Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Kvalificerar vi oss för Europaspel ser jag säsongen som lyckad oavsett slutlig tabellplacering. Likaså ser jag det som en lyckad säsong om vi lyckas landa på en tredjeplats. Allt över det är bara ett plus för oss. Utöver detta kommer vi alltså med allra största sannolikhet slå vårt eget publikrekord och lyfta statusen på hela ligan ytterligare ett snäpp utifrån ett supporterperspektiv.
Men nog om oss, hur går det för er? Nia i ligan, 11 poäng bakom Storebror, inget Europakval, nästan lite genanta publiksiffror, en tränare som är på väg bort, en sportchef som är på väg bort, och en ungdomsansvarig (eller vad fan Kissen nu var..) som redan lämnat. Inte undra på att vraken är arga på er när ni kissat på er i våningssängen. Kan fan inte kännas bra att vara difender just nu.
Men, men, jag höjer ett glas åt alla riktiga supportrar som fortfarande släpar sig till matcherna för att se eländet. Det var inte länge sedan vi själva var i samma läge med skillnaden att vi sluter upp runt vårt lag när det går skit när ni väljer att stanna hemma.
Skål

Fast det är väl inte så konstigt.
Våra spelare bryter ben, armbågar och tvingas till diverse operationer. Därtill oväntade bakslag på redan skadade spelare. När man därutöver går till semifinal i ECL så blir lasset tungt. Och allt detta med en ny tränare.
Vi spelar med 2 st 18-åringar på mittfältet och med ytterbackar som anfallare. Tabellen och de efterföljande resultaten är rätt väntade.
Det blir en oseriös diskussion när du m fl låtsas att inte se detta.
Djurgården har spelat in 2.000 + 2.000 på UEFAs klubbranking + fått prispengar i nivå med ett lyckat ECL-kval denna vår. Vilket motsvarar ungefär ett lyckat Europakval, även om uppsidan är mycket större i ett gruppspel.