2025-06-03, 19:42
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
När jag letar efter någonstans att orosanmäla vuxna leder vägarna hit, vet någon om det är rätt ställe eller ska jag leta vidare?
https://start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/stadsdelsforvaltningar/Hagersten-Alvsjo

Verkar ha öppet kontorstider, men det går ju alltid att orosanmäla imorgon - polisen är ju kontaktad redan angående situationen NU så socialtjänsten är prio 2 att blanda in. Hoppas polisen hunnit dit nu innan han kommer hem.

Precis, den länken är rätt då de bor i Hägersten. Man kan vara anonym både i mail och samtal, se till att skapa ny hemlig mail bara och att ringa med skyddat nummer, annars skrivs det ner också. Jättefint av dig. Ju fler desto bättre.
Citera
2025-06-03, 19:45
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Ja, du har nog rätt. Minns att Pia i en video berättade hur Roooomisen ringde henne fastän de gjort slut. Det kan ju förklara varför Pia betalade för en månad på ett Hostel och nästa dag flyttade in hos Roomis istället, han ringde väl och tjatade då han var sugen på att dela på hyran.

Hon är tyvärr helt styrd av att vilja vara i en relation. VIN och TJÄRLEK är på samma första prio-plats. Så hon var ett lätt byte där på hostelet. Jag tror fortfarande att han har ett annat boende med. Han är borta fööör mycket för att bara "jobba". Det var samma på hostelet. Han dök bara upp ibland. Som för att kontrollera sin fånge
Citera
2025-06-03, 19:47
Medlem
MaeWests avatar
Kan vara någon form av självskadebeteende Pia Pissfitta pysslar med?
Hon ser det som så "självklart" att hon är så speciell i detta umgänge, så att hon åker på stryk blir lite som ett kvitto på HUR speciell hon är?

Om nu någon fattar min tankegång i detta?

Att Herr kriminell ser Pia som en tillgång, är en sak som är säker. Dock blir han nog frustrerad över hur svårt Pia har att släppa sina pengar ifrån sig till honom. Han lyckas plocka några ören då o då, som nu detta boende.
Men annars går han på pumpen, vilket troligen gör honom jävligt sne. Kan hända att han haft tidigare relationer där kvinnor "öst" pengar över honom. Och nu, när han haffar en "kärring", alkad, förvirrad, med ett sexbehov och ett behov av uppmärksamhet, som nu har en drös med stålars, så får han inte loss hennes pengar.

Inte konstigt han blir sur. Och så fort han sticker näsan innanför dörren, så är hon där, Knäckehäxan, med sitt vin, sitt filmande, sin skitiga lekamen, ruttna tänder, uppkäftiga sätt , full med krav på umgänge. Blir arg när han skjuter henne ifrån sig, börjar att veva och skrika, kasta saker, och vad händer då i en man som tappat både heder och moral?

Han kan inte lämna rummet, då han inte har någonstans att bo, och det troligtvis är Pia som betalat detta rum. Han kan inte kasta ut henne. Han måste stå ut.

Får se vad som sker framledes i detta här.
Citera
2025-06-03, 19:48
Medlem
När man lyssnar på den senaste videon så verkar det ju som att Rooomis troligen låtit Pia betala rummet och stå på den typ av kontrakt som nu finns. De bodde ju först i Rooomis lilla rum, men uppgraderade till större och det var förmodligen i den vevan Pia kom att stå på kontraktet. Vet inte alls hur sånt funkar, men spekulerar då det verkar vara Pias boende. Troligen är väl Rooomis inte sugen på att flytta ut och börja om på Hostel.
Citera
2025-06-03, 19:49
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Härligt, man får hopp om mänskligheten! Socialjouren tyckte man skulle ringa polisen i ett pågående brott då han kan komma åter närsom. Så det var gjort det med. Om sedan polisen väljer att åka är en sak. Men skulle de ej göra det och något sker, undrar om de vågar ta risken. Nej, jag tror polisen knackar på ungefär just nu hos Korvparet.

Och härligt att många försöker rädda tanten när hon inte har vett/insikt nog att rädda sig själv. Hon blir nog förbannad nu. Men förhoppningsvis tacksam längre fram.

Polisen i Västberga ligger väl ett stenkast bort från detta hotell? Frågan är om de har tid.
Citera
2025-06-03, 19:52
Medlem
Många pratar om orosanmälan men rent generellt går det inte att orosanmäla en vuxen.
Via psykiatrin och missbruka enheten kan man tipsa uppsökande verksamhet, något många likställer med rosa.
Har jobbat inom socialtjänsten många år och det var lika jobbigt varje gång nån ringde eller kom in för att orosanmäla nån bekant/släkting.
I större städer jobbar man uppsökande och har plus team. Där går det ju att informera, berätta vad man sett och förmedla oro vilket gör att de kan söka upp och erbjuda hjälp. Detta har ju hänt hos Pia, då när hon blev vräkt så kom ju några från soc och erbjöd hjälp.

Sen
Struten har en grandios självbild och lyckas hela tiden vrida strålkastarna mot sig själv
Sluta svara Struten. Bara scrolla förbi.
Den här tråden finns hos flashback och handlar om Gräddrumpans förehavande...inte vad en medelålders ensam kvinna (??) tycker om oss som skriver.
Citera
2025-06-03, 19:58
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Tankad Packad och Klar
https://www.tiktok.com/@grddrumpan2025/video/7511767635751652630
Senast redigerad av Tarmstuvning 2025-06-03 kl. 20:29.
Citera
2025-06-03, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuthgerT
Många pratar om orosanmälan men rent generellt går det inte att orosanmäla en vuxen.
Via psykiatrin och missbruka enheten kan man tipsa uppsökande verksamhet, något många likställer med rosa.
Har jobbat inom socialtjänsten många år och det var lika jobbigt varje gång nån ringde eller kom in för att orosanmäla nån bekant/släkting.
I större städer jobbar man uppsökande och har plus team. Där går det ju att informera, berätta vad man sett och förmedla oro vilket gör att de kan söka upp och erbjuda hjälp. Detta har ju hänt hos Pia, då när hon blev vräkt så kom ju några från soc och erbjöd hjälp.

Sen
Struten har en grandios självbild och lyckas hela tiden vrida strålkastarna mot sig själv
Sluta svara Struten. Bara scrolla förbi.
Den här tråden finns hos flashback och handlar om Gräddrumpans förehavande...inte vad en medelålders ensam kvinna (??) tycker om oss som skriver.

Kan finnas undantag kanske. Min dotter hade en kompis som fick alkoholproblem när hon var 20 och efter typ 40 orosanmälningar ifrån alla håll och kanter, så blev det LVM och behandlingshem. Vet inte om det kanske går lättare att omhänderta någon när man är under 21.
Citera
2025-06-03, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Hon är tyvärr helt styrd av att vilja vara i en relation. VIN och TJÄRLEK är på samma första prio-plats. Så hon var ett lätt byte där på hostelet. Jag tror fortfarande att han har ett annat boende med. Han är borta fööör mycket för att bara "jobba". Det var samma på hostelet. Han dök bara upp ibland. Som för att kontrollera sin fånge

Så här i efterhand ser man ju precis hur mannen som nog har sociopatdrag agerat på ett väldigt klassiskt vis, vi minns väl alla hans love bombing på Hostelet med solbrillor, smycken och väska samt bibelstudier(?). Sedan kom isoleringen. Därpå våldet.
Citera
2025-06-03, 20:12
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Orosanmälan om gravt missbruk hos vuxen kan göras till Socialtjänsten i aktuell kommun. Polisanmälan om våld i nära relation har minst en person i tråden gjort. Det skadar väl inte heller att skicka mejl till lägenhetshotellet och förklara aktuell situation.

Har du kontaktat Lägenhetshotellet?

Jag kan gärna göra, bara fråga om fler här har nu??
Citera
2025-06-03, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Har du kontaktat Lägenhetshotellet?

Jag kan gärna göra, bara fråga om fler här har nu??

Jag ska sätta mig imorgon och skriva, men ju fler desto bättre!
Citera
2025-06-03, 20:28
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Jag ska sätta mig imorgon och skriva, men ju fler desto bättre!

Jag kan absolut också, om fler än jag gör.
Men, skriver du till Lägenhetshotellet imorgon??

Gör detsamma isåfall, och hoppas många fler gör här!
Svårt att tipsa Polisen 11414,? när inte är i närhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in