22
Medlem
Ankan-mannens avatar
Det är inte utnyttjande av barn som är det största problemet för suicid med flickor på SIS. Utan det är SIS i sig. Men ett utnyttjande förbättrar inte utsikten, men Dumpen tillskriver utnyttjandet som den enda orsaken.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wgzXj4/flicka-dod-pa-sis-hem?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Citera
2025-06-05, 04:14
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det är inte utnyttjande av barn som är det största problemet för suicid med flickor på SIS. Utan det är SIS i sig. Men ett utnyttjande förbättrar inte utsikten, men Dumpen tillskriver utnyttjandet som den enda orsaken.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wgzXj4/flicka-dod-pa-sis-hem?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Utan utnyttjande hade barnet kanske inte fått problem som gör att en tvångsplacering blir nödvändig. Ett barn som mår bra och fungerar väl hamnar väl inte på SIS.
Citera
2025-06-05, 05:19
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Utan utnyttjande hade barnet kanske inte fått problem som gör att en tvångsplacering blir nödvändig. Ett barn som mår bra och fungerar väl hamnar väl inte på SIS.
Det är möjligt, men det omvända är möjligt också. Och utan att ha utrett det så bör man inte uttala sig och hävda att det är ett övergrepp som gjort man hamnat på SIS.

Den frustrerande miljön på SIS kan göra att de söker för att döva sitt mående, och när det inte hjälper så ses suicid som en möjlighet.

Kan vara så att ett övergrepp gjort att denne tagit livet av sig. Men detta är inte absolut som Dumpen hävdar. Mindre troligt enligt mig. Även barn kan njuta av sex och må bättre av det såsom en vuxen. Men absolut kan en skada ske, men knappast i alla barn.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2025-06-05 kl. 05:28.
Citera
2025-06-05, 09:58
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Det där var ju ett sätt för Dumpen att ta på sig en ännu större kostym samt roffa till sig positionen som storspelare utan att folk hinner fatta vad som hände och ja nu är dom där liksom. Ganska snyggt faktiskt men satan så fräckt.
Man liksom indirekt ger sken av att Dumpen är en del av vardagen för svenska folket och här såg dessa listiga typer sin chans att flytta fram positionerna. Då blir det fel om du dyker upp och sabbar deras guldläge så Dumpen var tvungna att skicka ut dig, hoppas du inte blev allt för ledsen.
Om vi säger såhär, jag bliv ju inte glad direkt, efter allt jag gjort för att Sara ska få lite guldkant på tillvaron.
Citera
2025-06-05, 12:54
Medlem
En grej som slog mig.

Är det nån som tänkt på det faktum att dumpen.se och deras loggar faktiskt är en instruktionsmanual för hur man kan locka gubbar för att få tag i det man inte får köpa själv?
Vejp, cigg, alkohol, droger.

Visst. Inget nytt. Händer säkert på sociala hela tiden. Och dumpen bidrar med kunskap.
Citera
2025-06-05, 22:30
Medlem
I senaste dumpenkonfrontationen har det aldrig varit tydligare att kejsaren inte har kläder men likt förbannat kommer dumpensekten påstå att den som i själva verket blev groomad utsätter andra för detsamma.

Kom in via tips, yeah right!

Hyckleri i dess renaste form.
Citera
2025-06-05, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Du är snabb till att hoppas.
Även sagt det förr, bara för att gruppen växer säger de ingenting om stöd. Skall vi prata stöd så är de de som visar konstant att de swishar eller de som skrivit på namninsamlingen. Övrigt är en mix uta olika personer, exempelvis folk som blivit inbjudna men inte vet vad fan det är eller folk som är nyfikna.

Haha! Det där kan du ju inte ens tro på själv! Eller är du verkligen så blåst att du tror att folk följer och visar sympati för något de ogillar?! Herregud, sluta bjud på lyteskomik!
Citera
2025-06-05, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tatueraren
hur många har skrivit på lagförslaget av alla trogna 283000 följarna? de e väl ändå de det handlar om lr?

Namnunderskrifter och sympatier/följare är inte samma sak och kan inte rakt av jämföras med varandra. Båda visar engagemang, men det är tyvärr bara de mest engagerade som orkar skriva under eller helt enkelt nöjer sig med att gäddorna straffas med exponering.

Om vi jämför namninsamlingar på Skrivunder så är Dumpens den överlägset största de senaste 12 månaderna:

https://www.skrivunder.com/browse.php?order_by=stats_signatures_last_12_month s&page_number=1
Citera
2025-06-05, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Haha! Det där kan du ju inte ens tro på själv! Eller är du verkligen så blåst att du tror att folk följer och visar sympati för något de ogillar?! Herregud, sluta bjud på lyteskomik!

Jag kan ställa samma fråga till dig.
Är du så jävla dum så du tror att dumpens verksamhet gör faktisk nytta?
Kan du i så fall förklara för mig varför det sitter ungdomar på sociala medier och driver med dem, garvar åt dem?
Kan du förklara varför det inte finns en enda unge som kommit ut till stöd för dumpen?

Sluta ljug för dig själv.
Citera
2025-06-05, 23:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
I senaste dumpenkonfrontationen har det aldrig varit tydligare att kejsaren inte har kläder men likt förbannat kommer dumpensekten påstå att den som i själva verket blev groomad utsätter andra för detsamma.

Kom in via tips, yeah right!

Hyckleri i dess renaste form.
Jag reagerade likadant. Det är fiskaren som gromar den senaste. Hon vill bli av med oskulden. Det här är så orealistiskt, ingen 14-åring skulle hålla på såhär. Ja Hyckleri, Swishen måste in. En kvinna på Dumpen facebook reagerade i kommentarerna och skrev samma sak som du/jag.
Citera
2025-06-06, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Det är du som är dum att du tror följa Facebook = visa sympati.
Finns jättemånga på Facebook som blir inbjudna att följa sidor och bara accepterar utan att veta vad det är. Det finns jättemånga som går med i sidor utan att veta vad det är eller av nyfikenhet och sedan inte följer dem, det finns jättemånga på Facebook som följer sidor utav nyfikenhet vilket inte är det samma som stöd till företaget/sidan/gruppen, det finns de som följer dumpen p.g.a. de anser det vara underhållning vilket inte är det samma som att de just stöttar dem. Det finns många anledningar att följa en grupp/sida utan att man ger dem stöd eller hejar på deras arbete.

I detta fallet som jag nämnde sist har vi en bättre måttstock och det är hur många som skrivit på namninsamlingen, vilket är det samma som att ge dem deras fulla stöd.
Enligt skriv under är det bara 85 000 som skrivit på totalt och bara 17 000 de senaste året.
Det är alltså de överlägset sämsta året för underskrifter, de har haft den uppe i lite mer än 3 år, 17000 de senaste 12mån ger 68 000 de två första åren.

Dina antaganden om att Facebook sidan växer är det samma som att stödet ökar är lika bra som att gå till en stad och se en restaurang så det betyder att det inte finns några hemlösa.
Du är expert på att dra obildade antaganden utan att direkt ha fakta eller grundläggande bevis på din ståndpunkt mer än dina egna antaganden/påståenden. Intervjua alla medlemmar och fråga om deras anledning till att vara med i gruppen, flertalet kommer säga "Oj, följer jag den." eller liknande.
Citera
2025-06-06, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Jag reagerade likadant. Det är fiskaren som gromar den senaste. Hon vill bli av med oskulden. Det här är så orealistiskt, ingen 14-åring skulle hålla på såhär. Ja Hyckleri, Swishen måste in. En kvinna på Dumpen facebook reagerade i kommentarerna och skrev samma sak som du/jag.
Jaha va förvånad hon är kommer blir när hon blir utslängd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in