2025-06-01, 22:12
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
ok jag kan ha förstått fel vad han skrev om avstängingen det är möjligt det var längesedan, men han var väldigt arg på flaschback iafn och att hans mål var stänga ner det här forumet med, det är jag helt säker på, finns fö fortfarande kvar läsa på det forumet googla gdprwarrior så kommer en länk till det fram bland resultaten.

En äkta Flashbackare är inte en äkta Flashbackare som inte kommit luven med moderatorerna
Citera
2025-06-01, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tamerejenfemmasaja
Den länk de delar på X är till en organisation som har utgivningsbevis, tyvärr. Jag hoppas att de måste ta bort länken/inlägget efter att EU-domstolen sagt sitt i sommar/hösten men jag vet inte om det gäller X?

Är det en av uthängningssidorna för domstolshandlingar (lexbase, krimfup) dom länkar till eller är det något annat ?

Är det en vanlig användare på x som länkar till det är det fortfarande förtal.
Du kan inte sprida information med avsikt att skapa missaktning i form av att personen är klandervärdig hur som helst. (Rätta mig om jag har fel här)

X lyder under gdpr precis som vilken annan sida som helst.
Citera
2025-06-01, 22:40
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
En äkta Flashbackare är inte en äkta Flashbackare som inte kommit luven med moderatorerna
Jag vet inte ens om varför han blev avstängd exakt faktiskt ifrån början, men läser man på de forumet det skrev så lämnades hatatet emot databaserna för tillfällgt och gick över till flaschback istället, nu var det de som skulle stämmas och läggas ner istället, kan tycka det var lite märkligt då det var här han fick sin första och kanske största spridning, och man kanske borde hålla sig till huvudfrågan han driver, det är ju ingen liten grej han dragit igång direkt
Citera
2025-06-01, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Jag vet inte ens om varför han blev avstängd exakt faktiskt ifrån början, men läser man på de forumet det skrev så lämnades hatatet emot databaserna för tillfällgt och gick över till flaschback istället, nu var det de som skulle stämmas och läggas ner istället, kan tycka det var lite märkligt då det var här han fick sin första och kanske största spridning, och man kanske borde hålla sig till huvudfrågan han driver, det är ju ingen liten grej han dragit igång direkt

Han stängdes av pga hans promotion av sin gofundme (vad jag förstått)

Tror han fick en varning innan gällande det men inte helt 100%.

Gällande "den andra sidan", så är det väl 1 som skrev om flashback där.

Rent objektivt håller jag med om att flashback även är problematiskt.
Många lexbase/krimfup användare är nog frekventa besökare/användare på flashback med.

Det finns ju mega-trådar om just FUP:ar, domar, uthägningar av diverse privatpersoners politiska vinklingar (både på vänster och högermänniskor), rena spekulationstrådar med vad man bara kan beskriva som grovt förtal. Osv

Flashback har vart bra i mycket under åren, men det finns en grov vårdslöshet från ägarna här om hur forumet modereras och vad flashbackare anser vara rimligt för dom att få skriva/sprida/spekulera i utan konsekvenser.
Citera
2025-06-01, 23:02
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zxcvbnmqwer
Han stängdes av pga hans promotion av sin gofundme (vad jag förstått)

Tror han fick en varning innan gällande det men inte helt 100%.

Gällande "den andra sidan", så är det väl 1 som skrev om flashback där.

Rent objektivt håller jag med om att flashback även är problematiskt.
Många lexbase/krimfup användare är nog frekventa besökare/användare på flashback med.

Det finns ju mega-trådar om just FUP:ar, domar, uthägningar av diverse privatpersoners politiska vinklingar (både på vänster och högermänniskor), rena spekulationstrådar med vad man bara kan beskriva som grovt förtal. Osv

Flashback har vart bra i mycket under åren, men det finns en grov vårdslöshet från ägarna här om hur forumet modereras och vad flashbackare anser vara rimligt för dom att få skriva/sprida/spekulera i utan konsekvenser.
jag får nog skita i kommntera mina åsikter i de frågorna då jag själv inte vill bli avstängd igen.
Citera
2025-06-02, 12:47
Medlem
Önskar tips.

Fastnat lite i ett ärende med google gällande avindexering.

Länken finns kvar i sökresultat från ett sökord, men google menar att dom redan tagit bort länken.

Har fram och tillbaka 2 gånger med dom nu, skickat skärmdump med sökresultatet om att länken fortfarande syns och följt stegen google själv svarar med. Har någon hamnat i samma moment 22 och hur tog ni er ur och löste det ?

Ser helst att man slipper lägga ett imy ärende som tar sån helvetet lång tid.
Citera
2025-06-02, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zxcvbnmqwer
Önskar tips.

Fastnat lite i ett ärende med google gällande avindexering.

Länken finns kvar i sökresultat från ett sökord, men google menar att dom redan tagit bort länken.

Har fram och tillbaka 2 gånger med dom nu, skickat skärmdump med sökresultatet om att länken fortfarande syns och följt stegen google själv svarar med. Har någon hamnat i samma moment 22 och hur tog ni er ur och löste det ?

Ser helst att man slipper lägga ett imy ärende som tar sån helvetet lång tid.

Inled ärende med IMY det gjorde jag. Men lexbase och fup producerar nya metataggar konstant så jag har börjat ge upp. Inte ens byta efternamn funkar då de inte uppdaterar mot folkbokföringen. Sen nya artiklarna AI tar ju med tidigare namn också.. ne nu tar jag sommarlov och väntar på eudomstolen
Citera
2025-06-02, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoskoter2025
Inled ärende med IMY det gjorde jag. Men lexbase och fup producerar nya metataggar konstant så jag har börjat ge upp. Inte ens byta efternamn funkar då de inte uppdaterar mot folkbokföringen. Sen nya artiklarna AI tar ju med tidigare namn också.. ne nu tar jag sommarlov och väntar på eudomstolen

Nya länkar kan jag hantera, funkar rätt bra att få bort dom snabbt.
Problemet var att en länk hamnade i "svarslimbo" Googles "handläggare" (antar att det är ai bottar vid detta laget) svarar på rutin att länken redan är borttagen trotts att den inte är det.
Dom raderar dock alla nya begäran jag lägger på rutin utan bekymmer.

Som nämnt slipper helst imy, undrar om någon har en bra textformulering som påtvingar en faktiskt fysisk person att hantera ärendet.
Citera
2025-06-03, 10:53
Medlem
Spotify får sanktion på 58 miljoner kr av kammarrätten för att ha brutit mot GDPR.

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=a097e201-72ad-4663-b674-47c978ac22d4

Dumt av dom att inte ha skaffat utgivningsbevis
Citera
2025-06-03, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coronana
Spotify får sanktion på 58 miljoner kr av kammarrätten för att ha brutit mot GDPR.

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=a097e201-72ad-4663-b674-47c978ac22d4

Dumt av dom att inte ha skaffat utgivningsbevis

De skulle skaffat sig ett frivilligt utgivningsbevis för 1500 kronor istället. Det hade varit billigare
Citera
2025-06-03, 11:15
Avstängd
Inte insatt här.
Är det troligt att mrkoll och de andra asen kommer tvingas lägga ner?
Kommer det ske i år?
Citera
2025-06-03, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6jrgt5hhjfdddd
Inte insatt här.
Är det troligt att mrkoll och de andra asen kommer tvingas lägga ner?
Kommer det ske i år?

Du kan begära att du tas bort från mrkoll. Har fungerat för många. Finns en annan tråd om detta i forumet övervakning och integritet.
Följ mallen och kontakta de genom deras kontaktformulär.

Citat:
(FB) Man kan nu ta bort sig själv från alla personuppgift hemsidor (GUIDE)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in