2025-05-31, 14:34
Medlem
PetterHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Då får du vissa relevant länk som bevisar att medborgare i ett EU land, dit en asylansökande kom först, har personligt ansvar för att ta emot personer som skickas tillbaka enligt Dublinförordningen.
Eller är det helt enkelt så att jag fick jag din lilla rassehjärna att koka av ilska över fakta?

Det blir Sveriges ansvar att skicka personen ifråga till ett annat land, om man nu vet vilket land han kom till Sverige ifrån, inte Frankrikes.
Behövs ingen länk, jag bestämmer att han ska bo hos dig nu, du måste ta emot honom.
Om du vägrar är du rasist och kan bli anklagad för hets mot folkgrupp. Du kan även bli av med ditt boende för att han behöver boendet mer än du.
Citera
2025-05-31, 14:34
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Nej, jag vill såklart inte betala för en total främling. Flytta hit för egna pengar får han (och andra med honom) självfallet göra.
Citera
2025-05-31, 14:39
Bannlyst
Stackarn ville bara ha ett bra liv i Sverige med han blev ledsen.
Citera
2025-05-31, 14:39
Medlem
"Sverige såg mig inte som en människa, utan bara som ett ärendenummer."

Jag är väl inte världens största afghanfanatiker, men den här killen förstår vårt land bättre än 90% av alla våra infödingar. Vi behöver honom. #tatillbakaanderbarylai
Citera
2025-05-31, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nej, jag vill såklart inte betala för en total främling. Flytta hit för egna pengar får han (och andra med honom) självfallet göra.

Du menar att de som kommer hit ska ha råd att betala för sitt uppehälle?
Citera
2025-05-31, 14:44
Medlem
Gayloard_Fokkers avatar
Citat:
Vad sverigerassisterna och deras anhängare vill är totalt oväsentligt.
Sverige är skyldig att ta emot honom.
Det står klart och tydligt i artikeln att franska myndigheter hänvisar till Dublinförordningen.
Vad Sverige sedan gör med personen ifråga är en helt annan sak.

Sverige är aldrig första säkra land, köp en jordglob om du är osäker.
Citera
2025-05-31, 14:47
Medlem
Tournis avatar
Citat:
Det står klart och tydligt i artikeln att franska myndigheter hänvisar till Dublinförordningen.

Vad sådana som dig tycker är irrelevant, du har missförstått.

Sverige och dess folk har verkligen noll och intet till skyldigheter att ta emot lycksökare.
Citera
2025-05-31, 14:59
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Han måste väl också kunna ta sig till Afghanistan och leva lycklig i alla sina dagar där för vi har garanterat ingen nytta av honom här.
Hoppas han sprider denna information till alla sina landsmän i hemlandet så de inte reser hit.
Citera
2025-05-31, 14:59
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodexGigas
Du menar att de som kommer hit ska ha råd att betala för sitt uppehälle?
Dum tanke, jag vet...
Citera
2025-05-31, 15:06
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
INSÄNDARE. EU:s flyktingpolitik visar sitt omänskliga ansikte när man som ung asylsökande bollas mellan medlemsländerna. Jag vill inte åka tillbaka till Sverige, utan jag vill få uppehållstillstånd här i Frankrike och inte skickas tillbaka till ett helvete, skriver Ander Barylai från Paris.

För tio år sedan kom jag som 16-åring till Sverige från Afghanistan. Jag lärde mig svenska, levde ett lugnt liv och följde lagen – men jag fick aldrig något uppehållstillstånd. Sverige såg mig inte som en människa, utan bara som ett ärendenummer.

https://www.dn.se/insandare/jag-vill...tet-i-sverige/

Vill Sverige ha honom?

kom bara afghaner så ska ni få smaka på HVB, LVU och all annat som gör att vi kan ta era barn
Citera
2025-05-31, 15:07
Medlem
Citat:
Vad menas med Dublinförordningen?
Den grundläggande principen för Dublinförordningen är att en asylsökande som kommer till EU har rätt att få sin ansökan prövad – men bara i ett land. En asylsökande kan därmed inte få sin ansökan prövad i ett EU-land, få avslag i det landet och sedan försöka på nytt i en annan medlemsstat.

Sverige vill inte ha honom kvar av okänd anledning så då är det väl bara för honom att ansöka vidare på en annan kontinent? Han kan börja med ett av de 49 muslimska länderna som finns i världen. De tar säkert emot honom med öppna armar. Känner han att han absolut måste till ett västerländskt land så är det Australien, Nya Zeeland, Kanada och USA som gäller. Lär bli rätt svårt att ta sig in i USA.

Sen tror han kanske att Sverige är ett helvete endast för utlänningar men så är det ju verkligen inte. Cirka 1300 personer tar livet av sig varje år i Sverige och det skulle inte ske om folk inte vore i ett helvete. Myndigheter ligger säkert bakom en rejäl siffra av dessa.
Citera
2025-05-31, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Dum tanke, jag vet...
Nja, det fungerar i USA. Inget är gratis i Amerika men å andra sidan så fick inte Reinfeldt chansen att öppna sitt hjärta där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in