2025-05-31, 08:32
Medlem
Kaerringbenzos avatar
Vad hände med han som stämde dumpen? Det skulle väl upp till tingsrätten nu i maj?
Citera
2025-05-31, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Jag tror inte att det är någon skillnad vad avser ångest, oro m.m. hos parterna mellan större och mindre städer eller större och mindre tingsrätter. Det är situationen i sig som föder ett psykiskt trauma:

Vad som avhandlas - själva händelseförloppet och ens egen roll i det och tankar om det - samt känslan av att vara underkastad en bestämmande/beslutande makt och den ovisshet om framtiden på kort och lång sikt som gnager i den känslan.

Rörande Dumpenmålet finns en faktor utöver det du nämner, en faktor som inte är särdeles vanlig i rättegångar (få, och ibland inte en enda, åhörare i åtskilliga mål). Den faktorn utgörs av det sociala trycket, den mediala bevakningen, det offentliga pådraget som oundvikligen kommer att göra sig gällande i det här målet. Det innebär en ytterligare dimension av stress.

Alright, jo men där är du nog något på spåren. Medieetiken är en generellt tillbakahållande mekanism, så det kan måhända tänkas att utan den hade vi sett fler förtalsåtal.
Ja, ifrån hans sida kan jag tänka mycket tankar går runt om som om jag bara inte hade chattat med den personen eller blockerat den. Att han försökt undvika situationen.
Andra sidan av myntet tror jag inte Sara är ångerfylld av något. Hon anser hon har agerat rätt. Det ända hon är orolig för är att dömas och behöva lägga ner verksamheten.

Ja, därför anser jag nästan att eftersom JK tar ett baksäte till vad de anser inskränkande i yttrandefriheten så bör ett krav för utgivningsbevis vara att man går med i de medieetiska för att få grundlagsskydd för media.
Annars får man köra sitt race utan detta skydd.
Detta då man uppenbart ser att Dumpen missbrukar de som en sköld emot ansvar eftersom JK valt att inte agera. Trotts att man kan se tydliga övertramp så som publicering utav nakenbilder samt mer.
Citera
2025-05-31, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaerringbenzo
Vad hände med han som stämde dumpen? Det skulle väl upp till tingsrätten nu i maj?
Det är framslyttat till i höst.
Citera
2025-05-31, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Ja, ifrån hans sida kan jag tänka mycket tankar går runt om som om jag bara inte hade chattat med den personen eller blockerat den. Att han försökt undvika situationen.
Andra sidan av myntet tror jag inte Sara är ångerfylld av något. Hon anser hon har agerat rätt. Det ända hon är orolig för är att dömas och behöva lägga ner verksamheten.

Ja, därför anser jag nästan att eftersom JK tar ett baksäte till vad de anser inskränkande i yttrandefriheten så bör ett krav för utgivningsbevis vara att man går med i de medieetiska för att få grundlagsskydd för media.
Annars får man köra sitt race utan detta skydd.
Detta då man uppenbart ser att Dumpen missbrukar de som en sköld emot ansvar eftersom JK valt att inte agera. Trotts att man kan se tydliga övertramp så som publicering utav nakenbilder samt mer.

Den som är intresserad kan söka upp "Medierna uthängda pedofiler på Dumpen Sveriges radio". Dom är inte snälla mot våra vänner. Journalisterna Sara och Patrik har inte ens slagit upp medieetiska systemet på Wikipedia så det är grovt missbruk som pågår men det är roligt också. Om Dumpenfolket får fortsätta med sin verksamhet så riskerar det att fucka up hela mediefriheten enligt tidigare Medieombudsmannen. Dumpen är som elefanten i porslinsaffären fast det är helt omöjligt att inte älska dom.

En namnkunnig journalist går i taket när man oförskämt kallar Patrik och Sara för journalister men det får hen nog bara acceptera. Man kan väl säga att journalistik blivit ett brett område idag tack vare gullegrisarna Sara och Patrik.
Citera
2025-05-31, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Den som är intresserad kan söka upp "Medierna uthängda pedofiler på Dumpen Sveriges radio". Dom är inte snälla mot våra vänner. Journalisterna Sara och Patrik har inte ens slagit upp medieetiska systemet på Wikipedia så det är grovt missbruk som pågår men det är roligt också. Om Dumpenfolket får fortsätta med sin verksamhet så riskerar det att fucka up hela mediefriheten enligt tidigare Medieombudsmannen. Dumpen är som elefanten i porslinsaffären fast det är helt omöjligt att inte älska dom.

En namnkunnig journalist går i taket när man oförskämt kallar Patrik och Sara för journalister men det får hen nog bara acceptera. Man kan väl säga att journalistik blivit ett brett område idag tack vare gullegrisarna Sara och Patrik.
Ja, tillslut måste antingen JK eller regering sätta ner foten och dra åt friheten. Vilket är något som kommer att påverka alla medier. Dock har jag en känsla av att övriga medier som är anslutna till de etiska regelverket inte skulle vara helt emot de. Vissa av dem ser att de har för stor frihet. Dumpen missbrukar denna frihet och de fria tyglar som JK ger trotts rådande lagar. Tycker snarare det kunde vara liknande upplägget hos åklagare. Ett almänt åtal så styr åklagaren och målsägande har inget att säga till om. Medans ett enskillt åtal så är det målsägande som är drivande och kan välja att lägga ner ärendet.

Så borde upplägget vara hos JK för förtal. Att om de får in ett ärende så öppnar de det och pratar med målsägande och avgör om de finner ett allmänintresse elller om målsägande skall driva ärendet. Detta i sig skulle innebära att målsägande inte blir helt finansiellt beroende av hela rättegången. Vilket skulle göra att många av de fall skulle vara enklare att driva emot medier som gör övertramp mot lagen.
Men en förlust skulle fortfarande kunna resultera i att målsägande blir skyldig att ersätta rättegångskostnader för motparten. Vilket fortfarande är en stor risk. Men JK som är mer insatta och skulle kunna se riskerna i förväg eller själva lägga ner ärendet.

Media har en gräddfil, stort ansvar. Något som Dumpens utnyttjande visar. Precis som du säger, elefanten i porslinshuset.
Citera
2025-05-31, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Ja, tillslut måste antingen JK eller regering sätta ner foten och dra åt friheten. Vilket är något som kommer att påverka alla medier. Dock har jag en känsla av att övriga medier som är anslutna till de etiska regelverket inte skulle vara helt emot de. Vissa av dem ser att de har för stor frihet. Dumpen missbrukar denna frihet och de fria tyglar som JK ger trotts rådande lagar. Tycker snarare det kunde vara liknande upplägget hos åklagare. Ett almänt åtal så styr åklagaren och målsägande har inget att säga till om. Medans ett enskillt åtal så är det målsägande som är drivande och kan välja att lägga ner ärendet.

Så borde upplägget vara hos JK för förtal. Att om de får in ett ärende så öppnar de det och pratar med målsägande och avgör om de finner ett allmänintresse elller om målsägande skall driva ärendet. Detta i sig skulle innebära att målsägande inte blir helt finansiellt beroende av hela rättegången. Vilket skulle göra att många av de fall skulle vara enklare att driva emot medier som gör övertramp mot lagen.
Men en förlust skulle fortfarande kunna resultera i att målsägande blir skyldig att ersätta rättegångskostnader för motparten. Vilket fortfarande är en stor risk. Men JK som är mer insatta och skulle kunna se riskerna i förväg eller själva lägga ner ärendet.

Media har en gräddfil, stort ansvar. Något som Dumpens utnyttjande visar. Precis som du säger, elefanten i porslinshuset.

Nu när Dumpen är tungviktare inom mediesvängen så är det märkligt att dom inte lyckats få in snabeln bland mediestödet, där finns det stålar till Saras gäng. Det enda Dumpen behöver göra är att lägga upp lite nyheter typ Fiskenytt och helst lite mer pk för att vara på den säkra sidan så kommer pengarna.

Ska mejla och tipsa fina Sara om kosingen. Fansen swishar ju inte som dom ska så något måste göras åt Dumpens ansträngda ekonomi. Dogge sa ju att han skulle skicka mer pengar men det verkar han inte ha gjort eller så har shopping-Sara redan satt sprätt på dessa, tycker dom tigger konstant numera och man känner för dom faktiskt.
Citera
2025-05-31, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Vad är det som motiverar dig att dag ut och dag in raljera över dumpens arbete?

Om du inte gillar dumpen så sluta följ det då, och om du gillar dumpens arbete så se till att stötta dom då istället

Att håna och förlöjliga en organisations ledning och dess volontärer är ju bara vidrigt

Hahaha så håna och förlöjliga andra är vidrigt?
Men bara när de görs mot dumpen gissar jag?
Citera
2025-05-31, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Det handlar om att väcka uppmärksamhet för att få till en lagändring, läsarna ska få se vad gäddorna skulle kunna utsätta barn för om dom bara fick chansen

Hur förnedrande tror du inte det är för dom barn som får dessa kukbilder och runkvideos skickade till sig? Vuxna sexualisera barn
Det är oerhört förnedrande och kränker barnen oerhört, dom riskerar fara väldigt illa av gäddornas beteenden

Vi vill inte ha sånna individer i vårt samhälle, vi vill att barnen ska kunna känna sig trygga utan att vuxna sexualiserar våra barn

Få till en lagändring genom att hänga ut politker som ger dom relevant kritik i sitt massutskick menar du? Istället för att lyfta fram dom politiker som påstås ha svarat positivt?
Fan vilken åsna du är Berit jag lider med dig.
Citera
2025-05-31, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaerringbenzo

BPSara lyckades blåsa dommaren och få de framflyttat på löjligt lösa boliner. Att inte någon tidning har ställt frågan till dommaren hur hon kan åka land o rike runt och vittna i andra tillställningar men inte närvara vid sin egen rättegång är ganska sinnessjukt.
Citera
2025-05-31, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
BPSara lyckades blåsa dommaren och få de framflyttat på löjligt lösa boliner. Att inte någon tidning har ställt frågan till dommaren hur hon kan åka land o rike runt och vittna i andra tillställningar men inte närvara vid sin egen rättegång är ganska sinnessjukt.

Ja hon har lite brain den där fröken vilket märktes när hon fintade bort Tingsrätten, snyggt. Men vad hände med den när 20-punkters programmet drogs iväg till 30.000 folkvalda politiker, fylla?

Dom där svaren Dumpen fick av politiker som bör vara medietränade är inte att leka med

Det gick inte den här gången heller men ge inte upp! Lex Sara skall in i Riksdagen.
Citera
2025-05-31, 16:15
Medlem
Hur fan lyckas Sara skjuta upp rättegången? Bara nu för att hon tar cellgifter så betyder väl inte det att hon inte ska ställas inför rätta? Tro mej hon kan garanterat begå värre brott och skylla på sin cancer, och säga att tyvärr kan inte komma på rättegång då jag tar cellgifter. Varför ska hon särbehandlas för? Sara är nog den mest manipulativa människa jag sett på internet. Såna som hon ska fan inte ha tillgång till internet överhuvudtaget. Och Patrik som i stort sett dricker öl i nästan varje video där de sitter å äter. Är det de här människor swishar för? För att Patrik och Sara ska kunna bo på hotell, äta på restauranger, dricka alkohol och jaga folk med kameror?
Citera
2025-05-31, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvisst123
Hur fan lyckas Sara skjuta upp rättegången? Bara nu för att hon tar cellgifter så betyder väl inte det att hon inte ska ställas inför rätta? Tro mej hon kan garanterat begå värre brott och skylla på sin cancer, och säga att tyvärr kan inte komma på rättegång då jag tar cellgifter. Varför ska hon särbehandlas för? Sara är nog den mest manipulativa människa jag sett på internet. Såna som hon ska fan inte ha tillgång till internet överhuvudtaget. Och Patrik som i stort sett dricker öl i nästan varje video där de sitter å äter. Är det de här människor swishar för? För att Patrik och Sara ska kunna bo på hotell, äta på restauranger, dricka alkohol och jaga folk med kameror?

Slappna av, hon kommer ställas inför rätta
Det handlar om några få månaders uppskjutning, i höst kommer rättegången ske
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in