Citat:
För att "förstöra" en bro likt dessa krävs väl robotarna som är anpassade för dessa saker. Tänker väl främst på "bunker busters" BLU, GBU och Paveway. Men å andra sidan, en hejdlöst massa sprängmedel som riktas mot en viss punkt kan nog få vilken bro som helst att ge efter.
Efter dessa samlade attacker från Ukrainas sida, mot flyg, tåg och broar undrar jag Vad kommer, eller rättare sagt, Hur kommer ryssen att svara på detta. Någon som tror något?
Efter dessa samlade attacker från Ukrainas sida, mot flyg, tåg och broar undrar jag Vad kommer, eller rättare sagt, Hur kommer ryssen att svara på detta. Någon som tror något?
förmodligen skjuta lite extra robotor eller drönare mot civila, det är så det har varit i några år nu, dock så är det långt ifrån samma intensitet som tidigar, förmodligen blir det inget som når upp till tidigare vedergällningar, typ som när moskva sänktes, pga av att Trump är allt annat en förutsägbar, och minst sagt känslostyrd, får trump försig att putins bro ska sänkas i havet som straff, så är den borta på 48h.
Citat:
Min tanke är, om de inte svarar på ett brutalt förödande sätt så undrar jag vad för legitimitet de önskar ge sin militärmakt, hur de värderar sin försvarsförmåga samt vad för signaler till omvärlden de "önskar sända" ut.
det är försent för det. lite civilia kommer råka illa ut. men som sagt, inget i stil med det som rysstrollen brukar fantisera om.
Citat:
Jag är allt annat än en försvarsanalytiker så det kanske finns fördelar med deras taktik men jag undrar allt om ryssen, ur deras synpunkt, ändå inte tjänar på att försöka slå ut den militära och civila ledningen i Ukraina med att fylla en eller ett par stridsspetsar i en Oreshnik med ett par rejäla bomber och sätta i Kiev. Men det är nog svårare än en tror att veta var ledningen för ett land befinner sig i när de är i ett krig.
Ukraina kämpar på bra för att stå emot ryssen och gör det mest för att försöka slå tillbaka.
Ukraina kämpar på bra för att stå emot ryssen och gör det mest för att försöka slå tillbaka.
Just de 2 skeppen seglande i feb-mars 2022, andra relevanta militärstrategiskt mål var bortom räckehåll i juli-aug 2022, och de har aldrig varit längre ifrån att uppnå ett första som de är idag.
Citat:
Bara inte pundarna i EU-högkvarteret och våra politiker drar in oss i kriget dem emellan.
ser jag ingen anledning till, vi slänger lite växelpengar på ukraina, de dödar ryssar och nedgraderar deras förmåga.
Synd om de civilia i ukraina naturligtvis, men så länge de vill försvara sin nation, och den röda fienden slaktas, så är allt i sin ordning.