Citat:
Ursprungligen postat av
Tarmstuvning
Hon kan väl byta rum och låsa dörren?
Om det är jätte akut - Kan hon skicka mig ett PM här..
(Om hon nu läser här)
Jag tror inte hon fattar hur illa det är att bli slagen, hon är dessutom så full så man vet inte alls hur hon tänker. Hon kan lika gärna tvärvända och säga att allt är så bra, de är tjära och det var hon själv som slog honom bara för att han kommer hem med mat till henne ikväll och de blir sams. Det är ett av problemen när hon är full hela tiden, historierna ändras efter humör. Bara idag la hon ut att hon kastat ut hans saker genom fönstret, för att i nästa säga att det var han som gjorde det. Så länge hon får uppmärksamhet av en man tror jag inte hon skulle lämna frivilligt, hon är så desperat efter att ha en man i sitt liv. Spelar ingen roll vad han gör, så länge han (i hennes värld) vill ha en relation kommer hon inte lämna. Det viktigaste i hennes värld är att vara åtrådd.
Jag tror endast tvång separerar dem. T.ex om polisen skulle häkta honom för misshandel och hon skulle bli omhändertagen av annan anledning - eller samma om det nu skulle visa sig att hon gjort samma mot honom. Hoppas verkligen polisen har varit där och GÖR något. Hon kommer inte göra något själv. Tar polisen inte med honom blir det bara samma sak inatt, hon är redan aspackad och han kommer bli arg när han kommer hem. Hon verkar tro att det bara är att säga åt honom att dra om han är arg så ska han lämna över lägenheten till henne fredligt och frivilligt, jag tror inte alls det är så enkelt. Säkrast för henne för att inte eskalera situationen skulle vara att hon hittade någonstans att ta vägen NU och bokade ett eget rum någonstans, men hon kommer inte släppa och flytta från honom av egen fri vilja tror jag tyvärr. Även om vi alla övriga ser att det hade varit bäst för hennes säkerhet.