Hej!
Nej, det är en del av problematiken som jag personligen också tror är en del av att ha en missbrukspersonlighet. Som jag lyft flera gånger har jag och vi inte känt igen honom under det senaste halvåret och jag inser att den information jag fått inte alltid är helt sanningsenlig. Varför han inte känt att han kan vara ärlig mot oss kan bara han svara på men man behöver förstå att detta är mycket svårt att förhålla sig till även som ”anhörig”.
Jag visste dock sedan en liten tid att Måns är formellt misstänkt i polisutredningen i frågan om misshandel men precis som några av er varit inne på har han rent praktiskt inte delgivits misstanke av polis och åklagare, däremot är det självklart så att hans advokat fått ta del av detta besked. (Ur ett rent privat perspektiv är jag lika skeptisk som er andra till valet av advokat om man nu vill hävda sin oskuld. Öppet mål för folkdomstolen, så att säga…)
Citat:
Ursprungligen postat av
Rikskrim08
Du som verkar ha insyn, har han inte berättat allt inför rättegången för sina närmaste? Verkar ju väldigt osmart att det dyker upp nyheter för vittnen under och efter rättegången.
Vill däremot rätta alla som sagt att han överklagat beslutet om barnens hemvist till HD. Detta har han alltså inte gjort utan det som överklagats är Svea Hovrätts beslut att inte pröva ärendet. Det HD ska ta ställning till är om Svea Hovrätt ändå skall tvingas pröva ärendet, inte att ta beslut i själva sakfrågan.
Vidare undrar jag hur det är fatt med vissa av er här i tråden. Dag ut och dag in, nya inlägg med spekulationer åt alla håll och det är sällsynt med förmåga att ta in ett balanserat perspektiv. Jag läser tråden dagligen och undrar verkligen hur några av er mår. Det är ett stundom självgott och stundom mycket aggressivt krig som förs. Vem vinner på det? Ingen.
Jag upprepar det jag sagt tidigare; vill man stötta Måns ger man upp sin position i det här onödiga skyttegravskriget och väljer det vuxna perspektivet där barnen kommer först och där alla vuxna arbetar för barnens bästa hur mycket de än ogillar varandra.