Citat:
Man hade nog inte möbler då, men jag anser nog att hon såg där de bodde som sin domän och fixade till den. Medan mannen byggde skydd för dem. Har du bevis för något annat? Det är försåts enkelt att ta en tidsperiod man inte vet något om och framföra bestämda åsikter om den.
Kan du bevisa att det med att de ser hemmet som sin domän, inte är biologiskt. För du kan inte det heller, eller hur? Du säger att det är en konstruktion, men kan bara dra upp enstaka undantag och försöka göra det till en norm. Men generellt har jag rätt. Det är så det ser ut i verkligheten. Kvinnor är inte som du anser. Du själv är förstås långt ifrån någon norm.
Nej! Du gör inte skillnad på patriarkat och patriarkat. Det värsta patriarkatet i samhället är samma som allt annat. Det visar sig även nu, då du drar upp andra religioner. Det låser sig för dig i den här frågan. Du klarar inte av att kritisera det värsta patriarkatet och åsikterna där, utan försöker undvika det. Du visar på det sättet, förståelse för det.
Jag anser att kvinnor ska göra det som de vill och inte låta vänsterfeministiska manshatare försöka styra dem. Vill de hålla på med hemmet, ska de göra det. Vilket du uppenbart inte vill. Då du är misogyn.
Jo det gör du. Du använder honom som norm för män. Du tar ett exempel och angriper det. Menar du att kvinnor är som han?
Jag vet inte ens vad han säger, så det är nog problemet för mig att besvara det. Men jag försvarar inte män som beter sig illa mot kvinnor, som du verkar tro. Så om ni angriper honom, kommer jag inte att argumentera emot det. Ni har säkert rätt i det. Men att använda honom som argument mot det jag säger, är egentligen att försöka styra bort diskussionen.
Hoppade du över lite nu? Men då kan vi se det som avhandlat.
Kan du bevisa att det med att de ser hemmet som sin domän, inte är biologiskt. För du kan inte det heller, eller hur? Du säger att det är en konstruktion, men kan bara dra upp enstaka undantag och försöka göra det till en norm. Men generellt har jag rätt. Det är så det ser ut i verkligheten. Kvinnor är inte som du anser. Du själv är förstås långt ifrån någon norm.
Nej! Du gör inte skillnad på patriarkat och patriarkat. Det värsta patriarkatet i samhället är samma som allt annat. Det visar sig även nu, då du drar upp andra religioner. Det låser sig för dig i den här frågan. Du klarar inte av att kritisera det värsta patriarkatet och åsikterna där, utan försöker undvika det. Du visar på det sättet, förståelse för det.
Jag anser att kvinnor ska göra det som de vill och inte låta vänsterfeministiska manshatare försöka styra dem. Vill de hålla på med hemmet, ska de göra det. Vilket du uppenbart inte vill. Då du är misogyn.
Jo det gör du. Du använder honom som norm för män. Du tar ett exempel och angriper det. Menar du att kvinnor är som han?
Jag vet inte ens vad han säger, så det är nog problemet för mig att besvara det. Men jag försvarar inte män som beter sig illa mot kvinnor, som du verkar tro. Så om ni angriper honom, kommer jag inte att argumentera emot det. Ni har säkert rätt i det. Men att använda honom som argument mot det jag säger, är egentligen att försöka styra bort diskussionen.
Hoppade du över lite nu? Men då kan vi se det som avhandlat.
Det här könskriget hör till feministforumet. Generalisera inte mig! Skriker båda sidorna, ena nämner Zara Larsson och den andra Andrew Tate. Både Zara och Andrew Tate är dock väldigt populära för respektive kön och deras popularitet är av intresse både sociologiskt och biologiskt.
Du kan inte säga mycket av intresse utan att generalisera. Hat är en gift som säljs åt högst pris åt de förbittrade. Ensamma människor blir oftast ganska bittra, trots att de kan ha ganska meningslös "kul" för sig själva så blir de bittra. Detta gäller bägge könen.
Andrew Tate säger något om dagens unga gen-z män tillslut varesig du vill det eller inte. Vi kan inte leka med iden om att vara individer bara när det passar oss. Hat föder hat, så givetvis har sådana som Zara Larsson som lyfts fram av media som en förebild åt unga kvinnor, vilket tvingat fram den undre världens förebilder åt unga män.
Du vill hålla konversationen till "generalisera inte män", men det är en ohållbar liberal tillstånd som du själv inte vill hålla dig till.