2025-06-03, 22:20
Medlem
Tack. Så ”vägen framåt”, som Klara menar att de inte var överens om, och således var orsaken bakom skilsmässan, liksom den enda ”lösning” avseende situationen nu, som det tydligen bara är hon och ingen annan som ser (och därav acceptans bönen), framgår det vad det gäller? Att herr KD ska söka hjälp för missbruk, göra en neuropsykiatrisk utredning, eller vad?

Om hon anser att det är narcissism som är det huvudsakliga problemet så är väl lösningen inte direkt ”enkel”… (Nu har jag absolut ingen personlig kännedom, men skulle inte bli förvånad om han snarare ligger någonstans inom spektrat och att Klara är den mest narcissistiska av de två)

Verkligen sorgligt om kokainmissbruk är en starkt bidragande faktor till destruktivitet i den här familjen också.

Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Båda!

Finns en lång text i detta i hans stämningsansökan men framför allt handlar det om att hon under en tid vägrade låta barnen träffa honom och när umgänget sen togs upp krävde hon att det skulle göras med en extern person som sällskap som hon också ville få godkänna och ”informera” om vad för slags person herr KD är
Citera
2025-06-04, 17:17
Medlem
montevideos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaksmularen
Denna antydan bör handla om Måns Z. Ingen ute i landet vet vilka Klara och Kjell är, än mindre något om deras vårdnadstvist som ett få antal människor flockas kring här.

Nä, för herr Unge har väl mer en smak för amfetamin?
Citera
2025-06-09, 08:44
Medlem
Ok samma posiga bilder upp om och om igen. Från speglar och provhytt i klänningar hon gillar att titta på sig själv i. LOL. Cool brud.
Citera
2025-06-09, 15:59
Medlem
Citat:
Ok samma posiga bilder upp om och om igen. Från speglar och provhytt i klänningar hon gillar att titta på sig själv i. LOL. Cool brud.

Modellposen med framskjutna axlar och böjd rygg ser aldrig riktigt bra ut så där i verkliga livet…

Utan någon som helst anledning egentligen så skulle jag inte bli förvånad om Fru KDs nästa partner är en kvinna.
Citera
2025-06-10, 11:36
Medlem
Citat:

Ja åmandet är på en nivå...
Citera
2025-06-10, 14:07
Medlem
Citat:

She's feeling herself på ett sätt alltså.
Citera
2025-06-10, 22:14
Medlem
Tror hon försöker visa upp sig för
1) sin kk
2)för att locka nya samarbetspartners
3) alt visa upp ett mer hälsosamt content för att ligga bra till i vårdnadstvisten men det känns inte helt genuint. Dom konstiga danserna, obehagliga utbrotten mot kameran och allt snack om universum känns mer som Clara core...
Citera
2025-06-11, 08:09
Medlem
Kalla mig gärna gammal och trött, men är det inte något djupt tragiskt över vår samtid och hur vi beter oss?
Vuxna kvinnor använder sociala medier för att posera, posera, posera. Pluta med läpparna och fåniga danser. Jag förstår att tonåringar beter sig så, i den åldern är man extremt självupptagen, men att se Elsa, Sandra, Klara mfl stå och spegla sig i skyltfönster och dansa förföriskt framför en kamera gör mig så sjukt generad.
Varför får dessa dårar fortfarande reklamuppdrag och spons?!
Citera
2025-06-11, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
Kalla mig gärna gammal och trött, men är det inte något djupt tragiskt över vår samtid och hur vi beter oss?
Vuxna kvinnor använder sociala medier för att posera, posera, posera. Pluta med läpparna och fåniga danser. Jag förstår att tonåringar beter sig så, i den åldern är man extremt självupptagen, men att se Elsa, Sandra, Klara mfl stå och spegla sig i skyltfönster och dansa förföriskt framför en kamera gör mig så sjukt generad.

Ma behöver inte vara varken gammal eller trött för att tycka att det är så pinsamt att se det där för tänk om ens egna föräldrar hållit på sådär så hade man ju skämts ihjäl ocy stackars ungar om deras klasskompisar ser det där. Lite crazy kan ju vara kul men det där ser mer bara stört ut och ger inte intryck av nån helylle och peppig trebarnsmamma som man kan tro att tex vedum vill ha som ansikte utåt utan mer som en självupptagen tonåring som sitter och kör anden i glaset med tjejkompisarna och glor sig i spegeln resten av tiden.Det är så konstiga filmer och bilder nu och det kanske är som nån skrev att det är för att visa upp för en kk eller nåt men om det är så vidare smart att lägga ut sånt här för att få jobb med att göra reklam?
Citera
2025-06-11, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber

Det är för att reklamköparna till viss del har en övertro på influenser och att kostnaden jämförelsevis är så liten att effekten inte kan mätas och det går på kontot ”varumärkesbyggande”. Tror i Fru KDs fall att det är på barter-nivå och inte att hon utöver att få köket fakturerar ett större belopp till Vedum för X antal inlägg och att de kan använda bilderna. Sen är nog fortfarande influencers med typ 100 000 följare bättre spenderade pengar om man vill nå viss målgrupp om man jämför med tv och annonsering. Framförallt med sånt som ”alla” har råd med d v s kläder, smink, inredning m m. Att följare köper jättedyra kök eller lyxresor till Maldiverna för att man ser sponsrade inlägg tror jag inte händer jätteofta.
Citera
2025-06-11, 22:40
Medlem
Det här med influencers som skapar innehåll för sina kanaler framstå alltid som så extremt sjukt när man någon gång ser någon som spelar in content i verkliga livet, dvs att man ser dem göra det på stan eller någon restaurang, och inte genom deras kanaler. Det måste vara ett helt fruktansvärt jobb att ha, utifrån min måttstock.

På tal om filmerna som l”äggs ut nu och som jag länge reagerat på; Onekligen lite åt det gränslösa hållet när hon sitter och pratar med kameran om att hon är för gammal för att gå på stan utan bh (hon har gjort pattarna, är det inte lite därför man gör det?) och äldsta dottern (som är i tonåren snart?)sitter och tragglar med någon gitarr i bakgrunden och frågar vad det är hon pratar om. Jag vet inte, känns bara för
intimt på nåt fel sätt.

Hon verkar ju försöka sig på någon slags life coach-bana, och det finns en hel del sånt på sociala media -där de vänder sig till vilsna kvinnor och pratar mycket om att ta kontrollen över sin inre gudinna och sån bullshit. De brukar ju ofta spela på sex, sexig dans och kvinnlig frigörelse. Kanske det som ligger bakom dessa flirtiga filmer.
Citera
2025-06-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
Tack. Så ”vägen framåt”, som Klara menar att de inte var överens om, och således var orsaken bakom skilsmässan, liksom den enda ”lösning” avseende situationen nu, som det tydligen bara är hon och ingen annan som ser (och därav acceptans bönen), framgår det vad det gäller? Att herr KD ska söka hjälp för missbruk, göra en neuropsykiatrisk utredning, eller vad?

Om hon anser att det är narcissism som är det huvudsakliga problemet så är väl lösningen inte direkt ”enkel”… (Nu har jag absolut ingen personlig kännedom, men skulle inte bli förvånad om han snarare ligger någonstans inom spektrat och att Klara är den mest narcissistiska av de två)

Verkligen sorgligt om kokainmissbruk är en starkt bidragande faktor till destruktivitet i den här familjen också.

Det var något om att hon skulle få informera de som var med på umgänge med barnen om vad han var för slags person och vilka brott han gjort som hon anmält och att om de följde med så var de "för" kvinnomisshandel.
Har någon fått ut några papper från tingsrätten eller är det massa hemligstämplat? De hade ju slutat skicka ut men det kanske finns mer nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in