Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-31, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
du får se vad som händer nu, jag tror såhär martin ryker när som helst och då dör anders spåret helt med honom för de andra glömmer helt vad han sagt och gjort och agerar på känslor och börjar bråka med någon annan och då anklagar dem för vara föräddare vilket är den minst smickbara anklgelsen få i det här programmet, nästa program är det helt nya personer de misstänker vara föräddare och det beror inte på logik och rationellt tänkande utan på egna åsikter och känslor.

Jag tror att Sara snappade upp hur gruppen kände efter runda bordet....

Sa hon inte nästan till Anders att det troligen är kört ?
Citera
2025-05-31, 19:10
Medlem
Citat:
får ändra mitt tidigare påstående om att de trogna alla kan vinna, de har en chans om ingen av de trogna går med på gå över till föräddarna, men den första som förstått det i programmets historia är henrik, för han är den första som nekar gå över till dem, hade alla de trogna förstått det med har de en chans att vinna, men eeeftersom väldigt många varje säsong inte direkt är einsteins avkommor som tex mommo och samir och farao den här säsongen, så stämmer mitt påstående om de trogna kommer aldrig vinna.
Problemet är väl att det bara funkar när det är 2 förrädare kvar, när det bara än en förrädare kvar är det tvångsrekrytering, dvs bli förrädare eller bli mördad.
Citera
2025-05-31, 19:19
Medlem
Svartskäggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangodonna
Problemet är väl att det bara funkar när det är 2 förrädare kvar, när det bara än en förrädare kvar är det tvångsrekrytering, dvs bli förrädare eller bli mördad.
Vad händer om den som förrädaren försöker värva vägrar bli förrädare och väljer att bli mördad och sedan den sista förrädaren blir utröstad nästa dag?
Citera
2025-05-31, 19:26
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Men var det inte så att Henrik inte gick sin egna väg i denna röstning ?

Han tänkte ju rösta på Maria men blev alltså övertygad vid runda bordet av Sara att Farao måste vara förrädare.

Alltså han tyckte att Saras analys av Farao var bättre än Martins analys av Anders...

Har Henrik haft egna funderingar och analyser av röstningar och beteende som varit korrekta under programmet hittills?
sara är politiker hon är expert på ljuga och få fram sina budskap utan att ens gå in på sanningen politiker är tränade för det, och en av få yrkesgrupper jag känner till som är tränade för just det, en annan viktig egenskap de har de kan spela dumma och låtsas som de inte förstår fast de förstår exakt vad som pågår, du såg ju bodström förra säsongen bodström med politiker, och han var smart nog ta ut weeterstrand som med är politiker annars tror jag hon läst honom, hade tex anders förstått det som henrik gjorde och inte bytt sida hade endast skyttedahl varit kvar nu, och då tror jag de kanske hade hade varit henne på spåren, eller kanske inte för personer i programmet gtar ju sin egna heder före sitt förnuft som te när martin och han artisten satt och bråkade en hel rättsal vem av dem som folk skulle rösta på fast bägge erkände att de verkligen inte trodde den andra var föräddare igentligen, så kan du ju inte agera om du vill vinna spelet enligt mig, och den ena röstade alltså på en person han inte trodde var föräddare ens hur tänker man då det förstår jag fortfarande inte.
Citera
2025-05-31, 19:33
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
Vad händer om den som förrädaren försöker värva vägrar bli förrädare och väljer att bli mördad och sedan den sista förrädaren blir utröstad nästa dag?
sedan är det ett stort antal deltagare som enbart går på vad andra säger och inte har några egna åsikter alls tex mommo och han dialogiskt, och inte nog med de bara fyller i vad andra tycker de fylller i dens åsikter någon sade senast till dem, så de kopierar ju bara vad den som de snackade med senast före rådet sa, med dey sättet agera går det heller aldrig vinna spelet, jag tror inte ens de är medvetna om det här själva dock men det är helt uppenbart för mig när jag ser programet finns flera som är som dem tex hon i slöja vet inte vad hon heter, hon går blint på de åsikterna hon hörde senast, sedan ahr samir som bara går sina egna känslor för stunden och ändrar sig aldrig, han kunde med rästat på anders nu med tanke på vad martin sde vid bordet vilket var ett av de bättre anklagelserna jag hört i programmet någonsin, så det är en blandning av kompott med deltagare som inte kan tänka själva eller rationellt utan bara lyssnar in vad andra säger och tänker det löser sig.
Citera
2025-05-31, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Har Henrik haft egna funderingar och analyser av röstningar och beteende som varit korrekta under programmet hittills?

Ja. Dels såg han direkt att Anders beteende var annorlunda efter att han hade blivit värvad, dels förklarade han för gruppen att Isa blev rekryterad i fängelsehålan.
Citera
2025-05-31, 19:34
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangodonna
ja och det beror på programmet måste vara ett visst antal avsnitt för annars kan de ju inte sändas, vilket är ytterligare en stor nackdel för de trogna som jag aldrig tror kommer vinna det här någonsin.
Citera
2025-05-31, 19:39
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflexhammaren
Ja. Dels såg han direkt att Anders beteende var annorlunda efter att han hade blivit värvad, dels förklarade han för gruppen att Isa blev rekryterad i fängelsehålan.
Det här har du helt rätt i, dock är han såpass smart att han inte delar sina åsikter med vem som helst, så ja han är en av de vassaste den här säsongen och kanske någonsin med, eftersom han var den första som förstod det är viktigare för de ttrogna vinna än bli rekryterad och är enligt mig det enda sättet de trogna kan vinna på om alla förstår det, men det tror jag aldrig någonsin alla kommer förstå, skyttedahl är med vass hon läste och sa att hon inte trodde han skulle acceptera, hade de inte försökt värva hernik där hade det sett helt annorlunda ut nu med, välja ut en föräddar värvning behöver absolut inte vara välja den smartaste, och det finns några jag tror endast ett fåtal som inte går med på bli värvad men det är inte många nu
Citera
2025-05-31, 19:41
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
det är givetvis uträknat noga och planerat det finns alltid folk som räddar sitt eget skinn än går på det de tror är moraliskt rätt.
Citera
2025-05-31, 20:20
Medlem
Citat:
sara är politiker hon är expert på ljuga och få fram sina budskap utan att ens gå in på sanningen politiker är tränade för det, och en av få yrkesgrupper jag känner till som är tränade för just det, en annan viktig egenskap de har de kan spela dumma och låtsas som de inte förstår fast de förstår exakt vad som pågår, du såg ju bodström förra säsongen bodström med politiker, och han var smart nog ta ut weeterstrand som med är politiker annars tror jag hon läst honom, hade tex anders förstått det som henrik gjorde och inte bytt sida hade endast skyttedahl varit kvar nu, och då tror jag de kanske hade hade varit henne på spåren, eller kanske inte för personer i programmet gtar ju sin egna heder före sitt förnuft som te när martin och han artisten satt och bråkade en hel rättsal vem av dem som folk skulle rösta på fast bägge erkände att de verkligen inte trodde den andra var föräddare igentligen, så kan du ju inte agera om du vill vinna spelet enligt mig, och den ena röstade alltså på en person han inte trodde var föräddare ens hur tänker man då det förstår jag fortfarande inte.

Fast Martin övertygade ju faktiskt andra..

Det var ju bla Henrik som inte blev övertygad utan blev det istället mot Farao...Andra som röstade mot Farao var ju antingen idioter eller förrädare

Henrik blev alltså lurad av Sara men inte Maria och Victor ?
Citera
2025-05-31, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reflexhammaren

Vad har han gjort med den insikten då ?
Citera
2025-05-31, 20:35
Medlem
Citat:
Det här har du helt rätt i, dock är han såpass smart att han inte delar sina åsikter med vem som helst, så ja han är en av de vassaste den här säsongen och kanske någonsin med, eftersom han var den första som förstod det är viktigare för de ttrogna vinna än bli rekryterad och är enligt mig det enda sättet de trogna kan vinna på om alla förstår det, men det tror jag aldrig någonsin alla kommer förstå, skyttedahl är med vass hon läste och sa att hon inte trodde han skulle acceptera, hade de inte försökt värva hernik där hade det sett helt annorlunda ut nu med, välja ut en föräddar värvning behöver absolut inte vara välja den smartaste, och det finns några jag tror endast ett fåtal som inte går med på bli värvad men det är inte många nu

Är du inne på att Henrik är vassare än Martin ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in