2025-05-31, 21:22
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Fast Martin övertygade ju faktiskt andra..

Det var ju bla Henrik som inte blev övertygad utan blev det istället mot Farao...Andra som röstade mot Farao var ju antingen idioter eller förrädare

Henrik blev alltså lurad av Sara men inte Maria och Victor ?
jo jo men rössta fel har nog alla gjort i programet åtskilliga gånger, nu var det ju samirs misstankar emot farao som segrade plus en dubbelröst ifrån anders, jag menar inte henrik inte haft fel i rättsalen där jag menade han var smart för han knäckte kåden att aldrig gå över p förrädarnas sida, och att han följer det han tror är rätt och verkar inte påverkas av övriga gruppen och vad dem tror lika mycket, samt han har haft några korrekta analyser tidigare i programmet, men han är försiktig med vilka han delar det med ochså vilket kan vara smart det med.
Citera
2025-05-31, 21:24
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Är du inne på att Henrik är vassare än Martin ?
dem är båda vassa på olika sätt, martin är bättre på analysera av folks reaktioner osv, medan henrik är mer en ensamvarg som följer sina egna instinkter, omöjligt säga vem som är vassast, båda har ju inte alltid haft rätt, och bråket där med martin och han artisten som bara handlade om en personlig tvis imellan dem förstår jag inte varför de drev så hårt.
Citera
2025-05-31, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
Vad händer om den som förrädaren försöker värva vägrar bli förrädare och väljer att bli mördad och sedan den sista förrädaren blir utröstad nästa dag?
Vet ej vad reglerna säger men skulle gissa på att förrädaren får fråga nästa deltagare på tur tills den får ett ja.

Känns ju dock knappast som att man får ett nej när det är ett sådant ultimatum, att det skulle vara ”moraliskt fel” känns som ett jävligt vagt argument, det är ju inte så att dom ska mörda någon på riktigt. Så är du taggad & vill vara kvar i spelet så lär du ju tacka ja till att bli förrädare, även om du kanske egentligen hade velat fortsätta som trogen.
Citera
2025-06-01, 08:05
Medlem
Egentligen vore det jävligt korkat att rösta ut Anders vid nästa runda bord.

Om de trogna väljer att tro på Henrik vet de att det finns exakt två förrädare eftersom det skedde ett värvningsförsök som inte ledde till att Henrik dog.

Om de röstar ut Anders vid sista runda bordet innan sista mordnatten vet de att det kommer att ske en tvångsvärvning. Den som tvångsvärvas (om hen inte väljer att dö istället) kommer att vara väldigt svår att upptäcka eftersom det inte kommer att finnas något som helst att gå på i beteendemönster innan sista runda bordet.

Då är det mycket smartare att låta Anders överleva nästa runda bord och sedan ta honom vid sista runda bordet istället för att där och då försöka identifiera vem som har tvångsvärvats. Fokus nu borde vara på att hitta den andra förrädarna och sedan plocka bägge på slutet.
Citera
2025-06-01, 10:21
Medlem
flashbackdasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Egentligen vore det jävligt korkat att rösta ut Anders vid nästa runda bord.

Om de trogna väljer att tro på Henrik vet de att det finns exakt två förrädare eftersom det skedde ett värvningsförsök som inte ledde till att Henrik dog.

Om de röstar ut Anders vid sista runda bordet innan sista mordnatten vet de att det kommer att ske en tvångsvärvning. Den som tvångsvärvas (om hen inte väljer att dö istället) kommer att vara väldigt svår att upptäcka eftersom det inte kommer att finnas något som helst att gå på i beteendemönster innan sista runda bordet.

Då är det mycket smartare att låta Anders överleva nästa runda bord och sedan ta honom vid sista runda bordet istället för att där och då försöka identifiera vem som har tvångsvärvats. Fokus nu borde vara på att hitta den andra förrädarna och sedan plocka bägge på slutet.

Jo, samma gäller för Isak.

Egentligen är det som sagt kontraproduktivt att rösta ut de mest uppenbara förrädarna tidigt. Dom borde man spara och rösta ut på slutet. Man borde istället försöka rösta ut någon annan som skulle kunna vara en svårare mer dold förrädare.

Dvs om man är bombsäker på Isak och Anders. Spara dessa två till sist. Rösta ut vem som helst i övrigt. Det gör det lättare att kunna få ut en sådan som Sara Skyttedal. Visst man kanske röstar ut några trogna på vägen, men de skulle ha åkt sedan i alla fall när det bara är dolda svåra förrädare kvar.
Citera
2025-06-01, 14:36
Medlem
Jag tror Martin vet att Sara är förrädare, men har bara känslan att gå på och kan inte dela sina vibbar på två olika utan att tappa allas förtroende.

Tycker Anders varit usel förrädare, alla vet han hade varit såå aggressiv som trogen og nu är han lite vek.

Sara är bra för att hon är inte så uppe och nere som t.ex Samir och Maria.

Dock var Isa värre, helt hopplös förrädare og noll trovärdighet och blev bare dumt. Lutet barn vid förrädarbordet som det osade entitlement av. Handlar inte om att vara transfob eller homofom, men med Isa och Farao så blir det lite jobbigt för det känns mera som en roll de spelar och blir svårare att vara trovärdig i varje fall för mig. Det blir för mycket trams. Maria verkar jo bara skogstokig. Samir ADHD og på grund av alla dessa 4 så blir ju Sara som kan kontrollera sig och ibland spela roll (som mot Farao) av tittarna ansett som ljugande politiker. Emma var skådespelare, men behöver tydligen ett skrivet manus för att kunda spela spelet, hon blev dock lite farlig.

Jag tycker inte om Martin och beror uteslurande på hans flinande när han tycker han själv är så duktig. Han blir lite obehaglig på något sätt.
Tycker förrädarna borde plocka Martin. Sara verkar inte vilja berätta för Anders att Martin också misstänker henne för att jag tror hon tror att då vill Anders använda det emot henne. Ser gärna att Sara vinner, inte elak mot någon som Samir, Maria ++, lugn, sansad, duktig i tävlingar. Tror mer hon blev duktig i politiken för att hon var lugn, lyssnade och kunde prata än att pilitiken lärde henne ljuga.

Så är det 4 deltagare som på tv säger så lite at det känns som dom inte är med och de är mera som någon möbel.
Citera
2025-06-01, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neusneamgh
Tycker Anders varit usel förrädare, alla vet han hade varit såå aggressiv som trogen og nu är han lite vek.

Håller inte med, han har åtminstone lyckats hålla misstankarna borta från sig (förutom från Martin). Han hade högst förtroende bland alla tävlande och hade väl inte heller fått någon röst på sig förrän nu? Jämför med Marie Serneholt i förra säsongen…
Citera
2025-06-01, 17:09
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Han ser lite arrogant ut...

Men om man inte kan backa upp den arroganta looken så faller det platt..

Dock så är Martin klart den mest analytiska spelaren så långt...

Ta Henrik som ser sympatisk ut men han visar ingenting ännu...

Om jag vill vinna pengar så joinar jag Martin

Om man vill vinna pengar så ska man nog inte ”outa” att man joinar Martin i alla fall
Citera
2025-06-01, 18:15
Medlem
Det är ju lite orättvist att en förrädare kan vinna alla pengarna medan de trogna alltid måste dela med minst en annan person.
Citera
2025-06-01, 18:37
Medlem
Flor-Idas avatar
Efter att ha sett en intervju (av Ellinor Saari på Expressen) med pokerspelaren Martin fick jag en uppenbarelse om hur de närmaste dragen i programmet kommer att se ut:

1. Henrik blir dödad under natten
2. Anders röstas ut under runda bordet
3. Sara rekryterar Martin till ny förrädare
Efter detta har Martin (med eller utan Sara) mycket god chans att vinna.

Kom ihåg var ni läste det först!
Senast redigerad av Flor-Ida 2025-06-01 kl. 18:43.
Citera
2025-06-01, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Efter att ha sett en intervju (av Ellinor Saari på Expressen) med pokerspelaren Martin fick jag en uppenbarelse om hur de närmaste dragen i programmet kommer att se ut:

1. Henrik blir dödad under natten
2. Anders röstas ut under runda bordet
3. Sara rekryterar Martin till ny förrädare
Efter detta har Martin (med eller utan Sara) mycket god chans att vinna.

Kom ihåg var ni läste det först!

Såg också denna...men vad byggde du teorin på ?
Citera
2025-06-01, 18:50
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Såg också denna...men vad byggde du teorin på ?
Det var mest en känsla jag fick (uppenbarelse), så har inga bevis eller logiskt att komma med.

MEN en sak som jag reagerade på var när han skulle svara på om det spökade på slottet. Då började han med att svara, men avbröt snabbt och sa att "där råkade jag nästan försäga mig" eller liknande. Jag hade tidigare sett ett klipp om att det spökade i rummet där förrädarna hade sina nattliga möten. Därav fick jag känslan av att han blir förrädare (vilket ju är ett genidrag av Sara i så fall).
Senast redigerad av Flor-Ida 2025-06-01 kl. 18:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in