Citat:
Lidingömoderaten KP ansåg tydligen även att det var motiv nog att vara moderat för att skjuta OP.
Kanske kan en grå åklagare klä sig i något mörkt plagg som fladdrar i vinden?
Mordvapen fanns till utlån på tekniska avdelningen i polishuset på Kungsholmen enligt uppgift. En tekniker brukade gå runt med en revolverpipa i fickan enligt mytbildningen om vapenslarvet i polishuset. KP gick säkert som ett barn i polishuset, lite som Ebbe Carlsson tänker jag mig.
Vet vi om KP har alibi för mordnatten?
Dylika nebulösa spekulationer är tydligen acceptabla när det gäller SE...
Kanske kan en grå åklagare klä sig i något mörkt plagg som fladdrar i vinden?
Mordvapen fanns till utlån på tekniska avdelningen i polishuset på Kungsholmen enligt uppgift. En tekniker brukade gå runt med en revolverpipa i fickan enligt mytbildningen om vapenslarvet i polishuset. KP gick säkert som ett barn i polishuset, lite som Ebbe Carlsson tänker jag mig.
Vet vi om KP har alibi för mordnatten?
Dylika nebulösa spekulationer är tydligen acceptabla när det gäller SE...
Anledningen till att Christer Petterssons konfrontationsgrupp såg så proper ut med en massa välkammade poliser som figuranter kanske var att det egentligen skulle ha varit Krister Petersson som var ”huvudpersonen”? Men PU blandade ihop namnen och släpade dit en yrvaken CP istället. Mysteriet med de mismatchade figuranterna får sin lösning?
Men lite mer ”on topic” skulle man väldigt gärna höra några av hans underhuggare i PU tala ut om hur haveriet egentligen gick till inifrån. Var det KP som pekade med hela handen på holmérskt vis och drev sin vilja igenom? Leif GW verkar ju mena det:
– Det här sket sig i samma ögonblick som Krister Petersson gav sin syn på saken. Jag känner många av utredarna. Det var ingen jävel av dem som trodde på det Krister Petersson sa.
SvD har sökt åklagare Petersson, som 2020 valde att lägga ner Palmeutredningen och peka ut Stig Engström. Han har inte återkommit.
– Att en myndighetsföreträdare pekar ut en sedan länge avliden person som skyldig till att ha skjutit landets statsminister, det är fullkomligt häpnadsväckande. Utpekandet av Engström är grovt förtal av avliden och det är in i helvete konstigt om man inte reagerar mot det. Men det går inte att få tag på Krister Petersson. Han har löst det här genom att hålla sig borta, säger Leif GW Persson.
https://www.svd.se/a/rP1Bda/leif-gw-persson-om-palmemordet-och-christer-a-sparet
Professor GW har en synnerligen god karaktärsmordshistorik. Han har ridit ner vettvillingar som Lambertz, Holmér, Dan Eliasson, Johan Pehrson med flera med flera. Han har näsa för bullshit helt enkelt. Att han nu riktar udden mot Krister Petersson är inte så smickrande för densamme.
Senast redigerad av Knattarna 2025-06-01 kl. 00:00.
Senast redigerad av Knattarna 2025-06-01 kl. 00:00.