2025-05-31, 18:01
Medlem
Linkopingsgrannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
BPSara lyckades blåsa dommaren och få de framflyttat på löjligt lösa boliner. Att inte någon tidning har ställt frågan till dommaren hur hon kan åka land o rike runt och vittna i andra tillställningar men inte närvara vid sin egen rättegång är ganska sinnessjukt.

Min granne tipsade Aschberg, som ringde Sara och ställde exakt den frågan. Sedan fick han bannor och skrivförbud av AB:s ansvariga utgivare, som ansåg att han får lägga ner sin personliga vendetta mot Dumpen och framför allt sluta använda ett rultigt troll som enda källa.
Citera
2025-05-31, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkopingsgrannen
Min granne tipsade Aschberg, som ringde Sara och ställde exakt den frågan. Sedan fick han bannor och skrivförbud av AB:s ansvariga utgivare, som ansåg att han får lägga ner sin personliga vendetta mot Dumpen och framför allt sluta använda ett rultigt troll som enda källa.
Det ända trollet här är du. Ashberg har mer än en källa, det går att garantera.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MnJ0XR/chattarna-som-kan-avsloja-dumpen-sara-uppmanar-fiskare-att-radera-barnporrbilder

Citat:
Granskningen bygger på dokument från myndigheter som Skatteverket samt intervjuer med polis och åklagare. Vi har även talat med ett stort antal före detta ”fiskare”, som låtit sig intervjuas mot löfte om anonymitet.

Citat:
Informationen källorna delar bedöms vara av stort allmänintresse och bör publiceras, även om de inte kan eller vågar framträda öppet. Källorna bekräftar varandras berättelser, vilket stärker trovärdigheten. Aftonbladet känner till identiteten på de som intervjuats.
Framförallt skulle de inte skriva "Ett stort antal" när de pratar om en person/källa.

Citat:
Aftonbladet känner till identiteten på de som intervjuats.
De har också verifierat sina källor, men friger dem inte för att de skall bli skyddade i anonymitet, exakt utav den anledningen du demonstrerar här. Att allt beskyller en person och det drivs en häxjakt emot denna person som varit stark nog att bryta sig ur organisationen till stor risk mot henne själv har hon valt att tala ut. Men hon är inte ända källan.
Citera
2025-05-31, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkopingsgrannen

Tror du inte man räknat ut att du är utsänd av Smurfan? Hon kommer plocka bort dig och en ny stjärna får chansen medan du hamnar i bad standing

Rättegången är uppskjuten pga maskning/förhalning men Sara fixade biffen på ett övertygande sätt och jag ser henne som en värdig motståndare. Ska bli intressant att få höra vad det är för skit som kommer i vägen i höst så rättegången inte kan bli av då eller.
Klandrar henne inte då jag inte heller hade velat pröjsa 135.000 kr/var till 600 pedofiler. Kan inte vara lätt att vara dumpling när dom är på en hela tiden.
Citera
2025-05-31, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Få till en lagändring genom att hänga ut politker som ger dom relevant kritik i sitt massutskick menar du? Istället för att lyfta fram dom politiker som påstås ha svarat positivt?
Fan vilken åsna du är Berit jag lider med dig.

Hehe visst är det lite skumt att Sara inte publicerade svaren ifrån den/dom politikerna som svarade positivt på spammet? Vi pratar trots allt om 30.000 personer här så det kan absolut finnas nån jävel men den hemligheten sitter Sara på Det blir kicken direkt på måndag om man som politiker skulle gilla något Dumpen gör. Det är lite väl hårt kanske men verkligheten tyvärr utan Dumpen knarkar man när ingen ser och bör inte blandas in om man tänkt sig en karriär.
Citera
2025-05-31, 20:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Jag vet fler som är det funktionshindrade lågbegåvad som vill hjälpa men inte vet med vad klickar på länken ”vill du hjälpa ” och som sej ovetande luras till möte med paret Sjöberg/ co och utsätts för falska anklagelser och som är helt oskyldiga.
Jag anser att de ( Sjöberg och co) lurar sina offer för det gör de ju. In i fällor med påhittade påståenden. De redigerar och tolkar det som händer eller inte händer som det gagnar dem och deras verksamhet Och de oskyldiga som de anser sej ha fångat in får sina liv raserade tillsammans med anhöriga.
Citat:
De har också hängt ut fh som ville hjälpa dem men som inte visste med vad.det var så de hittade hans ip-adress.genom att han klickade på den länken.”Vill du hjälpa oss klicka här”. Han är hjälpsam och klickade.
Helt ointresserad av vad Dumpen försökte med. Visste det inte ens.Blev ändå uthängd och fick livet förstört. Helt oskyldig utredd av rättsväsendet och friad. Ändå uthängd efter det. Personen med fh kan numera inte ens gå ut
Kan du länka till den länken och förklara närmare vad du skriver om? Tack på förhand.
Senast redigerad av LabanssonsKorvAB 2025-05-31 kl. 20:58.
Citera
2025-05-31, 22:12
Medlem
Är nog ingen som anklagat Sara för att vara korkad. Men hon är nog den siste jag skulle lita på.
Citera
2025-05-31, 22:33
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Det handlar om att väcka uppmärksamhet för att få till en lagändring, läsarna ska få se vad gäddorna skulle kunna utsätta barn för om dom bara fick chansen

Hur förnedrande tror du inte det är för dom barn som får dessa kukbilder och runkvideos skickade till sig? Vuxna sexualisera barn
Det är oerhört förnedrande och kränker barnen oerhört, dom riskerar fara väldigt illa av gäddornas beteenden

Vi vill inte ha sånna individer i vårt samhälle, vi vill att barnen ska kunna känna sig trygga utan att vuxna sexualiserar våra barn
Enligt Dumpen är alla barn ute på nätet från 8 år, och där är TikTok bland det vanligaste, och därifrån länkar de till flera erigerade manslemmar, barn som förmodligen aldrig sett något sådant och inte hunnit få undervisning i ämnet. Och något de inte är förberedda på. Kan göra stor påverkan på barnen.

Att sedan skylla på gäddorna blir udda, då Dumpen inte behöver exponera sådant för att få ut sitt budskap.
Citera
2025-05-31, 22:42
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mh76
Är nog ingen som anklagat Sara för att vara korkad. Men hon är nog den siste jag skulle lita på.
Hon påstår att hon har hög IQ, men vem med det börjar knarka? Och matematik och statistik verkar hon inte förstå då hon citerar detta vårdslöst. IQ och matematisk förmåga brukar sammanfalla.
Citera
2025-06-01, 00:01
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
det var så de hittade hans ip-adress.
Den kan de inte göra något med dock. Det är bara polisen och nätoperatörerna som får reda på vem det är som sitter bakom en ip-adress och den informationen får inte delas med Dumpen. Det vore ett allvarligt brott att göra det.
Citera
2025-06-01, 00:05
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Hur förnedrande tror du inte det är för dom barn som får dessa kukbilder och runkvideos skickade till sig?
Man får väl lära dem Internetmötenas 1'a Lag: "If you want to meet some quality friends, you'll have to wade through all the dicks first".
Citera
2025-06-01, 11:23
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mh76

Hon är nog inte direkt dum. IQ mässigt är hon förmodligen rätt genomsnittlig.
Det hon har är "streetsmarts". Det måste man ha om man skall hora och knarka redan som barn.

Men hon är uppenbart kriminell rakt igenom. Otäck kärring på många sätt. Hade inte släppt in henne i mitt hus eller gjort några som helst affärer med henne.
Citera
2025-06-01, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Hon är nog inte direkt dum. IQ mässigt är hon förmodligen rätt genomsnittlig.
Det hon har är "streetsmarts". Det måste man ha om man skall hora och knarka redan som barn.

Men hon är uppenbart kriminell rakt igenom. Otäck kärring på många sätt. Hade inte släppt in henne i mitt hus eller gjort några som helst affärer med henne.
https://www.etc.se/inrikes/i-det-totala-kaoset-taenkte-jag-att-vi-alla-maaste-doe

Citat:
Men när hon vädjar om att uthängningen ska tas bort för att skydda henne och hennes barn, möts hon av iskallt hån. Sjöberg skrattar rått åt den desperata kvinnan och kallar han henne för labil.

Med deras position och påstådda jobb om att skydda barn, gäller det att ha en empatisk förmåga. Något de bägge visat att de saknar.
De påstår sig göra ett jobb för barn men barnen som kommer i kläm skiter man i och skyller ifrån sig.

Sara visar också tydliga narcissistiska tendenser, det är hennes åsikt som gäller alla andra är fel. Typ lite som att sätta politiker som hyser ifrån mot henne på skampålen. Istället för att prata gott om de som hört av sig med positiva åsikter som det påståtts om.

Inte två personer som bör jobba med utsatta barn, när man dessutom fokuserar på att hänga ut och förstöra personer och familjer än att lägga fokus på barnen. Varför inte de faktum att de publicerar nakenbilder till höger och vänster något som generellt är olagligt utan givet samtycke.
Eller varför inte att barn faktiskt kollar på sidan och kommer i kontakt med dessa när man säger sig göra det för att barnen inte skall utsättas för dem men själv är de som genererar materialet framför dem.

Inga personer som går att lita på.

Citat:
Dumpen har gjort min personliga tragedi till underhållning för att tjäna pengar. Deras prat om vård och stöd är bara lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in