2025-06-01, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Med anledning av Måns medverkan i Australia Decides-juryn sjöng Måns sin duett Walk With Me tillsammans med den australiensiska sångaren och ESC-deltagaren Dami Im live på showen och släppte den även som singel den 6 februari 2020.

Det är knappt ett år sedan singeln "Walk with Me" släpptes i Sverige i samband med att Måns och artisten Dotter gjorde ett specialframträdande i Melodifestivalens Andra chansen. När Måns nu fick frågan om att komma till Australien för en medverkan i TV programmet Eurovision Australia Decides, teamar han upp med Australiens finest DAMI IM som artist på låten"Walk with me". I samband med TV framträdandet släpps också singeln digitalt.

Vet inte om han legat på latsidan direkt.
Han har kämpat på bra och länge, det kan ingen ta ifrån honom. Synd att han inte kunde låta bli laddet. Men fick Thorsten Flink delta i mello så är det inte omöjligt att även MånsPetter kan göra en comeback så småningom. Men det blir så klart med en skitlåt, ingen vågar skicka honom till ESC för att representera Sverige.
Citera
2025-06-01, 09:32
Medlem
Exakt så ja.

Alla som har lite innanför pannbenet förstår att Måns försökte skapa en karriär i England men inte lyckades.

Jag tror personligen det kan ha berott på att han försökte exploatera vinsten i Eurovision som en del i detta - och Eurovision är helt enkelt inte tillräckligt stort i England.

Så lika mycket som Måns stalkers här i tråden gör gällande att Ciara är en golddigger så kan man driva tesen att den som är Golddigger är Måns som riktade in sig på kändisfamilj.
Ingetdera lär vara helt sant dock :-)

Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Det här motsäger det lite:
"Tuffa tiden i England: ”Har varit rätt svårt”
Hemma i Storbritannien lever Måns Zelmerlöw betydligt mer anonymt. Jobberbjudandena duggar inte heller lika tätt som i Sverige. Han berättar att det inte varit superenkelt att skapa sig ett nytt liv i ett nytt land.

– Det har nog varit rätt svårt ändå, säger han.

– Jag tror att det är lite mitt eget fel också i och med att jag har fortsatt jobba så mycket i Sverige och i andra länder. Jag har liksom inte byggt upp något sammanhang i England än.

Samtidigt ser han Storbritannien som sitt främsta hem.

– Jag ser det ju fortfarande som hemma för att min familj är ju där. Men samtidigt ser jag Skåne lika mycket som hemma för det är där jag också väldigt gärna vill bo.

För ett par år sedan köpte Måns och Ciara ett eget sommarhus i Skåne, här tillbringar de hellre än gärna sin lediga tid.

Ni har inga planer på att flytta till Sverige permanent?

– Vi har drömmar kanske, men vi får se, det är nog inte inom en snar framtid i så fall, säger Måns Zelmerlöw och fortsätter:

– Men både jag och Ciara älskar Sverige och skulle gärna vilja bo här någon gång! "
Citera
2025-06-01, 09:35
Medlem
Den som sprider lögner är ju du. Du har ingen aning om någonting men ändå tror du att du vet bäst.

Jag medger villigt att du och jag nog inte har samma umgänge riktigt och mina vänner är nog mer intresserade av litteratur och teater än många andra. Det innebär knappast att jag ljuger när jag säger att de känner till Ciara i högre utsträckning än Måns. Det är ju dessutom den typen av argument du själv använder sig av när du försöker få Måns till kändis i England och hänvisar till fans av eurovision. Som finns men är få.

Gillar du inte den typen av argumentation så är det märkligt att du själv kör med den sida upp och sida ner.

Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Ja och grejen är att jag får säga min mening när lögner sprids. Vilket de gör i denna tråd, precis hela tiden.
Nej, Måns är inte särskilt välkänd i Uk. Men Ciara är ännu mindre känd. Det var poängen.
Hennes mamma hör inte hit.
Citera
2025-06-01, 09:36
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosarioOeste
Jag känner många britter pga mitt arbete och många resor. Har frågat runt lite. Många känner inte till någon av dem och fler känner till Ciara men många genom hennes mamma.

Vad är ens din poäng ? Har du något liv utöver Måns ???

Så är det, Måns är helt okänd i Storbritannien. Jag har bott och arbetat där och har många vänner och bekanta där.
Citera
2025-06-01, 09:37
Medlem
Citat:
Va???? Du skriver helt obegripligt!
Sverige har 10 miljoner invånare, så räkna ut procenten

Det du gör är misshandel, ingen duger eller hur? Man kan alltid vara ännu bättre. Hoppas verkligen du inte är förälder. I mina ögon har han uppmärksammats av otroligt många människor världen över och har en given plats i eurovisionsammanhang. En artist som efterfrågas. Kan förstå känslan och bitterheten stundtals hemma om man är gift med en sådan man men det var ett val. Det är hans liv likväl som ni säger att han var gift med en brittiska så är hon gift med en resande artist.
Citera
2025-06-01, 09:40
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Det du gör är misshandel, ingen duger eller hur? Man kan alltid vara ännu bättre. Hoppas verkligen du inte är förälder. I mina ögon har han uppmärksammats av otroligt många människor världen över och har en given plats i eurovisionsammanhang. En artist som efterfrågas. Kan förstå känslan och bitterheten stundtals hemma om man är gift med en sådan man men det var ett val. Det är hans liv likväl som ni säger att han var gift med en brittiska så är hon gift med en resande artist.
Vafan får du ifrån att jag "gör misshandel" för att jag påvisar att tittsrsiffrorna inte motsvarar Sverige i procent. Vad har mina barn med det att göra? Har jag någonstans skrivit att "ingen duger"?
Citera
2025-06-01, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Det hade jag ingen aning om. Varför fortsatte han inte?

Måns Zelmerlöw 2021 var en aktiv period för honom. Han medverkade i Eurovision Song Contest finalen som en del av mellanakten "Rock the Roof". Han hade även en show i Melodifestivalen 2021 där han framförde sin singel "Come Over Love". Han var också en av programledarna för Melodifestivalen finalen tillsammans med Shima Niavarani och Christer Björkman.
Citera
2025-06-01, 09:51
Medlem
Citat:
Med tanke på att uk har ett invånarantal på 68 miljoner så skulle jag vilja påstå att intresset är rätt svalt

Fine, Hollyoak ses av en liten grupp av 600 000 och intresset svalnar. Räkna ut procenten på det med.
Citera
2025-06-01, 09:53
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Fine, Hollyoak ses av en liten grupp av 600 000 och intresset svalnar. Räkna ut procenten på det med.
Jag har inte hävdat att någon av de är kända, det är du som vill göra gällande att M är världskändis
Citera
2025-06-01, 10:01
Medlem
Fast poängen är fortfarande att varken Måns eller Ciara är superkändisar men att Ciara - som även varit barnskådis har ett lite större namn än Måns. I England. Inget konstigt alls.

Citat:
Citera
2025-06-01, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosarioOeste
Den som sprider lögner är ju du. Du har ingen aning om någonting men ändå tror du att du vet bäst.

Jag medger villigt att du och jag nog inte har samma umgänge riktigt och mina vänner är nog mer intresserade av litteratur och teater än många andra. Det innebär knappast att jag ljuger när jag säger att de känner till Ciara i högre utsträckning än Måns. Det är ju dessutom den typen av argument du själv använder sig av när du försöker få Måns till kändis i England och hänvisar till fans av eurovision. Som finns men är få.

Gillar du inte den typen av argumentation så är det märkligt att du själv kör med den sida upp och sida ner.
Ok, jag tror kanske du blandar ihop mig med någon annan. Diskussion igår hurvida han var mer, eller mindre, känd var jag inte med på övht.
Vilken typ av argument är det jag kör sida upp och ned? "Att jag pratat med lite folk"?
Nej, du har definitivt misstagit mig för någon annan.
Citera
2025-06-01, 10:14
Medlem
insekternas avatar
Hej!
Nej, det är en del av problematiken som jag personligen också tror är en del av att ha en missbrukspersonlighet. Som jag lyft flera gånger har jag och vi inte känt igen honom under det senaste halvåret och jag inser att den information jag fått inte alltid är helt sanningsenlig. Varför han inte känt att han kan vara ärlig mot oss kan bara han svara på men man behöver förstå att detta är mycket svårt att förhålla sig till även som ”anhörig”.

Jag visste dock sedan en liten tid att Måns är formellt misstänkt i polisutredningen i frågan om misshandel men precis som några av er varit inne på har han rent praktiskt inte delgivits misstanke av polis och åklagare, däremot är det självklart så att hans advokat fått ta del av detta besked. (Ur ett rent privat perspektiv är jag lika skeptisk som er andra till valet av advokat om man nu vill hävda sin oskuld. Öppet mål för folkdomstolen, så att säga…)

Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Du som verkar ha insyn, har han inte berättat allt inför rättegången för sina närmaste? Verkar ju väldigt osmart att det dyker upp nyheter för vittnen under och efter rättegången.

Vill däremot rätta alla som sagt att han överklagat beslutet om barnens hemvist till HD. Detta har han alltså inte gjort utan det som överklagats är Svea Hovrätts beslut att inte pröva ärendet. Det HD ska ta ställning till är om Svea Hovrätt ändå skall tvingas pröva ärendet, inte att ta beslut i själva sakfrågan.

Vidare undrar jag hur det är fatt med vissa av er här i tråden. Dag ut och dag in, nya inlägg med spekulationer åt alla håll och det är sällsynt med förmåga att ta in ett balanserat perspektiv. Jag läser tråden dagligen och undrar verkligen hur några av er mår. Det är ett stundom självgott och stundom mycket aggressivt krig som förs. Vem vinner på det? Ingen.

Jag upprepar det jag sagt tidigare; vill man stötta Måns ger man upp sin position i det här onödiga skyttegravskriget och väljer det vuxna perspektivet där barnen kommer först och där alla vuxna arbetar för barnens bästa hur mycket de än ogillar varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in