2025-06-04, 22:16
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Krimbron blev inte skadad iallafall inte mer än att trafiken över bron fungerat som vanligt.
Nothing to see here.

Hur går det för din lilla putte?
Brallorna åker ner dagarna i ända och du påstår att det är ”Nothing to see here” 🙃

Hur skada bron blev kortsiktig och långsiktigt har du inte en aning om. Däremot att trafiken rullar stämmer.
Citera
2025-06-04, 23:31
  #50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Hur går det för din lilla putte?
Brallorna åker ner dagarna i ända och du påstår att det är ”Nothing to see here” 🙃

Hur skada bron blev kortsiktig och långsiktigt har du inte en aning om. Däremot att trafiken rullar stämmer.
Ja då hade jag iallafall rätt 😃
Citera
2025-06-05, 08:21
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnyaOlsen
Dåligt, dem flyttade allt fungerande luftförsvar till Moskva för att skydda sin militärparad.

Det är på tiden att de gör nånting åt putins olagliga svartbygge till bro det bästa är att riva skiten.

Ingen gillar bron, betongbitar från bron kommer säljas som souvenirer till turisterna sen när den är borta.
Är du säker? Detta är ju som alla vet Putins paradmonument.

Men oavsett vad den har för luftförsvar kan något stoppa Taurus (och Stormshadow)?
Citera
2025-06-05, 18:10
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Är du säker? Detta är ju som alla vet Putins paradmonument.

Men oavsett vad den har för luftförsvar kan något stoppa Taurus (och Stormshadow)?
Behöver den ett luftförsvar mot dessa? Tjock betong är besvärligt. Den senaste attacken hade en laddning på 1.1 ton en bra träff, men skiten stod kvar.
Citera
2025-06-10, 14:48
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Behöver den ett luftförsvar mot dessa? Tjock betong är besvärligt.
Den senaste attacken hade en laddning på 1.1 ton en bra träff, men skiten stod kvar.
Spelar roll hur dessa 1.1 ton sprängmedel "fästes" vid bron med mera, för att uppnå önskad effekt. Om du bara lägger denna laddning invid ett betongfundament som står 5-15m från det brofundamentet du vill pulvrisera så händer det nog mindre. Framför allt om det ligger 3-7m under vattenytan också.

Därav tror jag det kan räcka med en eller två robotar, med pentetrerande riktverkan, på 300kg sprängm. för att poppa en bropelare. Men det är bara spekulationer, jag kan nada om detta utan tjejgissar utifrån youtubvideos
Citera
2025-06-10, 15:39
  #54
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Ja då hade jag iallafall rätt 😃
Grattis Mary, du hade ett del-rätt efter 14000 totalfel!
Citera
2025-07-17, 10:49
  #55
Medlem
Är någon initierad och vet om tågtrafiken med krigsmateriel fortfarande går över Kertz eller om den upphörde i samband med ukrainska försöket att förstöra bron senast?
Citera
2025-08-15, 08:30
  #56
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Greg Terry hintade om att något stort var på gång.
Bron kanske?
Citera
2025-08-15, 08:54
  #57
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Spelar roll hur dessa 1.1 ton sprängmedel "fästes" vid bron med mera, för att uppnå önskad effekt. Om du bara lägger denna laddning invid ett betongfundament som står 5-15m från det brofundamentet du vill pulvrisera så händer det nog mindre. Framför allt om det ligger 3-7m under vattenytan också.

Därav tror jag det kan räcka med en eller två robotar, med pentetrerande riktverkan, på 300kg sprängm. för att poppa en bropelare. Men det är bara spekulationer, jag kan nada om detta utan tjejgissar utifrån youtubvideos
Trafiken har efter den attacken begränsats till fordon med maxvikt 5 ton. Inga lastbilar får längre köra på bron och all militär logistik på bron är stoppad.
Citera
2025-08-15, 08:55
  #58
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Är någon initierad och vet om tågtrafiken med krigsmateriel fortfarande går över Kertz eller om den upphörde i samband med ukrainska försöket att förstöra bron senast?
Inga militära transporter går tydligen via bron. Det borde även innefatta tågtrafik.
Citera
2026-05-16, 23:01
  #59
Medlem
Tydligen stopp sedan några timmar och körrna hopar sig 🙃

https://bsky.app/profile/wartranslated.bsky.social/post/3mlxp7r4b5s2z
Citera
2026-05-16, 23:35
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Tydligen stopp sedan några timmar och körrna hopar sig 🙃

https://bsky.app/profile/wartranslated.bsky.social/post/3mlxp7r4b5s2z

Spännande. Man undrar ju om Ukraina har attackerat eller om ryzzen har indikationer på att Ukraina kommer att attackera. Hur som helst så har svartbygget stått för länge så det vore bra om det försvann. Och det vore en rejäl nesa för bajsdvärgen.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in