2025-06-02, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millivanilli25
Förlåt men det låter ju helt jävla sjukt! Vem tar ens kokain i det egna hemma när barnen är hemma?!!! Är det verkligen barnens bästa att bo med någon som tar droger? Klara har ju gjort det till sin grej att slåss för "barnens bästa", skenheligt...hoppas verkligen att hon jobbar på sig själv först.

Håller med. Och offernarrativet hon säljer på instagram och i podden är så osmakligt. Så gränslöst och oansvarigt som hon verkar ha betett sig, borde rimligen hennes enda fokus vara att jobba på sig själv och ta hand om sina barn? Oavsett vad exet gjort mot henne.
Citera
2025-06-02, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolanda1
Håller med. Och offernarrativet hon säljer på instagram och i podden är så osmakligt. Så gränslöst och oansvarigt som hon verkar ha betett sig, borde rimligen hennes enda fokus vara att jobba på sig själv och ta hand om sina barn? Oavsett vad exet gjort mot henne.

Håller helt med dig om det för det är ju inte så trovärdigt att vara ett oskyldigt offer när man hotat sin make med att döda honom och dessutom haft kokain i blomkrukor och dragit linor innan läxförhör med barnen. Det enda vettiga vore att ligga lågt som fan och försöka få ordning på sitt liv liksom istället för att försöka svartmåla exet och få massa uppmärksamhet. Hon kansåklart ha nått dåligt i relationen men hon verkar ju må sämre nu om man tittar på hennes inlägg och lyssnar på podden och oavsett så har hon ju ändå ett ansvar för sin del och har hon valt att dra i sig knark hemma med barnen så får hon väl ta ansvar för det och sitta och skrika i stenar förändrar ingenting.
Citera
2025-06-02, 20:48
Medlem
Det hade varit intressant att läsa stämningsansökan om det är någon som har den.
Citera
2025-06-02, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Verkligen. Vore kul att veta hur Herr och Fru KD reagerade när de hörde om skjutningar i Huddinge och om de på ngt sätt kopplade ihop det med sina ”hattar”.

Att föräldrar i en barnfamilj medelklass smsar med varandra om att skaffa kokain till hemmabruk tror jag inte är jättevanligt. Någon skrev att ett sms handlade om att skaffa ”hatt” till en tjejmiddag med barnen hemma. Väldigt svårt att tänka mig att alla gäster drar linor som del av middagen men kanske att folk inte reagerar på Fru KDs beteende då man mentalt inte är inställd på att värdinnan går på kokain. Om jag gick på liknande tjejmiddag då skulle jag bara tro att det var alkohol som var orsaken.

Tror att många i Klaras omgivning är chockade över ”hattarna”, hon skulle nog må bra av att hänga mer med Tove och Sofi än gänget som stöttar henne nu. Hon behöver mindre Gaia, tarotkort och medberoende som tror att de hjälper henne.

Det är nog sant som du skriver och svårt att veta hur mycket gästerna ser såklart med och håller de inte på själva kanske de bara tror det är vinet. Jag kan inte låta bli att undra över vad Frida tänker som fortfarande verkar uppmuntra det här och varför man tror att tarotkort och Gaia och allt sånt ska göra något bättre alls. Är Frida bara medberoende eller är hon likadan liksom för de verkar sjukt tajta liksom.
Citera
2025-06-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zetkin
Det hade varit intressant att läsa stämningsansökan om det är någon som har den.

Den går att beställa från tingsrätten och många bilagor med och målnummer och allt finns längre bak i tråden.
Citera
2025-06-02, 23:18
Medlem
Jag har inget emot henne personligen men ngt som jag är sjukt less på är att dessa profiler som är så PK utåt och förfasas över denna gängkriminalitet m skjutningar osv., dom ser verkligen inte deras del i detta när de beställer kokain ”hatt” för att ha på vardagskvällar & helger. Köper du kokain så kan du förstå att du bidrar till den utvecklingen vi har
Citera
2025-06-03, 06:53
Medlem
Ironiskt nog på fru KDs stories nu: ” en hatt ljuger aldrig”….
Citera
2025-06-03, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av convey
Ironiskt nog på fru KDs stories nu: ” en hatt ljuger aldrig”….

För att lägga in en annan innebörd för ”hatt” än kokain och hävda att det är något slags internskämt?
Citera
2025-06-03, 17:24
Medlem
Såg att Jonatan Unge hade kommenterat sitt egna uppbrott med nedan.

”Ja vi har separerat men har bara det vanliga tråkiga att säga: skiljs som vänner, barnens bästa och att ingen av oss har ett i alla fall aktivt kokainmissbruk”.
Citera
2025-06-03, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worldofwcswed
Det är nog sant som du skriver och svårt att veta hur mycket gästerna ser såklart med och håller de inte på själva kanske de bara tror det är vinet. Jag kan inte låta bli att undra över vad Frida tänker som fortfarande verkar uppmuntra det här och varför man tror att tarotkort och Gaia och allt sånt ska göra något bättre alls. Är Frida bara medberoende eller är hon likadan liksom för de verkar sjukt tajta liksom.

För mig framstår Frida, och alltså båda två, som väldigt motsägelsefulla. De har jätte starka åsikter för att i andra situationer framställa sig själva som svaga och lättöverkörda och väldigt känsliga. Såg att Frida hade bett om frågor på insta och då hade någon haft det oerhört gränslösa omdömet att fråga vad huset de bygger kostar. Istället för att strunta i frågan eller bara svara ”vet inte vad det landar på” skrev hon en längre text om hur någon kan ställa en som fråga. Eh? Att fråga vad ett bygge kostar till någon man inte känner är totalt gränslöst men att sitta med sin poddpolare och avsnitt efter avsnitt antyda att dennes ex har misshandlat fru KD och inte ska få ha hand om sina barn det är inte gränslöst? Det berättar man för alla lyssnare man inte känner och inte har någon aning om vem det är?

Såg att de nu frågat om frågor till podden och givetvis kommer väldigt många frågor som ”lyssnarna” skickar in beröra ämnen som gör att Fru KD kan fortsätta hinta om Herr KD.
Citera
2025-06-03, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Såg att Jonatan Unge hade kommenterat sitt egna uppbrott med nedan.

”Ja vi har separerat men har bara det vanliga tråkiga att säga: skiljs som vänner, barnens bästa och att ingen av oss har ett i alla fall aktivt kokainmissbruk”.

Denna antydan bör handla om Måns Z. Ingen ute i landet vet vilka Klara och Kjell är, än mindre något om deras vårdnadstvist som ett få antal människor flockas kring här.
Citera
2025-06-03, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaksmularen
Denna antydan bör handla om Måns Z. Ingen ute i landet vet vilka Klara och Kjell är, än mindre något om deras vårdnadstvist som ett få antal människor flockas kring här.

Så är det såklart. Men han är iaf inte ensam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in