2025-06-01, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Att Fia är i Spanien? När har hon varit där tidigare. Eller menar su CF?
Hon var där för några månader sedan , pensionärer har ju nästan alltid ställen i Spanien enligt F så det har väl mamma och styvpappa också eftersom de var där tillsammans
2025-06-01, 21:28
Medlem
Citat:
Redan hänt. Hon sket helt i det.
Hon trodde väl att det var soc påhitt. Denna gången kanske barnet själv förmedlat det direkt till F. Eller kanske en överenskommelse med soc om försök till umgänge eller nåt. Ska nog till mycket för detta.
Senast redigerad av Patchoulioud 2025-06-01 kl. 21:32.
2025-06-01, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud
Hon trodde väl att det var soc påhitt. Denna gången kanske barnet själv förmedlat det direkt till F. Eller kanske en överenskommelse med soc om försök till umgänge eller nåt. Ska nog till mycket för detta.
Det går inte att använda den här sortens logik på F och co. Om ett barn skulle förmedla något sådant själv, skulle det i deras mening enbart bero på att barnet var utsatt för press av soc eller hjärntvätt.

Titta bara på hur GM bortförklarar att sonen inte vill ha med henne att göra. I hennes huvud vill han ändå vara med henne och "kämpar med näbbar och klor" för att vara hos sin mamma.
2025-06-01, 21:59
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon var där för några månader sedan , pensionärer har ju nästan alltid ställen i Spanien enligt F så det har väl mamma och styvpappa också eftersom de var där tillsammans

Var hon? Trodde dom var i sommarstugan i Sverige.
2025-06-01, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammikuu
Det går inte att använda den här sortens logik på F och co. Om ett barn skulle förmedla något sådant själv, skulle det i deras mening enbart bero på att barnet var utsatt för press av soc eller hjärntvätt.

Titta bara på hur GM bortförklarar att sonen inte vill ha med henne att göra. I hennes huvud vill han ändå vara med henne och "kämpar med näbbar och klor" för att vara hos sin mamma.

Ja det är möjligt
2025-06-01, 22:35
Medlem
Citat:
Var hon? Trodde dom var i sommarstugan i Sverige.
De var en sväng i Spanien
2025-06-01, 23:17
Medlem
Citat:

Mja fast den inställningen kan man inte ha. I så fall är allas domar hittepå, allt från brott till detta. Även fast du inte delar deras åsikter måste delar av det som står vara sanna.
Jo, den inställningen kan man ha. Förut tnkte jag nog att en LVU-utredning skulle likna en brottsutredning, och skulle socialsekreterarna följa lagen så skulle de likna varann bra mycket mer, utifall utredningarna skulle vara rättssäkra.

Jag har ju både läst fuppar och lyssnat på brottsrättegångar samt läst ett antal LVU-utredningar. Det är därför jag ständigt menar att polisen mycket hellre borde genomföra dessa LVU-utredningar. I en brottsutredning stöter man och blöter och vrider på varenda detalj och letar efter bevis, en mordutredning är på tusentals sidor och en LVU-utredning är på cirka 6-10 sidor.
När det gäller brott som exempelvis mord har den åtalade hur många timmar som helst med sin advokat, i ett LVU-ärende får advokaten endast betalt för cirka 10-12 timmar, vilket genererar att föräldern eller barnet pratar cirka en timme med sin advokat/ombud. Betänk då att i båda dessa fall gäller det människors framtid för en lång tid framöver.

En socialsekreterare kan exempelvis påstå att barnet har hög frånvaro och behöver inte ens visa några närvarorapporter konfirmerade av skolan.
En socialsekreterare kan påstå att föräldern saknar insikt, utan att förklara hur hen har kommit fram till det, att föräldern saknar känslomässig tillgänglighet utan att förklara hur hen har kommit fram till det, ja, hen kan i stort sett påstå vad som helst och komma undan med det. Det är definitivt inte så lagen om LVU är skriven. Det är ett systematiskt fel i hela barnärendesystemet.
Det är därför så många barn, föräldrar och andra anhöriga samt advokater och andra yrkesprofessionella försöker få fram sanningen om vad barn i Sverige utsätts för.
Senast redigerad av DrFilip 2025-06-01 kl. 23:23.
2025-06-02, 01:06
Medlem
Det finns väl ingen anledning att radera alla sina videos för att hon ev rest bort? Med tanke på att vissa nämner det. Om hon bara vore tyst eller gjort sig privat vore det en annan sak.
2025-06-02, 01:55
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Jo, den inställningen kan man ha. Förut tnkte jag nog att en LVU-utredning skulle likna en brottsutredning, och skulle socialsekreterarna följa lagen så skulle de likna varann bra mycket mer, utifall utredningarna skulle vara rättssäkra.

Jag har ju både läst fuppar och lyssnat på brottsrättegångar samt läst ett antal LVU-utredningar. Det är därför jag ständigt menar att polisen mycket hellre borde genomföra dessa LVU-utredningar. I en brottsutredning stöter man och blöter och vrider på varenda detalj och letar efter bevis, en mordutredning är på tusentals sidor och en LVU-utredning är på cirka 6-10 sidor.
När det gäller brott som exempelvis mord har den åtalade hur många timmar som helst med sin advokat, i ett LVU-ärende får advokaten endast betalt för cirka 10-12 timmar, vilket genererar att föräldern eller barnet pratar cirka en timme med sin advokat/ombud. Betänk då att i båda dessa fall gäller det människors framtid för en lång tid framöver.

En socialsekreterare kan exempelvis påstå att barnet har hög frånvaro och behöver inte ens visa några närvarorapporter konfirmerade av skolan.
En socialsekreterare kan påstå att föräldern saknar insikt, utan att förklara hur hen har kommit fram till det, att föräldern saknar känslomässig tillgänglighet utan att förklara hur hen har kommit fram till det, ja, hen kan i stort sett påstå vad som helst och komma undan med det. Det är definitivt inte så lagen om LVU är skriven. Det är ett systematiskt fel i hela barnärendesystemet.
Det är därför så många barn, föräldrar och andra anhöriga samt advokater och andra yrkesprofessionella försöker få fram sanningen om vad barn i Sverige utsätts för.

Fast soc har förklarat på vilket sätt Fia saknar insikt och känslomässig tillgänglighet. Problemet är att Fia inte förstår. Hon gick ju runt i veckor och skrek om att soc tagit hennes barn för att hon kramat dom. När man sen hörde samtalet där kramarna nämndes fattar vilken tänkande människa som helst vad dom menade.

På tal om närvarorapporter, tyckte du det var OK för Fia att visa upp ena sonens närvarorapporter offentlig på TikTok? Hur tror du det skulle kunna tänka upplevas av Fias son?

Om det är så många som försöker få fram sanningen som du säger, varför dyker det bara upp en handfull människor på Family United’s demonstrationer?

Varför sympatiserar svenska folket mer med barnen i Gaza än för alla dessa påstådda barn här i Sverige som enligt Fia blir behandlade värre än hur nazisterna behandlade sina offer.

Få det att gå ihop för mig, och lägg fram konkret fakta i form av vad Fia själv sagt eller vilken dom/annan tillgänglig information du bygger din åsikt på, jag har rätt bra koll på vad hon sagt och inte. För mig så finns det mer hål i hennes logiska resonemang än en sil.

Jag ensam skulle kunna bidra med mer till Fias kamp än hela gänget tokstollar som PM & co tillsammans.

Men då vill jag bli övertygad med ett argument byggt på fakta och logiskt resonemang som går ihop. Fia kan ha förgripit sig på sina barn varje dag tills de till slut omhändertogs, nu tror jag inte det, men att lita blint på vad Fia säger utan konkreta bevis är lika korkat det som ditt argument du presenterar här.
2025-06-02, 05:56
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud
Det finns väl ingen anledning att radera alla sina videos för att hon ev rest bort? Med tanke på att vissa nämner det. Om hon bara vore tyst eller gjort sig privat vore det en annan sak.

Karma kommer för alla, även Fia, i vilken form lär vi bli varse förr eller senare.
2025-06-02, 09:54
Medlem
RFTs avatar
Septemberflicka!
Låt mig tillägga:
Sofia P är inte intresserad av något annat än att få hem sina barn.
Bonden däremot agerade ju ungefär som en missnöjespolitiker. Han hade själv erfarenheter av att ha blivit ”misshandlad” av myndigheterna och han såg sig själv som en person som ville föra andra ”misshandlade” människors talan och hjälpa dem mot myndigheterna. Man kan säga vad man vill om hans tokerier, men han kämpade inte bara för egen del, utan lika mycket eller kanske mer, för andra människor som ansåg sig misshandlande av samhället; det är ju helt klart. På det viset hade han ändå empati för de svaga och ville var deras röst.
Sådant saknar ju Sofia helt. Hon kämpar ju bara för sig själv.
Senast redigerad av RFT 2025-06-02 kl. 10:04.
2025-06-02, 10:19
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Septemberflicka!
Låt mig tillägga:
Sofia P är inte intresserad av något annat än att få hem sina barn.
Bonden däremot agerade ju ungefär som en missnöjespolitiker. Han hade själv erfarenheter av att ha blivit ”misshandlad” av myndigheterna och han såg sig själv som en person som ville föra andra ”misshandlade” människors talan och hjälpa dem mot myndigheterna. Man kan säga vad man vill om hans tokerier, men han kämpade inte bara för egen del, utan lika mycket eller kanske mer, för andra människor som ansåg sig misshandlande av samhället; det är ju helt klart. På det viset hade han ändå empati för de svaga och ville var deras röst.
Sådant saknar ju Sofia helt. Hon kämpar ju bara för sig själv.

Helt riktigt, hon säger ju själv rakt ut att så fort hennes barn kommer hem så kommer hon inte synas nå mer. Sen undrar hon varför inte fler vill stötta hennes kamp. Ja kan man ju undra…

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in