2025-06-03, 13:20
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Que?
Peking och Sirius var det. -6 i röven.

Halmstad var det era söderfamily vänner Dif som torskade mot.
Citera
2025-06-03, 13:31
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Peking och Sirius var det. -6 i röven.

Halmstad var det era söderfamily vänner Dif som torskade mot.
Getting you up to speed would be like explaining the concept of Norway to a dog.

Hur kan vi ha varit obesegrade fram till Sirius matchen om vi torskade mot Peking med 3 i röven? Alltså din planet hade varit jävligt kul att besöka någon gång, typ för lite sightseeing och undervisningssyfte.
Citera
2025-06-03, 13:35
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Getting you up to speed would be like explaining the concept of Norway to a dog.

Hur kan vi ha varit obesegrade fram till Sirius matchen om vi torskade mot Peking med 3 i röven? Alltså din planet hade varit jävligt kul att besöka någon gång, typ för lite sightseeing och undervisningssyfte.

Istället för att harva där nere i diket så kan du väl bara acceptera att ni släppt in 6 mål mot Peking och Sirius precis som jag accepterar att vi släppte in 5 mot serieledarna.
Citera
2025-06-03, 13:39
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Sotte har varit bärande i ligans bästa försvarsspel. Ligger alltid väldigt högt i brytningsligan. Vagic har säkert gjort några sämre matcher i år också. Om jag ska vara ärlig så tror jag nog fan att Sotte ska peta Silas.
🤡🤣

Sätt Sotte i vårat juniorlag och vi hade släppt in 30 mål redan nu.
Citera
2025-06-03, 13:43
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
🤡🤣

Sätt Sotte i vårat juniorlag och vi hade släppt in 30 mål redan nu.
Släpper man in 300 mål och ligger åtta bör man vara diskvalificerad från att medverka i någon topp 2 lista över försvarare i ligan.
Citera
2025-06-03, 13:46
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Släpper man in 300 mål och ligger åtta bör man vara diskvalificerad från att medverka i någon topp 2 lista över försvarare i ligan.
Häcken är inte ett funktionellt lag. Sätt in Sotte istället för Silas då hade vi legat nere och slagits med Värnamo. Så bra är Silas och så avgörande har han varit för oss i år. Sotte please...
Citera
2025-06-03, 13:50
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Häcken är inte ett funktionellt lag. Sätt in Sotte istället för Silas då hade vi legat nere och slagits med Värnamo. Så bra är Silas och så avgörande har han varit för oss i år. Sotte please...
Tar du bort vår defensiv ligger vi också där nere, och ni har släppt in typ 4 mål mindre än Halmstad. Jag tycker också Silas är en bra spelare, men jag tycker det är lite väl magstarkt att sätta någon som är en del av en dysfunktionell defensiv över en spelare som lett allsvenskans starkaste försvar.
Citera
2025-06-03, 14:49
Medlem
Kung_Ingentings avatar
För att ta bort glasögonen så brukar jag kika in på statistiksidor (Fotmob oftast, lätt att navigera), oftast mest för att få en bekräftelse på att mina glasögon inte var för enfärgade.
Så bara för sakens skull så sätter jag upp en elva där jag försöker använda nån slags formation där man får in så många som möjligt med dom högsta betygen. Det kan bli typ såhär:

Hahn
Pinas - Jansson - Silas - Norén - Stroud
LBJ - Zeneli - Röjkjaer - Manneh
Nyman

Anfallaren fick jag gå långt ner i listan för att hitta.. Och Hahn, men målvakter är ju lite för sig själva. Och med brasklappen att jag inte är säker på hur Pinas skulle funka som wingback, men på detta sättet fick jag ihop alla utom Nyman från dom 11 med högst betyg av Fotmob. Simon Gustafsson och Tekie är dom två från top 11 som inte kommer med, centrala mittfältet var redan fyllt.
Ren bonus, detta skulle ju dessutom vara en tämligen perfekt balanserad 11. Det brydde jag mig inte om alls när jag satte ihop det.
Citera
2025-06-03, 15:21
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
För att ta bort glasögonen så brukar jag kika in på statistiksidor (Fotmob oftast, lätt att navigera), oftast mest för att få en bekräftelse på att mina glasögon inte var för enfärgade.
Så bara för sakens skull så sätter jag upp en elva där jag försöker använda nån slags formation där man får in så många som möjligt med dom högsta betygen. Det kan bli typ såhär:

Hahn
Pinas - Jansson - Silas - Norén - Stroud
LBJ - Zeneli - Röjkjaer - Manneh
Nyman

Anfallaren fick jag gå långt ner i listan för att hitta.. Och Hahn, men målvakter är ju lite för sig själva. Och med brasklappen att jag inte är säker på hur Pinas skulle funka som wingback, men på detta sättet fick jag ihop alla utom Nyman från dom 11 med högst betyg av Fotmob. Simon Gustafsson och Tekie är dom två från top 11 som inte kommer med, centrala mittfältet var redan fyllt.
Ren bonus, detta skulle ju dessutom vara en tämligen perfekt balanserad 11. Det brydde jag mig inte om alls när jag satte ihop det.

Ja statistik-sidan av myntet är viktigt men bara halva sidan.

Kollade precis Tuttosvenskans "omgångens elva" och där är Victor Eriksson med för 6:e gången på 12 omgångar, vilket han är ensam med. Det säger något om den andra sidan av myntet också.
Citera
2025-06-03, 15:44
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Ja statistik-sidan av myntet är viktigt men bara halva sidan.

Kollade precis Tuttosvenskans "omgångens elva" och där är Victor Eriksson med för 6:e gången på 12 omgångar, vilket han är ensam med. Det säger något om den andra sidan av myntet också.
Och Tuttosvenskan är några stycken slumpmässiga människor, med mer eller mindre enfärgade glasögon. Tittar man på Gais svenska fans-sida så sätter dom förmodligen ihop en helt annan elva.

Victor Eriksson är för övrigt 5:e-valet på mittbacken i Fotmobs elva, Robin Frej från Gais smiter in precis framför med lite högre betyg.
Citera
2025-06-03, 15:58
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Och Tuttosvenskan är några stycken slumpmässiga människor, med mer eller mindre enfärgade glasögon. Tittar man på Gais svenska fans-sida så sätter dom förmodligen ihop en helt annan elva.

Victor Eriksson är för övrigt 5:e-valet på mittbacken i Fotmobs elva, Robin Frej från Gais smiter in precis framför med lite högre betyg.
Så länge vi alla kan konstatera att Sotte har högre betyg på Fotmob än Vagic kan vi nog alla enas om att QuantumQueef är dum i huvudet

Det ska dock sägas att statistik inte är en exakt vetenskap, och att det finns extremt mycket padding som går in i deras betyg som faktiskt inte påverkar spelet. Speciellt lag med högt bollinnehav tenderar att gynnas av extremt mycket padding. Jag håller dock med om att det är löjligt att hänvisa till Tuttosvenskan som någon slags förvirrad appeal to authority.

Nu är jag så klart färgad, men den enda svenska podcasten som jag sett som haft ganska djupa analyser med väl underbyggda slutsatser är typ Norling & Pense reflekterar, men den är ju dessvärre död sedan ett antal år tillbaka.
Citera
2025-06-03, 16:15
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Så länge vi alla kan konstatera att Sotte har högre betyg på Fotmob än Vagic kan vi nog alla enas om att QuantumQueef är dum i huvudet

Det ska dock sägas att statistik inte är en exakt vetenskap, och att det finns extremt mycket padding som går in i deras betyg som faktiskt inte påverkar spelet. Speciellt lag med högt bollinnehav tenderar att gynnas av extremt mycket padding. Jag håller dock med om att det är löjligt att hänvisa till Tuttosvenskan som någon slags förvirrad appeal to authority.

Nu är jag så klart färgad, men den enda svenska podcasten som jag sett som haft ganska djupa analyser med väl underbyggda slutsatser är typ Norling & Pense reflekterar, men den är ju dessvärre död sedan ett antal år tillbaka.
Jag tyckte att jag var rätt tydlig med att jag inte såg det som nått facit, men att vissa måste få in sina favoritspelare överallt förvånar ju inte någon.
Och jag brukar kolla in Fotmob efter att ha sett en Mjällbymatch för att se om statistiken passar in med vad jag själv såg, och väldigt, väldigt ofta säger den samma sak som mina ögon, så jag litar bra mycket mer på den än vad jag gör på dom flesta människor.

Har inte koll på någon podd, är rätt trött på folk som tror att dom kan nått bara för att dom råkar ha en stark åsikt. Rent generellt, ju starkare åsikter folk har, desto okunnigare/dummare är dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in