Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Han hade väl inget att säga och inga förändringar han ville göra? Urusel matchcoach, Hallam. Urusel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bartman777
Ja... det där såg nog många av oss soffexperter ganska direkt. Redan efter 3 minuter, strax efter fittnyllets utvisning, skulle man tagit timeout. Det såg vi alla. Men inte Hallam...
Ja eller hur! Samma sätt som BÅG fick skit för timingen i hans timeout mot Tjeckien 2010 ska Hallam ha det för att han inte tog det alls i ett läge där det var enda instrumentet för att hejda USA:s momentum.
All heder till Erik Granqvist som ställde Hallam mot väggen i studion efter matchen, men det saknades frågor om varför ingen timeout togs.
Timeouten skulle kommit innan 0-2. Efter det var det kört.
Och Nylander har fortfarande mycket att lära sig kring disciplin. Vendetta-utvisning som direkt gav USA momentum. Tidig utvisning mot Kanada i 4-nations som gjorde att Sverige direkt hamnade i underläge. Utvisning direkt i OT i VM-kvartsfinalen mot Kanada, där uttåget sedan var ett faktum.