2025-06-01, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag har min rape whistle redo för just den matchen, men det är absolut inte otänkbart att vi lyckas spela till oss både ett kryss och en seger.

Det gör nog dessvärre jag. Jag ser framför mig flera klubbar som står redo och bara väntar på att affären ska öppna och jag tror inte det kommer bli några komplicerade förhandlingar.
Vad du verkar prata om är allsvenska klubbar. Jag är enbart rädd för att utländska klubbar ska vilja ha Manneh, Røjkjaer och Törnqvist (och i värsta fall även Stroud). Jag tror inte det finns något intresse varken från klubben eller spelarna att gå till ett annat allsvenskt lag nu när den största chansen att vinna är med Mjällby.

Utlandet är en helt annan sak men utländska klubbar har inte lika bråttom utan kan vänta till transferfönstret stänger.
Citera
2025-06-01, 22:36
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Vad du verkar prata om är allsvenska klubbar. Jag är enbart rädd för att utländska klubbar ska vilja ha Manneh, Røjkjaer och Törnqvist (och i värsta fall även Stroud). Jag tror inte det finns något intresse varken från klubben eller spelarna att gå till ett annat allsvenskt lag nu när den största chansen att vinna är med Mjällby.

Utlandet är en helt annan sak men utländska klubbar har inte lika bråttom utan kan vänta till transferfönstret stänger.
Nej, nej, det kommer absolut finnas utländskt intresse för Röjkjaer, Törnqvist, Stroud, och Manneh.
Citera
2025-06-01, 23:05
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Man är mot det då det dödar flowet och tar bort den mänskliga faktorn i sporten, men om domarna ska vara så här usla så är VAR bättre.
Precis, gör så många fel varje match att det är absurt....
Citera
2025-06-01, 23:08
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Kvalificerar vi oss för Europaspel ser jag säsongen som lyckad oavsett slutlig tabellplacering. Likaså ser jag det som en lyckad säsong om vi lyckas landa på en tredjeplats. Allt över det är bara ett plus för oss. Utöver detta kommer vi alltså med allra största sannolikhet slå vårt eget publikrekord och lyfta statusen på hela ligan ytterligare ett snäpp utifrån ett supporterperspektiv.

Men nog om oss, hur går det för er? Nia i ligan, 11 poäng bakom Storebror, inget Europakval, nästan lite genanta publiksiffror, en tränare som är på väg bort, en sportchef som är på väg bort, och en ungdomsansvarig (eller vad fan Kissen nu var..) som redan lämnat. Inte undra på att vraken är arga på er när ni kissat på er i våningssängen. Kan fan inte kännas bra att vara difender just nu.

Men, men, jag höjer ett glas åt alla riktiga supportrar som fortfarande släpar sig till matcherna för att se eländet. Det var inte länge sedan vi själva var i samma läge med skillnaden att vi sluter upp runt vårt lag när det går skit när ni väljer att stanna hemma.

Skål
Fast det är väl inte så konstigt.

Våra spelare bryter ben, armbågar och tvingas till diverse operationer. Därtill oväntade bakslag på redan skadade spelare. När man därutöver går till semifinal i ECL så blir lasset tungt. Och allt detta med en ny tränare.

Vi spelar med 2 st 18-åringar på mittfältet och med ytterbackar som anfallare. Tabellen och de efterföljande resultaten är rätt väntade.

Det blir en oseriös diskussion när du m fl låtsas att inte se detta.

Djurgården har spelat in 2.000 + 2.000 på UEFAs klubbranking + fått prispengar i nivå med ett lyckat ECL-kval denna vår. Vilket motsvarar ungefär ett lyckat Europakval, även om uppsidan är mycket större i ett gruppspel.
Senast redigerad av cokehyena 2025-06-01 kl. 23:12.
Citera
2025-06-01, 23:37
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Fast det är väl inte så konstigt.

Våra spelare bryter ben, armbågar och tvingas till diverse operationer. Därtill oväntade bakslag på redan skadade spelare. När man därutöver går till semifinal i ECL så blir lasset tungt. Och allt detta med en ny tränare.

Vi spelar med 2 st 18-åringar på mittfältet och med ytterbackar som anfallare. Tabellen och de efterföljande resultaten är rätt väntade.

Det blir en oseriös diskussion när du m fl låtsas att inte se detta.

Djurgården har spelat in 2.000 + 2.000 på UEFAs klubbranking + fått prispengar i nivå med ett lyckat ECL-kval denna vår. Vilket motsvarar ungefär ett lyckat Europakval, även om uppsidan är mycket större i ett gruppspel.

Det blir alltid oseriöst när du är inblandad. Sitter snackar ner ett av de bästa lagen som efter 13 omgångar tar sin första förlut. Samtidigt som det laget du låtsas håller på springer runt med ett fuskbygge signerar en AIK alkis, upplever en riktig kräftgång och ser ut ha en väldigt mörk framtid framför sig. Inget Europa på minst 2 år dessutom.

Men vad gör de ni har så jävla mycket koefficientpoäng. Skit ner dig troll, jag kommer snart bli permbannad här till dess kommer jag fortsätta klä av dig.
Citera
2025-06-02, 00:21
Medlem
Citat:
Skulle nog hävda att vårt spelschema varit tyngre. Vi har i princip städat av alla svåra bortamatcher redan nu.
Vilka ser du som svåra bortamatcher egentligen? Ni har kvar att möta de tre lag ni konkurrerar om guldet med i år alla på bortaplan.

Att jämföra med oss som har mött er, Mjällby, Elfsborg (och Häcken som vi aldrig vinner) på bortaplan redan. Enda svåra bortamatchen kvar på pappret för vår del är Malmö.
Citera
2025-06-02, 00:37
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vilka ser du som svåra bortamatcher egentligen? Ni har kvar att möta de tre lag ni konkurrerar om guldet med i år alla på bortaplan.

Att jämföra med oss som har mött er, Mjällby, Elfsborg (och Häcken som vi aldrig vinner) på bortaplan redan. Enda svåra bortamatchen kvar på pappret för vår del är Malmö.

Nja ni har tex två vinster på 20 år på Örjans vall bla.
Citera
2025-06-02, 00:38
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Har väl blivit lite mycket spekulationer och analyser från min del och det där får man ju i tvåan till slut, men jag ser matcherna mot er och Elfsborg som dom svåra bortamatcherna vi har kvar på pappret, samtidigt som jag tror att ni kan få det ganska jobbigt i Göteborg både mot GAIS och Blåvitt. Mjällby hade, som sagt, varit ett monstermotstånd, men jag tror att dom kommer tappa 2-4 spelare inom kort.
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Nja ni har tex två vinster på 20 år på Örjans vall bla.
Den där hade jag faktiskt inte koll på, men det stödjer min poäng lite om att olika lag har svårt för olika motståndare.
Citera
2025-06-02, 00:59
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Har väl blivit lite mycket spekulationer och analyser från min del och det där får man ju i tvåan till slut, men jag ser matcherna mot er och Elfsborg som dom svåra bortamatcherna vi har kvar på pappret, samtidigt som jag tror att ni kan få det ganska jobbigt i Göteborg både mot GAIS och Blåvitt. Mjällby hade, som sagt, varit ett monstermotstånd, men jag tror att dom kommer tappa 2-4 spelare inom kort.

Den där hade jag faktiskt inte koll på, men det stödjer min poäng lite om att olika lag har svårt för olika motståndare.

Jag kollade upp det ikväll har inte orkat jämföra med andra klubbar men är tämligen säker på att Vraken har svårt mot fler klubbar borta.

Nåväl det blir härligt när dom torskar hemma mot typ GAIS och Värnamo.

Senaste 4 matcherna hemma mot Värnamo har Bajen torskat 3 vore roligt om det kunde ske i år också
Citera
2025-06-02, 01:04
Medlem
goseigens avatar
GAIS verkar kunna göra en ok säsong igen. Mängden insläppta mål har minskat, och mängden oavgjorda matcher har ökat. Fortsätter det så här kommer de att spela i AS även nästa år. En bra nykomling. Och som jag tror kan klättra någon placering.

IFKGBG kunde väl omöjligen spela sämre än förra året, de har redan samlat ihop nästan lika många vinster som i fjol, och en bra bit mer än hälften av poängen.

Häcken har gått något sämre, men kan säkert hamna runt den placering de hade förra året.

Ja, det var göteborgslagen.

Man kan väl lägga till att ÖIS går bra i Superettan också.
Citera
2025-06-02, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Vi spelar med ytterbackar som anfallare. Det är inte jättekonstigt att resultaten viker.

Ni å andra sidan spelar med en formtoppad trupp. Trots detta totalt utspelade av Sirius idag. Ovanpå detta ska ni dubbla i Europakvalet samt sälja spelare. Eran stridspitt till tränare kommer få truppen emot sig när resultaten börjar vika.

Bluffen är avslöjad.

Finska legionen var visst inte så bra, fast det är klart det var domarens fel som alltid när diffen förlorar
Citera
2025-06-02, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jag kollade upp det ikväll har inte orkat jämföra med andra klubbar men är tämligen säker på att Vraken har svårt mot fler klubbar borta.

Nåväl det blir härligt när dom torskar hemma mot typ GAIS och Värnamo.

Senaste 4 matcherna hemma mot Värnamo har Bajen torskat 3 vore roligt om det kunde ske i år också

Och Antonsson har väl sänkt bajen några gånger med sist han spelade i Värnamo har jag för mig och nu är han tillbaka, kanske blir Värnamos första seger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in