2025-06-02, 12:46
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Vet inte vad du talar om? Har ju typ haft samma avatar oavbrutet sedan 2010.

Vafan! Det här går ju inte, vi måste genast komma på ett nytt vad!
Citera
2025-06-02, 12:55
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Menar du egentligen "Men jag hoppas"?
Nja, jag tycker det är tråkigt när lag som lyckats få ut något extraordinärt med ytterst begränsade medel blir uppätna. Tror dessutom att vi fixar tredjeplatsen utan att Mjällby blir försvagade om vi håller huvudet nere och fokuserar på att förbättra vårt spel och inte upprepar debaclet nu senast mot Sirius även med spelarförluster.
Senast redigerad av Teu 2025-06-02 kl. 13:01.
Citera
2025-06-02, 13:04
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Nja, jag tycker det är tråkigt när lag som lyckats få ut något extraordinärt med ytterst begränsade medel blir uppätna. Tror dessutom att vi fixar tredjeplatsen utan att Mjällby blir försvagade om vi håller huvudet nere och fokuserar på att förbättra vårt spel och inte upprepar debaclet nu senast mot Sirius även med spelarförluster.
Det intressanta är väl vad som händer om Saletros sticker i sommarfönstret.

Vem tar ni in som ersättare i så fall (för jag förmodar att ni lär ta bra betalt för honom)?
Citera
2025-06-02, 13:06
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Det intressanta är väl vad som händer om Saletros sticker i sommarfönstret.

Vem tar ni in som ersättare i så fall (för jag förmodar att ni lär ta bra betalt för honom)?
Jag tror inte vi tar in någon ersättare om jag ska vara helt ärlig, utan man kommer ta pengarna och jaga talanger för att fylla upp på ett flertal positioner. Ledningen vill ju kopiera er modell tydligen, och det kommer väl synas i detta fönstret.
Citera
2025-06-02, 14:16
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Jag tror inte vi tar in någon ersättare om jag ska vara helt ärlig, utan man kommer ta pengarna och jaga talanger för att fylla upp på ett flertal positioner. Ledningen vill ju kopiera er modell tydligen, och det kommer väl synas i detta fönstret.
Hur är känslan för er inför sommarfönstret? Vilka tror du säljs? Något inköp?

För våran del lär Erabi säljas. Lär värvas en ersättare. Pinas hoppas jag verkligen inte drar men risken finns. En mittfältare till lär komma in. Annars vete fan.
Citera
2025-06-02, 14:48
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror

För våran del lär Erabi säljas. Lär värvas en ersättare. Pinas hoppas jag verkligen inte drar men risken finns. En mittfältare till lär komma in. Annars vete fan.
Dom hetaste kandidaterna ut är väl Salétros, Celina, och Besirovic. Kanske bubblare på Tychosen om rätt bud kommer in också. Man ser väl över möjligheterna till att förlänga med JG, Nordfeldt, och Sotte i skrivande stund. Kanske även Tiedemann Hansen, fast där tror jag vi avvaktar? Stefanelli känns som en ganska het kandidat in, men i övrigt kommer det nog komma ett gäng U21 lirare från dina vanliga lågprisländer och typ svenskar som vill hem.
Citera
2025-06-02, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nu är bekräftat att Berggren lämnar Diffen. Frågan är om det är en vinst eller förlust. Tror nästan på det förstnämnda, särskilt om BOA går också.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/berggren-lamnar-djurgarden-klar-for-sef/

Det är en väldigt kraftig omstöpning på kort tid nu i Djurgården. Byte av huvudtränare, Peter Kisfaludy, Berggren samt eventuellt Bosse då. Måste vara en utmaning att få rekryreringarna att bli bra när man byter allting samtidigt?
Citera
2025-06-02, 15:01
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Dom hetaste kandidaterna ut är väl Salétros, Celina, och Besirovic. Kanske bubblare på Tychosen om rätt bud kommer in också. Man ser väl över möjligheterna till att förlänga med JG, Nordfeldt, och Sotte i skrivande stund. Kanske även Tiedemann Hansen, fast där tror jag vi avvaktar? Stefanelli känns som en ganska het kandidat in, men i övrigt kommer det nog komma ett gäng U21 lirare från dina vanliga lågprisländer och typ svenskar som vill hem.

Hur tänker ni gnagare om JG? Inte presterat på flera år förrän nu nyligen när hans kontrakt börjar gå ut. Känns det inte lite genomskinligt? Jag tänker att han inte lär vara billig att förlänga med och det är stor risk att han blir skadad igen.
Citera
2025-06-02, 15:05
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Hur tänker ni gnagare om JG? Inte presterat på flera år förrän nu nyligen när hans kontrakt börjar gå ut. Känns det inte lite genomskinligt? Jag tänker att han inte lär vara billig att förlänga med och det är stor risk att han blir skadad igen.
Jag tänker att han får ett prestationsbaserat kontrakt som ligger på kanske 25% av vad han har idag så får han vara glad att han ens får betalt efter ha suttit och chillat på bänken med kanelgifflar och grillchips i typ sådär 3 år?
Citera
2025-06-02, 15:18
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Jag tänker att han får ett prestationsbaserat kontrakt som ligger på kanske 25% av vad han har idag så får han vara glad att han ens får betalt efter ha suttit och chillat på bänken med kanelgifflar och grillchips i typ sådär 3 år?

Om så blir fallet är det godkänt! Mer än så vore ett större misstag än hans kagge.
Citera
2025-06-02, 15:32
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Om så blir fallet är det godkänt! Mer än så vore ett större misstag än hans kagge.
Annars vet han var dörren finns. Att skita i att ta hand om sin fysik som elitidrottare är minst sagt provocerande och ingenting som kommer slätas över med ett hyggligt år. För min del är absolut ingenting glömt eller förlåtet.
Citera
2025-06-02, 15:40
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror

Pinas har inget att säga till om. Han får spela ut kontraktet eller förlänga. Personligen tror jag att han tillhör spelare som kan bli mätt och trött om han får ett nytt bra kontrakt så är inte helt emot att låta han spela ut det. Ska det förlängas ska det vara max två år.
Det vore hål i huvudet att släppa honom för 10-12 miljoner i sommar. Mer pengar får man inte och det gör oss inte bättre (för att parafrasera Eagle Eye).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in