2025-06-01, 20:38
Medlem
tamerejenfemmasajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zxcvbnmqwer
Personen som delar det på X har förmodligen inte ett "frivilligt utgivningsbevis" och kan därför inte luta sig på något skevt "frikort" lexbase o co tror sig kunna.
Med andra ord har den personen som spridit uppgifter om dig på detta sätt brutit mot lagen och ska givetvis därav anmälas för förtal.

X är lite trötta i mössan men bistår med information om deras användare vid följande

"Private information requires a subpoena or court order

Non-public information about X users will not be released to law enforcement except in response to appropriate legal process such as a subpoena, court order, other valid legal process, or in response to a valid emergency request, as described below."

Subpoena=stämningsansökan från en domstol.

Lägg en polisanmälan mot personen om du kan få fram vem det är. Kan du inte det kan du stämma X för att dom inte tar bort informationen om dig enligt gdpr, skicka ett klagomål till imy med samt skulle jag rekommendera att du kontaktar en jurist/advokat för rådgivning.

Gällande brottet du hängdes ut för så antar jag att det inte är nån ringa narkotikadom. Är det en gammal eller ny dom det handlar om ?
Den länk de delar på X är till en organisation som har utgivningsbevis, tyvärr. Jag hoppas att de måste ta bort länken/inlägget efter att EU-domstolen sagt sitt i sommar/hösten men jag vet inte om det gäller X?
Citera
2025-06-01, 20:46
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faqstru
Nej. MrKoll ville ju inte ens ge mig det. Jag insisterade på att få det prövat i rätten varpå de ändrade sig och ersatte mig för samtliga kostnader. För mig handlade det inte om att tjäna en hacka, även om jag säkert kunde gjort det med.
OK så rätten beslutade ni skulle göra en förlikning, det var inte mrkolls förslag som du tackade ja till?
Citera
2025-06-01, 20:53
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faqstru
Nej. MrKoll ville ju inte ens ge mig det. Jag insisterade på att få det prövat i rätten varpå de ändrade sig och ersatte mig för samtliga kostnader. För mig handlade det inte om att tjäna en hacka, även om jag säkert kunde gjort det med.
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
OK så rätten beslutade ni skulle göra en förlikning, det var inte mrkolls förslag som du tackade ja till?
Rätten beslutar aldrig att någon måste förlikas. Man har alltid rätt att få målet prövat i sak. En förlikning kräver båda parters samtycke.
Citera
2025-06-01, 21:13
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
(FB) GDPRWarrior avstängd för 1.01

Shit, legenden är väl tillbaks snart här i tråden?
13e juni hävs avstängningen.
Citera
2025-06-01, 21:47
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Rätten beslutar aldrig att någon måste förlikas. Man har alltid rätt att få målet prövat i sak. En förlikning kräver båda parters samtycke.
Jag var lite inne på det kunde vara så med, det var därför jag frågade honom om han var övertygad om att förlora målet, eftersom han gick med på en förlikning som inte gynnade honom.
Citera
2025-06-01, 21:51
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
(FB) GDPRWarrior avstängd för 1.01

Shit, legenden är väl tillbaks snart här i tråden?
13e juni hävs avstängningen.
jag tror han blev avstängd på livstid faktiskt, han fick ju lite storhets vansinne har jag sett på andra forum och skulle stänga ner hela flaschback med tyvärr, för jag tror inte det var hans ursprunliga mål.
Citera
2025-06-01, 21:59
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
jag tror han blev avstängd på livstid faktiskt, han fick ju lite storhets vansinne har jag sett på andra forum och skulle stänga ner hela flaschback med tyvärr, för jag tror inte det var hans ursprunliga mål.

Stämmer inte vad jag kan se, hans avstängning hävs snart här på Flashback.
Citera
2025-06-01, 22:02
Medlem
Citat:

Han är välkommen tillbaka. får vi säkert höra mer om förhandlingen i eudomstolen.
Citera
2025-06-01, 22:04
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
ok jag kan ha förstått fel vad han skrev om avstängingen det är möjligt det var längesedan, men han var väldigt arg på flaschback iafn och att hans mål var stänga ner det här forumet med, det är jag helt säker på, finns fö fortfarande kvar läsa på det forumet googla gdprwarrior så kommer en länk till det fram bland resultaten.
Citera
2025-06-01, 22:12
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
ok jag kan ha förstått fel vad han skrev om avstängingen det är möjligt det var längesedan, men han var väldigt arg på flaschback iafn och att hans mål var stänga ner det här forumet med, det är jag helt säker på, finns fö fortfarande kvar läsa på det forumet googla gdprwarrior så kommer en länk till det fram bland resultaten.

En äkta Flashbackare är inte en äkta Flashbackare som inte kommit luven med moderatorerna
Citera
2025-06-01, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tamerejenfemmasaja
Den länk de delar på X är till en organisation som har utgivningsbevis, tyvärr. Jag hoppas att de måste ta bort länken/inlägget efter att EU-domstolen sagt sitt i sommar/hösten men jag vet inte om det gäller X?

Är det en av uthängningssidorna för domstolshandlingar (lexbase, krimfup) dom länkar till eller är det något annat ?

Är det en vanlig användare på x som länkar till det är det fortfarande förtal.
Du kan inte sprida information med avsikt att skapa missaktning i form av att personen är klandervärdig hur som helst. (Rätta mig om jag har fel här)

X lyder under gdpr precis som vilken annan sida som helst.
Citera
2025-06-01, 22:40
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
En äkta Flashbackare är inte en äkta Flashbackare som inte kommit luven med moderatorerna
Jag vet inte ens om varför han blev avstängd exakt faktiskt ifrån början, men läser man på de forumet det skrev så lämnades hatatet emot databaserna för tillfällgt och gick över till flaschback istället, nu var det de som skulle stämmas och läggas ner istället, kan tycka det var lite märkligt då det var här han fick sin första och kanske största spridning, och man kanske borde hålla sig till huvudfrågan han driver, det är ju ingen liten grej han dragit igång direkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in