2025-03-23, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Jag menar att utgångshålet är omöjligt, bråte rundar inte pelare och träffar väggen bakom dom.
Nej, det är en anonym berättarröst som helt utan belägg svepande påstår att det är omöjligt och du bara tror på tramset.

I verkligheten så var det gott om plats mellan pelarna.

Du förstår att pelarna inte var röda och blå cirklar och fyrkanter som på ritningen, va?

Citat:
Och absolut inte i en nästan perfekt cirkel.

Hålet är inte en perfekt cirkel som alla kan se. Teglet framför hålet har dock rasat exakt som tegel brukar rasa.
Senast redigerad av Omniscientpotent 2025-03-23 kl. 17:50.
Citera
2025-03-23, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Nej, det är en anonym berättarröst som helt utan belägg svepande påstår att det är omöjligt och du bara tror på tramset.

I verkligheten så var det gott om plats mellan pelarna.

Du förstår att pelarna inte var röda och blå cirklar och fyrkanter som på ritningen, va?
Filmen är en av dom bästa som gjorts om 9/11, det är ingen "random youtuber" som gjort den.
Och jag håller med regissören.
Citera
2025-03-23, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Filmen är en av dom bästa som gjorts om 9/11, det är ingen "random youtuber" som gjort den.
Och jag håller med regissören.
Varför tror du på saker som är uppenbart felaktiga och enkla att kontrollera?
Citera
2025-03-23, 18:09
Bannlyst
Citat:
Varför tror du på saker som är uppenbart felaktiga och enkla att kontrollera?
För jag menar att regissören har rätt.
Frågorna han ställer är väldigt relevanta.
Citera
2025-03-23, 19:04
Avstängd
Citat:
Hur vet du att de är piloter? Jag har från säkra källor (David Icke) hört att de var från rymden.
Tvivlar du på att t.ex. Dan Hanley är sanningsenlig när han presenterar sig så här?
I served in the US navy as an aviator with honors and distinction for 10 years and then as a United Airlines pilot for 25 years. Over a flying career span of 35 years, I flew 15 different aircraft accruing over 20,000 flight hours. With all my flight experience, I can unequivocally state, without reservation or embarrassment, that I could not have flown the 9/11 flight profiles, especially the Pentagon profile, and neither could the unqualified alleged Muslim hijackers.
Han är/var inte professionell pilot, menar du?

Han ljuger här?
Citera
2025-03-23, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Tvivlar du på att t.ex. Dan Hanley är sanningsenlig när han presenterar sig så här?
I served in the US navy as an aviator with honors and distinction for 10 years and then as a United Airlines pilot for 25 years. Over a flying career span of 35 years, I flew 15 different aircraft accruing over 20,000 flight hours. With all my flight experience, I can unequivocally state, without reservation or embarrassment, that I could not have flown the 9/11 flight profiles, especially the Pentagon profile, and neither could the unqualified alleged Muslim hijackers.
Han är/var inte professionell pilot, menar du?

Han ljuger här?
Hur vet du att han existerar överhuvudtaget?

Relevant fråga enligt er

Till och med innan jag skaffade körkort kunde jag, om jag hade velat, kört bilen rakt in i en byggnad.

Men det är för svårt för "Dan Hanley", tydligen.
Citera
2025-03-23, 20:25
Avstängd
Citat:
Har du information som säger något annat?

Citat:
Relevant fråga enligt er
Varför då?

Citat:
Till och med innan jag skaffade körkort kunde jag, om jag hade velat, kört bilen rakt in i en byggnad.
Du menar att det var lika lätt att genomföra planens manövrer som det är att köra en bil rakt in i en byggnad?

Allvar?

Citat:
Att köra in i en byggnad med en bil?

Är du på fyllan nu igen?
Citera
2025-03-23, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Jag antar World Trade Center var relativt synlig på långt håll. Den var antagligen enklare för kaparna att träffa byggnaderna. Det jag inte fattar hur kaparna kunde hitta Pentagon på marken. Var dessa bara otroligt skickliga eller bara ren tur? Varför drabbades inte kaparna av desorientering?

Har för mig jag såg något program om detta på Tv några år efter det skedde men minns inte hur det gick till, mer än att kaparna tagit flyglektioner.

De hade inte varit intresserade av att öva landning sades det av flygläraren 🤔.

Minns förövrigt när jag hörde nyheten på radio att det kört in ett flygplan i TwinTower, hur är det möjligt, otänkbar olycka.

Senare,30 minuter? meddelas att ett plan även störtat in i Pentagon.

Först då gick det upp för mig, ahaa terrorister, men hur har de lyckats....?

Så här svarar Chat gpt på Ts fråga.

GPS och kartor: Kaparna hade tillgång till kartor och navigationssystem som användes för att styra flygplanet. De hade även övat på att navigera med hjälp av flygplansinstrument.

Flygträning: Terroristerna hade genomgått flygträning och hade kunskap om hur man manövrerar ett flygplan. Detta gjorde att de kunde använda både visuell navigering och instrument.

Flygrutt: De tog en rutt som förde dem söderut från Washington D.C., och de undvek radarövervakade områden så långt det var möjligt för att minska risken att bli upptäckta.
Senast redigerad av Cuttherope 2025-03-23 kl. 22:51.
Citera
2025-03-23, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Vad du tror är synnerligen blekt mot vad man faktiskt kan styrka genom objektiva observationer, t ex att hålet i fasaden stämmer väl med diametern på 757 flygplanskropp, och tillika fanns tydliga islagsmärken efter vingar och motorer på fasadens utsida, vilka det finns bilder på. Samt att man hittade en drös med vrakdelar från nämnda flygplan, som kunde identifieras höra till exakt det flygplan som saknades och brakat in i väggen, plus flertalet flygplanssäten med lik som kunde identifieras med DNA till personer på passagerarlistan, och det finns bilder på detta.

Fanns det inte till och med en övervaknings kamera på parkeringen utanför nedslagsplstsen ?
Kameran lyckades filma planet när det swishade förbi?
Väldigt,väldigt suddig filmsnutt iofs
Citera
2025-03-23, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hani tränade i flygsimulator för passagerarflyg på minst 2 olika flygskolor under flera månaders tid. Det var avancerade simulatorer med riktig cockpitmiljö.

Har för mig att de i vart fall övningsflög i mindre kärror typ cessna.
Men de visade lite intresse av att öva på att landa.
Instruktören sa,efterklok ,att han tyckte detta var märkligt.
Kaparen gav order till den ordinarie piloten att flyga en viss rutt för att sedan ta över kontrollerna när de närmade sig målet och fick visuell kontakt .
Detta skrevs om i nyheter på den tiden isf.
Senast redigerad av Cuttherope 2025-03-23 kl. 23:07.
Citera
2025-06-03, 00:34
Medlem
HatarNarrativets avatar
Citat:

Relevant fråga enligt er

Är den denna Dan så verkar han existera iaf, men man vet aldrig.

https://rumble.com/v6u7llr-dan-hanley.html?e9s=src_v1_ucp

“The 9/11 Hijackers Never Flew the Planes” – Airline Captain Dan Hanley Drops BOMBSHELL | Redacted
Citera
2025-06-03, 08:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HatarNarrativet
Är den denna Dan så verkar han existera iaf, men man vet aldrig.

https://rumble.com/v6u7llr-dan-hanley.html?e9s=src_v1_ucp

“The 9/11 Hijackers Never Flew the Planes” – Airline Captain Dan Hanley Drops BOMBSHELL | Redacted
Jag kollade på intervjun och detta var för otäckt för mig.
Snacka om att dom har oss by the balls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in