2025-06-02, 02:21
  #2221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6999
USA är störst, bäst och vackrast.

Fördröjningen i din tv-apparat gick då inte av för hackor.
Citera
2025-06-02, 02:24
  #2222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6999
Hallam tog in för många NHL-proffs 2025 därför Tre Kronor misslyckas. 2023 var rätt melodi.

2023 kom vi desto sämre än 2025? Vad inhalerar du för tunga saker!?
Citera
2025-06-02, 09:42
  #2223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6999
Hallam tog in för många NHL-proffs 2025 därför Tre Kronor misslyckas. 2023 var rätt melodi.

De tre sista NHL-proffsen som Hallam tog in till detta VM var överflödiga.

De NHL-proffs vi tog in 2023 saknade spetskompetens.
Citera
2025-06-02, 12:35
  #2224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Nyss vaknat ur ide..?

USA är störst, bäst och vackrast. Land of the free, home of the brave. Hockey är vår sport.
Citera
2025-06-02, 13:47
  #2225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
USA är störst, bäst och vackrast. Land of the free, home of the brave. Hockey är vår sport.

Slog de dig att dom vann nu? Eller är du och den andra efterblivne samma person?
Citera
2025-06-02, 15:14
  #2226
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Slog de dig att dom vann nu? Eller är du och den andra efterblivne samma person?
Jag tror det är samma skribent som florerar med olika konton.
Citera
2025-06-02, 15:28
  #2227
Medlem
Kan fortfarande inte förstå varför inte Hallam tog timeout under den sekvensen mellan USA:s ledningsmål och fram till att de gjorde 2-0.

Alla kunde se att spelet havererade totalt och att ingenting stämde alls för Sverige medan USA:s radade upp högkaraktiska lägen. Det var bara en tidsfråga i det läget innan 2-0 för USA skulle komma.
Citera
2025-06-02, 16:31
  #2228
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Kan fortfarande inte förstå varför inte Hallam tog timeout under den sekvensen mellan USA:s ledningsmål och fram till att de gjorde 2-0.

Alla kunde se att spelet havererade totalt och att ingenting stämde alls för Sverige medan USA:s radade upp högkaraktiska lägen. Det var bara en tidsfråga i det läget innan 2-0 för USA skulle komma.
Han hade väl inget att säga och inga förändringar han ville göra? Urusel matchcoach, Hallam. Urusel.
Citera
2025-06-02, 17:29
  #2229
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Kan fortfarande inte förstå varför inte Hallam tog timeout under den sekvensen mellan USA:s ledningsmål och fram till att de gjorde 2-0.

Alla kunde se att spelet havererade totalt och att ingenting stämde alls för Sverige medan USA:s radade upp högkaraktiska lägen. Det var bara en tidsfråga i det läget innan 2-0 för USA skulle komma.
Ja... det där såg nog många av oss soffexperter ganska direkt. Redan efter 3 minuter, strax efter fittnyllets utvisning, skulle man tagit timeout. Det såg vi alla. Men inte Hallam...
Citera
2025-06-02, 18:00
  #2230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Han hade väl inget att säga och inga förändringar han ville göra? Urusel matchcoach, Hallam. Urusel.


Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Ja... det där såg nog många av oss soffexperter ganska direkt. Redan efter 3 minuter, strax efter fittnyllets utvisning, skulle man tagit timeout. Det såg vi alla. Men inte Hallam...

Ja eller hur! Samma sätt som BÅG fick skit för timingen i hans timeout mot Tjeckien 2010 ska Hallam ha det för att han inte tog det alls i ett läge där det var enda instrumentet för att hejda USA:s momentum.
All heder till Erik Granqvist som ställde Hallam mot väggen i studion efter matchen, men det saknades frågor om varför ingen timeout togs.
Timeouten skulle kommit innan 0-2. Efter det var det kört.

Och Nylander har fortfarande mycket att lära sig kring disciplin. Vendetta-utvisning som direkt gav USA momentum. Tidig utvisning mot Kanada i 4-nations som gjorde att Sverige direkt hamnade i underläge. Utvisning direkt i OT i VM-kvartsfinalen mot Kanada, där uttåget sedan var ett faktum.
Citera
2025-06-02, 19:36
  #2231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
2023 kom vi desto sämre än 2025?

Enligt 2006 och 2023 års modell bl.a. med mer SHL-proffs se på VM 2006 majoritet SHL-proffs det blev VM-Guld 2006. Finnarna tycker samma med sig själva majoritet Liiga-proffs lite SHL-proffs lite NL-proffs också till finnarnas VM lag det blev VM-Guld 1995, 2019 och 2022 majoritet Europeiska hockeyproffs även du fattar logiken!?
Citera
2025-06-02, 20:12
  #2232
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Ja eller hur! Samma sätt som BÅG fick skit för timingen i hans timeout mot Tjeckien 2010 ska Hallam ha det för att han inte tog det alls i ett läge där det var enda instrumentet för att hejda USA:s momentum.
All heder till Erik Granqvist som ställde Hallam mot väggen i studion efter matchen, men det saknades frågor om varför ingen timeout togs.
Timeouten skulle kommit innan 0-2. Efter det var det kört.
Ja, exakt, men han tycker uppenbarligen att han ska följa den matchplan han ställt upp på förhand till punkt och pricka. Han är otroligt tjurskallig med detta. Ett annat problem är att det inte verkar ha funnits nån plan mot USA, vilket väl också innebär att det inte fanns nåt att ändra på. Men en TO borde han ha tagit, om inte annat för att man gör vad man kan för att hindra motståndarlaget från att koppla greppet helt om matchen. Han är sämst.

Edit: Hallams matchplan mot USA utgick förmodligen från att Sverige skulle vara spelförande. Puckinnehav, precis som i Växjö. Han mumlade nåt om att det blir USA som anpassar sig (FEL!). Tre kronor har haft det svårt när det andra laget håller mest i pucken.
__________________
Senast redigerad av Blot-Sven 2025-06-02 kl. 20:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in