2025-06-03, 09:28
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Emil verkar fräsch. Gjort det okej i MLS under våren.

Emil Forsberg är en mycket bättre spelare än Albin Ekdal.
Forsberg är mer beroende av fart, vilket han får mindre och mindre av. Kommer USB till allsvenskan blir det en superflopp a la Ekdal eller Guidetti.

Guidetti är nog en bättre jämförelse. En snubbe med grandios självbild som tror han kommer gå på halvfart och dominera i allsvenskan.
Citera
2025-06-03, 09:34
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Emil Forsberg är en mycket bättre spelare än Albin Ekdal.
Det är ifs en låg ribba du la där...
Citera
2025-06-03, 09:44
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Forsberg är mer beroende av fart, vilket han får mindre och mindre av. Kommer USB till allsvenskan blir det en superflopp a la Ekdal eller Guidetti.

Guidetti är nog en bättre jämförelse. En snubbe med grandios självbild som tror han kommer gå på halvfart och dominera i allsvenskan.

Har fortfarande fin högerfot. Funkar hans tempo i MLS bör han funka i allsvenskan.

Men han ska vara motiverad och frisk också så klart.

Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Det är ifs en låg ribba du la där...

Var ju tasken som drog jämförelsen.
Citera
2025-06-03, 10:50
Medlem
QuantumQuills avatar
Öster säljer Sanyang för 34 miljoner till Slavia Prag.
Försäljningsrekord för lilla Öster.

*edit*
(sorry för fel tråd)
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-06-03 kl. 10:58.
Citera
2025-06-03, 11:56
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Vårens lag:

Hahn
H. Johansson - V. Eriksson - Silas - Stroud
Saletros - Besara - Zeneli
Manneh - Diabate - Fenger

Bubblare: Nordfeldt, Vagic, M. Karlsson, Besirovic, Ihler

Antagligen inte helt objektiv då jag sett mest Bajen men av det jag sett av övriga lag så är det här min bild av vårsäsongen. Finns säkert några uppenbara jag missat.
Sotte förtjänar att nämnas. Petar nog ingen av mittbackarna du valt, men jag håller honom definitivt framför Vagic. I övrigt en ganska okej lista tycker jag.
Citera
2025-06-03, 12:21
Medlem
Fred Friendlys avatar
Vilken sorglig kommuniké MFF-supportrarna skrev ihop angående Olsen. Syltryggar.
Men med det sagt saknas ju riktiga rivaler i Skåne.
Senast redigerad av Fred Friendly 2025-06-03 kl. 12:24.
Citera
2025-06-03, 12:31
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Sotte förtjänar att nämnas. Petar nog ingen av mittbackarna du valt, men jag håller honom definitivt framför Vagic. I övrigt en ganska okej lista tycker jag.
Han har varit bra men tycker samtidigt att Sotte sett ofokuserad ut de sista matcherna. Straffen han drog på sig var ju rent av pinsam och sänker en hel del. Han var riktigt bra förra året, men det skall ju inte vägas in när man tittar på 2025.

Vagic har varit helt felfri i år, men hamnar i skuggan av vår nyblivna landslagsman. Helt klart bidragit till att Hammarby är laget som släppt in minst mål så här långt.
Citera
2025-06-03, 12:42
Medlem
Teus avatar
Citat:
Han har varit bra men tycker samtidigt att Sotte sett ofokuserad ut de sista matcherna. Straffen han drog på sig var ju rent av pinsam och sänker en hel del. Han var riktigt bra förra året, men det skall ju inte vägas in när man tittar på 2025.

Vagic har varit helt felfri i år, men hamnar i skuggan av vår nyblivna landslagsman. Helt klart bidragit till att Hammarby är laget som släppt in minst mål så här långt.
Sotte har varit bärande i ligans bästa försvarsspel. Ligger alltid väldigt högt i brytningsligan. Vagic har säkert gjort några sämre matcher i år också. Om jag ska vara ärlig så tror jag nog fan att Sotte ska peta Silas.
Citera
2025-06-03, 12:45
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Sotte har varit bärande i ligans bästa försvarsspel. Ligger alltid väldigt högt i brytningsligan.
Håller inte med om att Aik har ligans bästa försvarsspel. Iaf inte så här långt. Vet inte vad du grundar det på.

Citat:
Vagic har säkert gjort några sämre matcher i år också.
"Säkert"? Du går på en ogrundad känsla verkar det som.
Citera
2025-06-03, 12:49
Medlem
Teus avatar
Citat:
Håller inte med om att Aik har ligans bästa försvarsspel. Iaf inte så här långt. Vet inte vad du grundar det på.

"Säkert"? Du går på en ogrundad känsla verkar det som.
Jag grundar det på att vi var obesegrade i 12 omgångar trots en offensiv som inte fungerat? Men nej, jag orkar så klart inte sitta och kolla på era matcher så det är klart att ni har en bättre insyn i hur era spelare presterat, men det är väl ändå en ganska fair assumption att försvaret inte varit på tiptopp när man torskar mot Mjällby x2 med 5 i röven.
Citera
2025-06-03, 13:05
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Jag grundar det på att vi var obesegrade i 12 omgångar trots en offensiv som inte fungerat? Men nej, jag orkar så klart inte sitta och kolla på era matcher så det är klart att ni har en bättre insyn i hur era spelare presterat, men det är väl ändå en ganska fair assumption att försvaret inte varit på tiptopp när man torskar mot Mjällby x2 med 5 i röven.
Men att torska mot Peking och Halmstad med -6 i röven är tipptopp menar du?

Ta av dig aik glasögonen en stund.
Citera
2025-06-03, 13:16
Medlem
Teus avatar
Citat:
Men att torska mot Peking och Halmstad med -6 i röven är tipptopp menar du?

Ta av dig aik glasögonen en stund.
Que?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in