2025-06-01, 23:39
  #5713
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Dåren anklagar nu Sverige för rasism eftersom regeringen vill införa en möjlighet att återta det svenska medborgarskapet för en person med dubbla medborgarskap, om denne döms för grov brottslighet.

Han reflekterar naturligtvis inte något kring hur det är ställt i andra stora västländer, men jag kan tala om för honom att i följande länder går det bra att ta ifrån en grovt kriminell medborgarskapet:

Storbritannien
Frankrike
Australien
Nya Zeeland
Nederländerna
Tyskland
Kompletterar med länken: https://cornucopia.se/2025/05/regeringen-vill-infora-andra-klassens-medborgarskap-ska-gynna-vithudade-gangkriminella-i-konkurrense n/

Wilderäng är mycket upprörd över att stackars gängkriminella kan komma att utvisas. Undrar om han skulle bli lika arg om vi utvisar ryska sabotörer?
Citera
2025-06-02, 00:13
  #5714
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychotronix
Kompletterar med länken: https://cornucopia.se/2025/05/regeringen-vill-infora-andra-klassens-medborgarskap-ska-gynna-vithudade-gangkriminella-i-konkurrense n/

Wilderäng är mycket upprörd över att stackars gängkriminella kan komma att utvisas. Undrar om han skulle bli lika arg om vi utvisar ryska sabotörer?
Har Wilderäng månne dubbelt medborgarskap (svenskt/ estniskt) via modern? I så fall kanske han personligen känner sig förorättad vid tanken på att ett av dem, teoretiskt, skulle kunna fråntas honom. Inte så att han känner sig direkt hotad, men förnärmad. Det kan också vara så att han är orolig rörande hustrun, eller förolämpad å hennes vägnar. Han är ju en bäbis och blir lätt arg.
Citera
2025-06-02, 11:37
  #5715
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Wilderäng accepterar nu i sin blogg en nominering till ett pris han inte fått. En sån fräckhet!

Det skall för övrigt bli intressant att se om Wilderängs sexualförbrytarkompis blir aktuell för detta Ukrainapris.

Kan du citera? Jag klickar ogärna in hos honom numera.
Citera
2025-06-02, 13:35
  #5716
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigfromkumla
Eh what?
Du vet att han copy-paste-ar från twitter?
Varför skulle någon använda Lars´s lilla blogg som infoinsamling och än mindrte en säkerhetstjänst?
Du vet väl att de använder "Observer tjänster" som samlar in och sorterar miljontals tecken per minut från miljontals tweets.
Innan Lars ens har hunnit se en tweet har den redan sparats och katalogierats.

De testar olika outputs via bloggen. På samma sätt som de planterar i olika media eller liknande. Bloggen har stor räckvidd.

Sedan är såklart Lasse Liten inte aktiv i det arbetet utan bara en nyttig idiot.
Citera
2025-06-03, 15:04
  #5717
Medlem
sparsamhets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparsamhet
Har LW sålt alla USA-relaterade fonder han tidigare hade?

Eller köper LW mer USA-relaterat i smyg?

Vad tror ni?
Inga uppdateringar angående detta på LW:s blogg?
Citera
2025-06-04, 09:10
  #5718
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparsamhet
Inga uppdateringar angående detta på LW:s blogg?

Han har inte ändrat så mycket för i hans investeringsmodell ingår inte rövhattar och fascister. Det är mycket sarkasm i det han skriver om ekonomin och nu har han inte nöjet att skriva om hur mycket Tesla sjunker, men försäljningssiffrorna finns ju fortfarande kvar.

”Go anti-woke - get broke” är hans motto.
__________________
Senast redigerad av heybabariba 2025-06-04 kl. 09:45.
Citera
2025-06-04, 17:50
  #5719
Medlem
Lasse verkar ha fått paranoja !
Han hittas inte på vanliga söksajter som Ratsit eller Merinfo.

Han bolag och likaså eLenas hittas dock men dess huvudmän är dolda.

På Mrkoll finns både han och eLena dock

Enligt Ratsit har elena köpt en ny bil, en JEEP "Patriot" sedan Mars i år (2025)

Lars har även köpt ett släp, en "Neptun" som är en billig polsk tillverkare. Också det 2025.

Teslan verkar Lars ha gömt undan...
Citera
2025-06-04, 19:47
  #5720
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
Lasse verkar ha fått paranoja !
Han hittas inte på vanliga söksajter som Ratsit eller Merinfo.

Han bolag och likaså eLenas hittas dock men dess huvudmän är dolda.

På Mrkoll finns både han och eLena dock

Enligt Ratsit har elena köpt en ny bil, en JEEP "Patriot" sedan Mars i år (2025)

Lars har även köpt ett släp, en "Neptun" som är en billig polsk tillverkare. Också det 2025.

Teslan verkar Lars ha gömt undan...

Står förmodligen i "maskinhallen"
Citera
2025-06-05, 09:19
  #5721
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
Lasse verkar ha fått paranoja !
Han hittas inte på vanliga söksajter som Ratsit eller Merinfo.

Han bolag och likaså eLenas hittas dock men dess huvudmän är dolda.

På Mrkoll finns både han och eLena dock

Enligt Ratsit har elena köpt en ny bil, en JEEP "Patriot" sedan Mars i år (2025)

Lars har även köpt ett släp, en "Neptun" som är en billig polsk tillverkare. Också det 2025.

Teslan verkar Lars ha gömt undan...
Han äger inte Teslan. Han fick nog en schysst deal på leasingavtalet när han haussade Tesla som unika, one of a kind med en enastående affärsmodell att skippa alla mellanhänder.

Nu är det ju tvärtom, Tesla har ju inga mellanhänder som tar sin cut och därför är det en ineffektiv biltillverkare eftersom de inte är billigare.

Jag tror hans leasingavtal snart går ut och han suktar efter att få ett schysst avtal på ID09 eller ngt. Det är därför han dissar Tesla, det signalerar helt fel nu.

Han är känslig för signaler.

Att vara så emot och stryka alla mothårs och spela att man inte är känslig för yttre tryck är också att vara totalt konformistisk.

Alt-fake helt enkelt.

Rätt patetiskt. Men visst skrattae han hela vägen till banken. Han har tjänat en del miljoner på sina böcker.

Att han sedan är oanställningsbar och får sitta och scanna internet efter länkar att skriva om i Ukrainabloggen är inte hans levebröd. Men det är ialla fall det som han minns för och nyttan med honom.

Det är alldeles för mycket rysk desinformation från incels på Flashback och vänstertokiga i massmedia så det är bra att Wilderäng försöker öppna ögonen på det sovande folket.
__________________
Senast redigerad av GrandmasterE 2025-06-05 kl. 09:23.
Citera
2025-06-10, 08:57
  #5722
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
Lasse verkar ha fått paranoja !
Han hittas inte på vanliga söksajter som Ratsit eller Merinfo.

Han bolag och likaså eLenas hittas dock men dess huvudmän är dolda.

På Mrkoll finns både han och eLena dock

Enligt Ratsit har elena köpt en ny bil, en JEEP "Patriot" sedan Mars i år (2025)

Lars har även köpt ett släp, en "Neptun" som är en billig polsk tillverkare. Också det 2025.

Teslan verkar Lars ha gömt undan...

Verkar märkligt. Han skriver ju på sin blogg nu att han köpt elbil och sålt teslan. Jeepen fanns inte som elbil vad jag såg.
Citera
2025-06-10, 09:24
  #5723
Medlem
Har ni tänkt på att Lasse fick fel även angående Teslan?

Vi som är insatta vet att alla stora ställningstaganden Lasse gjort har visat sig felaktiga. Bostadsbubbla, peak oil osv. Nu har han slutligen erkänt att även Tesla var fel.

Finns det fortfarande någon fråga som är öppen i fallet Lasse, dvs där vi får vänta på att se om han har rätt eller fel?
Citera
2025-06-10, 14:57
  #5724
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Har ni tänkt på att Lasse fick fel även angående Teslan?

Vi som är insatta vet att alla stora ställningstaganden Lasse gjort har visat sig felaktiga. Bostadsbubbla, peak oil osv. Nu har han slutligen erkänt att även Tesla var fel.

Finns det fortfarande någon fråga som är öppen i fallet Lasse, dvs där vi får vänta på att se om han har rätt eller fel?

Ukraina?
Enligt Lars så är det helt omöjligt för Ukraina och dess president att ljuga. Det finns ingen korruption där och han är folkligt vald.
Jag förnekar inte att ryssarna ljuger hela tiden som han påpekar ofta, men att Ukraina och Zelensky skulle vara så fina och ärliga ställler jag mig tveksam till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in