Citat:
Fr att "frstra" en bro likt dessa krvs vl robotarna som r anpassade fr dessa saker. Tnker vl frmst p "bunker busters" BLU, GBU och Paveway. Men andra sidan, en hejdlst massa sprngmedel som riktas mot en viss punkt kan nog f vilken bro som helst att ge efter.
Efter dessa samlade attacker frn Ukrainas sida, mot flyg, tg och broar undrar jag Vad kommer, eller rttare sagt, Hur kommer ryssen att svara p detta. Ngon som tror ngot?
Efter dessa samlade attacker frn Ukrainas sida, mot flyg, tg och broar undrar jag Vad kommer, eller rttare sagt, Hur kommer ryssen att svara p detta. Ngon som tror ngot?
frmodligen skjuta lite extra robotor eller drnare mot civila, det r s det har varit i ngra r nu, dock s r det lngt ifrn samma intensitet som tidigar, frmodligen blir det inget som nr upp till tidigare vedergllningar, typ som nr moskva snktes, pga av att Trump r allt annat en frutsgbar, och minst sagt knslostyrd, fr trump frsig att putins bro ska snkas i havet som straff, s r den borta p 48h.
Citat:
Min tanke r, om de inte svarar p ett brutalt frdande stt s undrar jag vad fr legitimitet de nskar ge sin militrmakt, hur de vrderar sin frsvarsfrmga samt vad fr signaler till omvrlden de "nskar snda" ut.
det r frsent fr det. lite civilia kommer rka illa ut. men som sagt, inget i stil med det som rysstrollen brukar fantisera om.
Citat:
Jag r allt annat n en frsvarsanalytiker s det kanske finns frdelar med deras taktik men jag undrar allt om ryssen, ur deras synpunkt, nd inte tjnar p att frska sl ut den militra och civila ledningen i Ukraina med att fylla en eller ett par stridsspetsar i en Oreshnik med ett par rejla bomber och stta i Kiev. Men det r nog svrare n en tror att veta var ledningen fr ett land befinner sig i nr de r i ett krig.
Ukraina kmpar p bra fr att st emot ryssen och gr det mest fr att frska sl tillbaka.
Ukraina kmpar p bra fr att st emot ryssen och gr det mest fr att frska sl tillbaka.
Just de 2 skeppen seglande i feb-mars 2022, andra relevanta militrstrategiskt ml var bortom rckehll i juli-aug 2022, och de har aldrig varit lngre ifrn att uppn ett frsta som de r idag.
Citat:
Bara inte pundarna i EU-hgkvarteret och vra politiker drar in oss i kriget dem emellan.
ser jag ingen anledning till, vi slnger lite vxelpengar p ukraina, de ddar ryssar och nedgraderar deras frmga.
Synd om de civilia i ukraina naturligtvis, men s lnge de vill frsvara sin nation, och den rda fienden slaktas, s r allt i sin ordning.