2025-05-31, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saklartvarta
Å som det mjölkas med dokumentären och stalkern. Hur länge kan det vara relevant att göra content av? Vi kommer såklart få följa minsta besök och samtal med advokat i stil med när Booken tvättar bilen.

Nu fick vi även ett smakprov på hatten som användes vid första ”tv-produktionen”
Citera
2025-05-31, 12:56
Medlem
Citat:
Å som det mjölkas med dokumentären och stalkern. Hur länge kan det vara relevant att göra content av? Vi kommer såklart få följa minsta besök och samtal med advokat i stil med när Booken tvättar bilen.

Nu är jag inte jätteinsatt i detta med stalkers men är inte det allmänna rådet från polisen att INTE ge personen uppmärksamhet? Det ger dom bara mer inspiration att fortsätta förföljelsen?

Det var bra att My gjorde dokumentären och satte fokus på dom utsatta och hur dom samt deras nära drabbas men My drar detta väldigt långt i sina sociala medier nu
Citera
2025-05-31, 14:32
Medlem
Stalkad i 10 år nu.
Dokumentären gjord och sänd.

Låt polisen sköta resten. Sköt sociala medier som en proffsig träningsprofil.

Anna och Philip t ex varvar träning, tips och ytterst lite vardag.

Som PT behöver hon ju inte lägga något i realtid. Allt kan läggas i efterhand. Inga platser behöver taggas.

Under de här åren har hon både bloggat samt publicerat väldigt ingående om sina ALLA flyttar. Sina gym och butiken. Resor.

Varför? När hon har en stalker!
Citera
2025-05-31, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Nu är jag inte jätteinsatt i detta med stalkers men är inte det allmänna rådet från polisen att INTE ge personen uppmärksamhet? Det ger dom bara mer inspiration att fortsätta förföljelsen?

Det var bra att My gjorde dokumentären och satte fokus på dom utsatta och hur dom samt deras nära drabbas men My drar detta väldigt långt i sina sociala medier nu

Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Stalkad i 10 år nu.
Dokumentären gjord och sänd.

Låt polisen sköta resten. Sköt sociala medier som en proffsig träningsprofil.

Anna och Philip t ex varvar träning, tips och ytterst lite vardag.

Som PT behöver hon ju inte lägga något i realtid. Allt kan läggas i efterhand. Inga platser behöver taggas.

Under de här åren har hon både bloggat samt publicerat väldigt ingående om sina ALLA flyttar. Sina gym och butiken. Resor.

Varför? När hon har en stalker!
Jag tror det enda som kommer få henne att sluta posta om stalkern är nästa gång hon får "cancer" igen, eller något annat sjukhusrelaterat. Hon och anna Book värderar sjukdom hos sig själv och dödsfall inom "kretsen" (med tillhörande begravning) högst på uppmärksamhetsskalan. Enligt min gissning då

Sen en extra bonus efter dokumentären är att hon kan dölja att hon inte har några klinkers med förklaringen att hon inte kan visa dem pga stalkern.
Citera
2025-05-31, 16:11
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 17tanter
Jag tror det enda som kommer få henne att sluta posta om stalkern är nästa gång hon får "cancer" igen, eller något annat sjukhusrelaterat. Hon och anna Book värderar sjukdom hos sig själv och dödsfall inom "kretsen" (med tillhörande begravning) högst på uppmärksamhetsskalan. Enligt min gissning då

Sen en extra bonus efter dokumentären är att hon kan dölja att hon inte har några klinkers med förklaringen att hon inte kan visa dem pga stalkern.
Tror inte ens nya sjukdomar kommer att hindra henne. Hon ältar ju fortfarande det där med självförsörjande från 13 års ålder, lämnad när sonen var nyfödd, konkursen på Öland, utbrändheten, alla sjukdomar, olyckor och mycket annat.

Dokumentären och all publicitet ger henne syre.

#kändiskåt #meghan_markle
Senast redigerad av TPL 2025-05-31 kl. 16:54.
Citera
2025-05-31, 20:49
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Tror inte ens nya sjukdomar kommer att hindra henne. Hon ältar ju fortfarande det där med självförsörjande från 13 års ålder, lämnad när sonen var nyfödd, konkursen på Öland, utbrändheten, alla sjukdomar, olyckor och mycket annat.

Dokumentären och all publicitet ger henne syre.
Nu är det ju faktiskt denna tråd som gett namn åt dokumentären, så är det inte denna tråd som gett henne sådan publicitet? Hon måste ju vara hyperintressant av trådlängden att döma. Vad hon än gör kommenteras i det oändliga.

Är det kanske jantelagen som är i farten? "Hur kan en person med en sådan bakgrund ha kommit upp sig så?" "Henne måste vi genast ta ner på jorden." "Vem är hon att sticka upp!" "Hon är väl inte bättre än någon annan!" "Vem tror hon att hon är?" Småfolket har talat.
Citera
2025-05-31, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Nu är det ju faktiskt denna tråd som gett namn åt dokumentären, så är det inte denna tråd som gett henne sådan publicitet? Hon måste ju vara hyperintressant av trådlängden att döma. Vad hon än gör kommenteras i det oändliga.

Är det kanske jantelagen som är i farten? "Hur kan en person med en sådan bakgrund ha kommit upp sig så?" "Henne måste vi genast ta ner på jorden." "Vem är hon att sticka upp!" "Hon är väl inte bättre än någon annan!" "Vem tror hon att hon är?" Småfolket har talat.
Jag kan såklart bara tala för min egen del Men nej, det är inte jante. Hon verkar göra sitt liv väldigt besvärligt. Skulle inte vilja ha det. Ett av många exempel är hur ofta hon flyttar.

Jag råkar tycka det är intressant att följa mytomaner helt enkelt. Kanske för att jag kände några när jag var liten? Vem vet? Du tycker om att försvara henne, och det tycker jag är bra. Det är din rätt

Stalkern hennes hoppas jag får sitt straff. Av en händelse tycker jag sådana är intressanta också, så jag brukar läsa i trådar om stalkers också. Vad gäller My ser jag endast sånt som hon själv lägger upp, skulle aldrig falla mig in att söka upp kändisar på nära håll.

Hoppas du kan läsa detta med ett öppet sinne och få en känsla för hur (iaf vissa i tråden) vi fungerar
Citera
2025-05-31, 22:06
Medlem
Verkligen inte jante eller någon avundsjuka. Fascination över hur man kan framhäva sig själv, vrida på verkligheten och låtsas vara ngt man inte är. Följer My av samma anledning som jag följer Anna Book och Cissi Wallin. Det är verklighetskomik. Piffar upp humöret lite i vardagen.
Hoppas stalkern slutar så träningsresor, osynliga klienter och jobbiga träningspass med snodda citat kan fortsätta.
Citera
2025-05-31, 22:21
Medlem
Citat:
Verkligen inte jante eller någon avundsjuka. Fascination över hur man kan framhäva sig själv, vrida på verkligheten och låtsas vara ngt man inte är. Följer My av samma anledning som jag följer Anna Book och Cissi Wallin. Det är verklighetskomik. Piffar upp humöret lite i vardagen.
Hoppas stalkern slutar så träningsresor, osynliga klienter och jobbiga träningspass med snodda citat kan fortsätta.
Ja precis! Det är inte konstigare än att varje svensson tittar på dokusåpor. Jag har aldrig fastnat för det på TV, men stökiga kändistrådar är mina dokusåpor. Kul i lagom doser men inget man ska lägga så mycket huvudbry vid
Citera
2025-05-31, 23:10
Medlem
GodSosses avatar
MM är en person som lyckades hamna i rampljuset en stund och som sen försökt klamra sig kvar med:
1. Lögner om sin bakgrund.
2. Lögner om sin framgångsrika profession som PT/ kostrådgivare/ florist.

Jag är inte en av hennes följare, hon har tillräckligt många köptare, men jag läser om hennes patetiska fasad på FB/ IG/ TT or what ever, bara för att se när i helvete kommer det att komma till ett slut?

Kan hon hålla upp fasaden tills hon blir pensionsmässig?

Att hon har varit utsatt för en sinnessjuk stalker är förfärligt och ska förhoppningsvis resultera i en dom och ett straff.

Men om/ när det är klart, så är jag övertygad om att MM kommer försöka hålla uppe sin fasad som en framgångsrik och professionell influencer och jag, och troligen några till här på FB, kommer fortsätta kommentera.
Citera
2025-05-31, 23:24
Medlem
Senaste inlägget på bloggen har den dramatiska rubriken "När stalkern styr kommunikationen – en vardag i osäkerhet".

Först ska jag säga att jag givetvis tycker att det stalkern gjort är vidrigt och hoppas på att hon döms och får ett straff och/eller vård.

Dock anser jag att det är rätt tydligt - med tanke på hur My betett sig under åren - att hon fullkomligen älskar all den uppmärksamhet hon fått senaste tiden, alla nya följare, alla kommentarer, intervjuer osv och att hon nu gör allt för att mjölka ut det hela. Hon verkar drivas av att få vara "kändis" och har ett stort behov av att lägga ut hela sitt liv i sociala medier och bloggen, samtidigt som hon har en galen stalker efter sig och lever i "en vardag i osäkerhet". Jag vet i alla fall vad jag skulle ha gjort, lagt ner alla sociala medier som är öppna för allmänheten och enbart postat uppdateringar för mina närmaste.

Här kommer lite utdrag från hennes senaste inlägg.

---
Jag har haft två lunchdejter inne i stan – sån där enkel, men viktig vardagslyx som gör skillnad. Att få komma ut, skratta lite, äta gott. Men… jag kan tyvärr inte visa vilka jag var med. På grund av stalkern. När stalkern styr kommunikationen – en vardag i osäkerhet

---

Som jag också nämnde på Instagram: mina inlägg kommer i princip aldrig i realtid längre. Det är ett aktivt val jag gjort av säkerhetsskäl. Undantag är när jag medverkar i live-tv eller radio, som nyligen.
Det här är inget nytt egentligen – men jag har inte varit så öppen om det tidigare. Nu känns det viktigare än någonsin att vara ärlig, försiktig och tydlig med vad jag behöver för att känna mig trygg.

---

Träningen rullar på, även om mina rutiner har blivit rejält störda – både av stalkern och av konsekvenserna av allt hen orsakar. Det har krävt pannben, målmedvetenhet och rejäl disciplin.

---

De [hundarna] ska få följa med mig till Spanien och till Mikes Gym, där jag planerar att tillbringa halva sommaren medan Ludvig är hos sin pappa.

---

Jag har samma advokat/ målsägandebiträde som Bianca Ingrosso – hon heter Silvia. Hon känns trygg, professionell, och vi klickade direkt. Nu väntar vi på återkoppling och nästa steg i processen.
Jag har noll tålamod just nu och känner mig väldigt trött och medtagen. Stalkern är fortfarande aktiv, och det tar mycket på min energi. Jag är ganska sårbar för tillfället.
Citera
2025-06-01, 05:13
Medlem
Sällar mig till ovan (som svarat)

My har en personlighet som ingalunda går att vifta bort!

Att, som det heter de flesta manipulerar utan att ens veta om det hör väl inte riktigt hit.
Beteende, personlighet, moral, anseende, sunt förnuft, ärlighet och förtroende går inte att köpa (för pengar)

Riskbeteende säger en del (i MM’s fall)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in