Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Nu börjar det bli ett tag sedan. Men när Sara Larsson stod på scen och ropade, "Fy fan vad jag hatar män!", jublade man. Genusvetenskap är trams, feminism i sig är det inte, däremot dagens vänsterfeminism. Den bygger på ett antal lögner och motsägelser. När det gäller patriarkala normer, finns det en viss berättigad kritik men när man i praktiken bara angriper vita män och samtidigt inte vågar angripa t.ex. islam, och därigenom försvarar både patriarkatet, misogyni och homofobi inom den, är man totalt inkonsekventa och går inte att ta på allvar. Det är därifrån det största hotet mot er frihet kommer, istället angriper ni ett samhällssystem och männen där, där ni har alla rättigheter.
Jag menar även att den här inkonsekvensen och den splittring ni extremfeminister skapar, kommer att leda till er egen undergång. Ni söker inte samförstånd utan konflikt. Till slut kommer en backlash, när ni fått alla att hata er.
Grunden anser jag är att ni inte förstår er själva eller vad och hur kvinnor är. Ni erkänner inte era egna känslor utan har skapat en halmgubbe som ni skrämmer er själva med. Patriarkatet. Om ni erkänner er själva som ni är, kommer patriarkatet att tvinga er tillbaka till spisen. Men eftersom ni riktar er bara mot vita män utifrån era dogmer och drar alla över en kam, skapar ni bara konflikt.
Frågan är också varför män ska försvara er. Ni vill vara fria och idealet är att vara som män och att se kvinnor som svaga, ses som misogyni. En vänsterfeminist gråter inte, utan är manlig och stark och visar ingen svaghet.
Nu menar jag inte att det här gäller alla kvinnor, men det är i stort sett bara ni som hörs. Så jag vänder mig mot er vänsterfeminister, sådana som du, inte kvinnor generellt. För ni är totalt inkonsekventa i det ni säger. Ni vill ha trygghet men vägrar söka stöd och förståelse, utan tror att konflikt är lösningen.
Men snälla....genusvetenskap är i stort, vetenskapen bakom faktan av att nej könsroller är inte vår biologi. Könsroller handlar om något annat...en konstruktion, ett genus.
Och det är fan tämligen enkelt inse att där har de rätt. Finns NADA av "biologi" bakom att endast kvinnor ska duka ett bord och endast män ska tjäna pengar...utan enkom konstruerat trams.
och att feminism idag enkom skulle angripa "vita män" är ju konstruerat trams i sig och en ihopblandning av olika kritiker i debatten.
Feminism kritiserar patriarkal ideologi, överallt där den existerar. Feminism existerar även inom islam.
Nivån på det ni har att komma med är så lågt, okunnig och onyanserat så man skakar bara på huvudet.
Och verkligen? feminism är det som skapar splittring mellan könen och inte alla patriarkala idéer om hur diametralt olika könen skulle vara som tydligen kräver att de ska få helt olika värde och behandling i samhället?
Vad är mest att SKILJA på könen? att AKTIVT och fullt medvetet göra just detta...eller att försöka skapa ett samhälle där vad man har mellan benen bara ska spela en roll där de faktiskt spelar just en roll, inom reproduktion ex?
HUR är en Andrew Tate ex, INTE att så splittring mellan könen?
Och? vad exakt skulle jag behöva en man att försvara mig emot? jo...just det... enkom en annan man, som tänker och efter sig som en Tate.
Inkonsekvensen i allt detta är enkom på din sida, men ni begriper inte detta alls...eftersom ni är helt marinerade i denna tramsiga idé om den manliga överlägsenheten, den manliga RÄTTEN till kvinnor.
Och för att återgå till trådens ämne.
Den tid i mänsklighetens korta historia på denna planet, där mänsklig gemenskap varit som störst, så levde vi i små grupperingar som utgick från jämlikhet mellan människor, både då det gäller kön men även andra hierarkier, klass ex.
Arroganta jävlar som ansåg sig förtjäna mer och vara bättre än någon annan, åkte ut att pröva sin lycka i nån annan grupp.
Det är allt detta ivriga särskiljande mellan grupperingar av människor som skapar ensamheten, och inte det motsatta strävandet.