2025-06-02, 02:20
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Och Antonsson har väl sänkt bajen några gånger med sist han spelade i Värnamo har jag för mig och nu är han tillbaka, kanske blir Värnamos första seger

Är han spelklar mot Bajen?
Citera
2025-06-02, 03:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Nej, bäst för er hade varit att möta oss nu på onsdag med en seger i ryggen och bra spel mot Häcken samtidigt som vi har kört på tomgång i de fyra senaste matcherna. Uppehållet kommer vid bästa möjliga tillfälle för oss. Vi kommer ha ett par veckor att förbereda oss för Malmö inför ett utsålt Strandvallen med utvilade spelare och ingen Otto Rosengren på andra sidan.

Teu är AIK:are, så han ser på det helt annorlunda mot vad vi har att vänta oss när säsongen drar igång igen.

Det kommer bli en tuff match, vi är alltid trögstartade efter uppehåll, plus så är det årets match för er. Samtidigt så tror jag att det kan se lite annorlunda ut nu när det finns förväntningar på er tack vare den fina starten.
Citera
2025-06-02, 04:36
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag kanske kommer få fel, men jag tror som sagt att ni kommer bli sönderköpta i transferfönstret. Ni kommer garanterat få bra betalt men jag förväntar mig att ni kommer gå ut ur fönstret som det lag som blivit mest försvagat.
Menar du egentligen "Men jag hoppas"?
Citera
2025-06-02, 06:42
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Menar du egentligen "Men jag hoppas"?
Ny avatar, ingen signatur. Mot den moderna Trazken!
Citera
2025-06-02, 07:15
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Och Antonsson har väl sänkt bajen några gånger med sist han spelade i Värnamo har jag för mig och nu är han tillbaka, kanske blir Värnamos första seger
Förutom en horribel bjudning såg Värnamo faktiskt oväntat bra ut mot Sillstryparna. Det är absolut ingen given bortaseger för något lag.
Citera
2025-06-02, 07:51
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Är han spelklar mot Bajen?
Sommarfönstret öppnar inte förens 8:e Juli.

Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Den där hade jag faktiskt inte koll på, men det stödjer min poäng lite om att olika lag har svårt för olika motståndare.
Vi dödade både Kalmar och Värnamo -spöket förra året, och Elfsborgsspöket i helgen. Så det stödet är väl lika solitt som att Aik skulle vara ett "1-0 vinst" -lag...
Citera
2025-06-02, 07:56
Medlem
cokehyenas avatar
Det kommer molna i Solna.

Glöm aldrig var ni läste det först.
Citera
2025-06-02, 08:07
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Ny avatar, ingen signatur. Mot den moderna Trazken!
Vet inte vad du talar om? Har ju typ haft samma avatar oavbrutet sedan 2010.
Citera
2025-06-02, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_

Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vad är vitsen med sommaruppehåll när det är som bäst väder? I våras så var det gyttja, fruset och kallt men då skulle det spelas. Sen så vilar man när det är bäst förutsättningar. Fotboll är en sommarsport och då ska man spela på gröna gräsmattor i fint varmt väder. Fotbollsspelare får ta semester på vintern istället. Förresten det gör de ju även. Man kunde ju åtminstone flyttat Svenska Cupen till juni istället då uppehållet är så blev den på fina gräsmattor!

Det dummaste av allt är att det inte ens är semestertider. Visst, det är sommar men ingen har semester i början av juni. Skolorna får ledigt i mitten av juni och de som arbetar ett par veckor senare. Så vad ska de göra? Sitta hemma själva och titta på tv?

Om de nu måste ha sommarlov så hade en eller två veckor i början av juli varit rimligare istället för hela jävla juni.

Sommaruppehållet är i år timeat för U21-EM som äger rum mellan 11 Juni-28 Juni. Förra året fotbolls-EM som bekant. De åren det är U21 eller senior-mästerskap görs sommaruppehållet alltid under denna tid. Men kollar man exempelvis 2022, när VM var lagt i november/december. hade man ungefär samma sommaruppehållstid, juni månad. Så man verkar ha det där lite oavsett. Eller så vill man vara konsekvent.
Citera
2025-06-02, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Nja ni har tex två vinster på 20 år på Örjans vall bla.
Absolut men där ser jag oss ändå som favoriter. Mot Elfsborg, Häcken, AIK och Malmö går vi alltid (i mina ögon) in som underdogs på bortaplan.

Vi är sällan bra på Örjans vall men det handlar mer om att dels har Halmstad spelat i Superettan när vi varit topplag (2018, 2019 & 2022) eller så har vi mött dem när vi haft en dålig period av säsongen. Alltså inte som med Solna eller Hisingen där vi kan vara jättebra för att helt plötsligt åka dit och vara kassa.
Citera
2025-06-02, 11:25
Medlem
Enterprises avatar
Nu är bekräftat att Berggren lämnar Diffen. Frågan är om det är en vinst eller förlust. Tror nästan på det förstnämnda, särskilt om BOA går också.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/berggren-lamnar-djurgarden-klar-for-sef/
Citera
2025-06-02, 12:21
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nu är bekräftat att Berggren lämnar Diffen. Frågan är om det är en vinst eller förlust. Tror nästan på det förstnämnda, särskilt om BOA går också.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/berggren-lamnar-djurgarden-klar-for-sef/

Blir bara molnigare och molnigare i Växjö menar i djurgård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in