Citat:
Ursprungligen postat av
Lättöl
Behöver den ett luftförsvar mot dessa? Tjock betong är besvärligt.
Den senaste attacken hade en laddning på 1.1 ton en bra träff, men skiten stod kvar.
Spelar roll hur dessa 1.1 ton sprängmedel "fästes" vid bron med mera, för att uppnå önskad effekt. Om du bara lägger denna laddning invid ett betongfundament som står 5-15m från det brofundamentet du vill pulvrisera så händer det nog mindre. Framför allt om det ligger 3-7m under vattenytan också.
Därav tror jag det kan räcka med en eller två robotar, med pentetrerande riktverkan, på 300kg sprängm. för att poppa en bropelare. Men det är bara spekulationer, jag kan nada om detta utan tjejgissar utifrån youtubvideos