2025-06-01, 10:21
Medlem
insekternas avatar
Helt okänd är han inte men han saknar de möjligheter han har till srtisteri och scenframträdanden som han har i Sverige. I UK har han mycket goda relationer och karriärmöjligheter framför allt som låtskrivare och producent.

Huruvida Måns, Ciara eller Ciaras mamma är mest kända i UK är en ickefråga. Ciaras mamma kommer på första plats, sedan kan Ciara och Måns få dela på andraplatsen helt baserat på demografin på de tillfrågade.

Är det också inte helt ointressant vem av dem som skulle vara mest känd? Det säger absolut ingenting och ingen av de kommande besluten som gäller barnen, boende och bodelning bör baseras på någons kändisskap utan bör göras med barnens bästa i åtanke.

Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Så är det, Måns är helt okänd i Storbritannien. Jag har bott och arbetat där och har många vänner och bekanta där.
Citera
2025-06-01, 10:30
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Helt okänd är han inte men han saknar de möjligheter han har till srtisteri och scenframträdanden som han har i Sverige. I UK har han mycket goda relationer och karriärmöjligheter framför allt som låtskrivare och producent.

Huruvida Måns, Ciara eller Ciaras mamma är mest kända i UK är en ickefråga. Ciaras mamma kommer på första plats, sedan kan Ciara och Måns få dela på andraplatsen helt baserat på demografin på de tillfrågade.

Är det också inte helt ointressant vem av dem som skulle vara mest känd? Det säger absolut ingenting och ingen av de kommande besluten som gäller barnen, boende och bodelning bör baseras på någons kändisskap utan bör göras med barnens bästa i åtanke.

Möjligen inom en liten krets som är schlager-intresserade. Går du ut och frågar folk på gatan i UK kan jag garantera dig att ingen vet vem han är. Det krävs väldigt mycket för att slå igenom i UK, Måns har inte karisma, utseende, talang etc. för det. Låtskrivare och producent? Ingen av hans riktigt kända låtar är skriven eller producerad av honom. Hade han haft de karriärmöjligheterna hade han knappast flyttat tillbaka till Sverige. Barnen mår med största sannolikhet bäst hos mamman och överklagan till HD är ju bara pundar-puckad.
Citera
2025-06-01, 10:32
Medlem
Citat:
Jag upprepar det jag sagt tidigare; vill man stötta Måns ger man upp sin position i det här onödiga skyttegravskriget och väljer det vuxna perspektivet där barnen kommer först och där alla vuxna arbetar för barnens bästa hur mycket de än ogillar varandra.
Kan du förklara mer exakt hur det påverkar Måns vad som skrivs på FB. På vilket sätt stöttar man honom genom att sluta advokera för det man tror är sanningen? Om jag exempelvis plötsligt bara börjar tänka på hans barn hur gagnar det honom irl? Kan de inte arbeta för sina egna barns bästa utan vårt perpektiv eller inblandning?
Du får gärna förklara för det låter så märkligt alltihop.
Citera
2025-06-01, 10:32
Avslutad
Citat:

Jag visste dock sedan en liten tid att Måns är formellt misstänkt i polisutredningen i frågan om misshandel men precis som några av er varit inne på har han rent praktiskt inte delgivits misstanke av polis och åklagare, däremot är det självklart så att hans advokat fått ta del av detta besked. (Ur ett rent privat perspektiv är jag lika skeptisk som er andra till valet av advokat om man nu vill hävda sin oskuld. Öppet mål för folkdomstolen, så att säga…)

Det jag fetat. Har ni som är nära honom sagt detta till honom ? Upplever du att ni kan vara ärliga mot honom trots att han inte är ärlig mot er?

För du ”hintar ” mycket om vad du tycker men inte så mycket om vad du eller några andra faktiskt säger till honom?
Citera
2025-06-01, 10:43
Medlem
insekternas avatar
Bilingualbvern2.0, jag känner Måns privat och har skrivit i tråden om detta tidigare. Jag kan personligen bekräfta att hans relationer med studios och skivbolag är mycket goda i UK.

Citat:
Möjligen inom en liten krets som är schlager-intresserade. Går du ut och frågar folk på gatan i UK kan jag garantera dig att ingen vet vem han är. Det krävs väldigt mycket för att slå igenom i UK, Måns har inte karisma, utseende, talang etc. för det. Låtskrivare och producent? Ingen av hans riktigt kända låtar är skriven eller producerad av honom. Hade han haft de karriärmöjligheterna hade han knappast flyttat tillbaka till Sverige. Barnen mår med största sannolikhet bäst hos mamman och överklagan till HD är ju bara pundar-puckad.

Lazydell, jag har förklarat detta för dig tidigare. Måns kändisskap och allt som kommer med det, bland annat allmänhetens spekulationer och ibland personer som går för långt i sitt engagemang, används emot honom som en säkerhetsrisk för Ciara och barnen.

Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Kan du förklara mer exakt hur det påverkar Måns vad som skrivs på FB. På vilket sätt stöttar man honom genom att sluta advokera för det man tror är sanningen? Om jag exempelvis plötsligt bara börjar tänka på hans barn hur gagnar det honom irl? Kan de inte arbeta för sina egna barns bästa utan vårt perpektiv eller inblandning?
Du får gärna förklara för det låter så märkligt alltihop.

katperlom, jag upplever att jag och vi vid vissa tillfällen når fram till honom men att han har en väldig bredd av personer med rådgivande funktion omkring sig och att råden han får är väldigt spretiga. Man märker på honom att hans inställning förändras baserat på vilka han haft runt sig i närtid, men som svar på din fråga: Vi är flera som sagt att han bör dra i handbromsen och reflektera över vilka fighter som är värda att ta och inte.

Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Det jag fetat. Har ni som är nära honom sagt detta till honom ? Upplever du att ni kan vara ärliga mot honom trots att han inte är ärlig mot er?

För du ”hintar ” mycket om vad du tycker men inte så mycket om vad du eller några andra faktiskt säger till honom?
Citera
2025-06-01, 10:48
Medlem
Citat:
Bilingualbvern2.0, jag känner Måns privat och har skrivit i tråden om detta tidigare. Jag kan personligen bekräfta att hans relationer med studios och skivbolag är mycket goda i UK.

Lazydell, jag har förklarat detta för dig tidigare. Måns kändisskap och allt som kommer med det, bland annat allmänhetens spekulationer och ibland personer som går för långt i sitt engagemang, används emot honom som en säkerhetsrisk för Ciara och barnen.

katperlom, jag upplever att jag och vi vid vissa tillfällen når fram till honom men att han har en väldig bredd av personer med rådgivande funktion omkring sig och att råden han får är väldigt spretiga. Man märker på honom att hans inställning förändras baserat på vilka han haft runt sig i närtid, men som svar på din fråga: Vi är flera som sagt att han bör dra i handbromsen och reflektera över vilka fighter som är värda att ta och inte.

Varför stannar han inte i UK då? Och påstår detta:

” Tuffa tiden i England: ”Har varit rätt svårt”
Hemma i Storbritannien lever Måns Zelmerlöw betydligt mer anonymt. Jobberbjudandena duggar inte heller lika tätt som i Sverige. Han berättar att det inte varit superenkelt att skapa sig ett nytt liv i ett nytt land.
– Det har nog varit rätt svårt ändå, säger han. ”

https://www.expressen.se/noje/zelmerlow-om-livet-i-england-har-varit-ratt-svart/

Och varför skriver han inte låtar och producerar något? Jag tror du vet varför..
Citera
2025-06-01, 11:05
Avstängd
Förstår inte hur folk kan gå in till 100 % att försvara Måns !
Hade ni gjort likadant om det var en vanlig Svensson el en annan artist som är rappare ! SVAR " tror faktiskt inte det " då hade ni sågat denna man till fotknölarna.
Man måste skilja på privat person och artist . Måns är en jätteduktig artist på alla vis . Men hur han är att leva med vet ingen förutom dom som står honom väldigt nära.
Måns har erkänt att har ett sexmissbruk han har även erkänt att han har ett knark missbruk och alkohol . Inget någon har hittat på !
Tror säkert han är en en kanon pappa dom få dagar han tillbringat med sin fam .
Men nu är det så att tingsrätten har beslutat att C är en bättre och närvarande mamman än Måns just nu ! Dom har sett och kommit fram till det inget nån kan göra något åt.
Måns fam och barnflickan försökte skydda Måns in i det sista men juryn gick inte på det !
Är det ciaras fel svar Nej.
Är inte hennes fel att Måns har stoppat i sig skiten . Han har även erkänt att han har varit påverkad då han haft ansvar för barnen. Och ändå sitter ni här och säger att han är en bra pappa Ciara bara snackar skit och att hon inte ska få ta med barnen till England där dom bott hela sitt liv till 2024 .

Tycker ni ska ta del av utlåtandet av beslutet el lyssna på rättegången innan ni kastar skit på Ciara
Citera
2025-06-01, 11:19
Avslutad
Citat:

Ok men vad säger han när ni ”ber honom dra i handbromsen”? Fattar han att hela hans karriär och rykte står på spel? Häromdagen kom vi fram till att M har fem rättsliga ärenden igång samtidigt

1. Misshandelsärendet (där han är misstänkt)

2. Hemvistärendet (som han nu då överklagat till hd för att få hovrätten att pröva)

3. skilsmässa och vårdnad i svensk tingsrätt (som han driver)

4. Skilsmässa och vårdnad i brittisk domstol (som c driver)

5. Bodelning (som vi inte vet ngt om)

Utöver detta så genomgår han då alltså enligt egen utsago ett 12 stegsprogram

Om ni inte lyckas ”nå fram” och han inte drar i handbromsen utan ändå fortsätter , vad är det som driver honom i allt detta ?
Citera
2025-06-01, 11:23
Medlem
Citat:

Hemma i Storbritannien lever Måns Zelmerlöw betydligt mer anonymt. Jobberbjudandena duggar inte heller lika tätt som i Sverige. Han berättar att det inte varit superenkelt att skapa sig ett nytt liv i ett nytt land.

https://www.expressen.se/noje/zelmerlow-om-livet-i-england-har-varit-ratt-svart/

Och varför skriver han inte låtar och producerar något? Jag tror du vet varför..
Vad är det du inte förstår? Han brinner för att få uppträda på en scen med publikkontakt och dessa erbjudanden finns inte i England på samma sätt som här i Sverige.
Citera
2025-06-01, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontextuell
Vad är det du inte förstår? Han brinner för att få uppträda på en scen med publikkontakt och dessa erbjudanden finns inte i England på samma sätt som här i Sverige.

Har du läst inlägget jag svarade på?
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2025-06-01 kl. 11:30.
Citera
2025-06-01, 11:45
Medlem
Citat:
Ok men vad säger han när ni ”ber honom dra i handbromsen”? Fattar han att hela hans karriär och rykte står på spel? Häromdagen kom vi fram till att M har fem rättsliga ärenden igång samtidigt

2. Hemvistärendet (som han nu då överklagat till hd för att få hovrätten att pröva)

Om ni inte lyckas ”nå fram” och han inte drar i handbromsen utan ändå fortsätter , vad är det som driver honom i allt detta ?

Jag tror att det är hämnd och vinnarinstinkt som driver Måns nu.

Måns har sagt att han är extremt tävlingsinriktad, MÅSTE vinna allt, även när det kommer till diskussioner med sin fru.

Nu lämnade Ciara in sin skilsmässoansökan först, det kunde i han acceptera.

Tingsrätten tycker att England är mest lämpad för sönernas hemvist, hovrätten avslog Måns överklagan. Ciara vann igen, det går inte att bo acceptera, där av överklaganden till HD.
Citera
2025-06-01, 11:47
Medlem
insekternas avatar
Jag tror inte att du bör rycka citat ur sitt sammanhang. Jag har god insyn i Måns arbete och kan inte göra annat än att konstatera att han arbetar mer ”bakom spakarna” än vad många kanske tror. Självklart får han inte lika många erbjudanden om att stå på scen i UK som hemma i Sverige men han är en person som får mycket att hända och skulle bli en väldigt bra manager och agent. Han har fått erbjudanden om högt uppsatta positioner på exempelvis skivbolag i UK tidigare. Därtill har han de senaste åren satsat mest tid på sitt vin, före detta på padel.

Citat:

Ja, du. Vad ska jag svara här egentligen? Reaktionen jag och vi fått när vi bett honom dra i handbromsen är att han förstår. Jag tycker mig se att han klarar av att byta perspektiv tillfälligt, men så är han sedan alltid något lättdistraherad och det tar sällan lång tid innan han är tillbaka i perspektivet om att det här är en kamp han måste vinna. Jag kan inte svara på vad som driver honom utan att spekulera fritt men om jag tillåts att göra det så tror jag att det som driver honom är hans vinnarskalle. Som jag nämnt tidigare har han ett ganska svartvitt tänk och prioriterar kortsiktiga vinster före långsiktig harmoni. Det är väl precis det som det innebär att ha en missbrukspersonlighet?

Citat:

Det är sannerligen många ärenden när du listar dem. Jag vidhåller att det bästa för barnen är att de vuxna försöker planera för framtiden utan att bråka om barnen i olika rättssalar härifrån. Låt det vara bestämt att familjen bor i UK och att föräldrarna har delad vårdnad, att få vara helt vanliga skilsmässobarn vore det bästa för barnen tror jag.

(Självklart menar jag inte att misshandelsärendet ska bordläggas för barnens skull, vill förekomma detta även om jag av hela mitt hjärta och för allas skull önskar att det inte ligger någon sanning i Ciaras anmälan.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in