2025-05-31, 15:16
Medlem
triptykens avatar
Grattis Frankrike som fick en ung vlutbildad snubbe...

Svenskar som inte hajjar integration - SD'are, M och Tidhoror - r orsaken varfr vi fuckat ur. Tnk om Svenskar kunde ta vinsterna istllet fr att som Jimmie-cucken hylla underkastelse.

kesson och hans Tidregering r det storsta hotet mot Sverige. Vad man ska gra med hot mot Sverige tillter inte FB att man sger (man fr sga att man ska mrda invandrare, inte hota folk i SD).

Vi har haft det hr problemet sen sena 80-talet. Nu betalar vi priset fr att ingen frutom ngra f faktiskt gr nt. Pedo-jimmie och hans vldtktsmn i SD r ett av mnga historiska fartgupp som man kommer pissa p om 20 r.

Rawa och Foxtrot-peddos rstar glatt p SD.
Senast redigerad av triptyken 2025-05-31 kl. 15:20.
Citera
2025-05-31, 15:21
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
INSNDARE. EU:s flyktingpolitik visar sitt omnskliga ansikte nr man som ung asylskande bollas mellan medlemslnderna. Jag vill inte ka tillbaka till Sverige, utan jag vill f uppehllstillstnd hr i Frankrike och inte skickas tillbaka till ett helvete, skriver Ander Barylai frn Paris.

Fr tio r sedan kom jag som 16-ring till Sverige frn Afghanistan. Jag lrde mig svenska, levde ett lugnt liv och fljde lagen men jag fick aldrig ngot uppehllstillstnd. Sverige sg mig inte som en mnniska, utan bara som ett rendenummer.

https://www.dn.se/insandare/jag-vill...tet-i-sverige/

Vill Sverige ha honom?
Han har ju blivit nekad uppehllstillstnd. Han ska egentligen resa tillbaka till Afghanistan men valde att prva lyckan i Frankrike istllet.

Det r inte ltt att vara afghan s klart. Det r ett fattigt land styrt av talibanerna. Men regelverket r uppbyggt fr att rttvist bedma flyktingbehov och har du inte sdant ska du resa tillbaka till ditt hemland.

Livet r tufft och vi kan kalla oss lyckligt lottade att vara fdda i Sverige.
Citera
2025-05-31, 15:22
Medlem
Jag har trffat riktigt flitiga afghanska invandrare i Sverige. De har alla varit riktigt vlintegrerade jmfrt med araber.

Vad de alla sger, och som vi br ha i tanke hr p flashback, r att de Hazar-flyktingar som kommit har totalt frstrt ryktet fr de "kta" afghanerna hr.

Till och med afghanerna hatar Hazarer dvs de mongolliknande elvisfrillorna kring Skanstull.
Citera
2025-05-31, 15:26
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Vad sverigerassisterna och deras anhngare vill r totalt ovsentligt.
Sverige r skyldig att ta emot honom.
Det str klart och tydligt i artikeln att franska myndigheter hnvisar till Dublinfrordningen.
Vad Sverige sedan gr med personen ifrga r en helt annan sak.
Sverige r inte skyldiga ngonting alls. Ut med packet och slpp inte in ngot mer skit!
Citera
2025-05-31, 15:36
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Grattis Frankrike som fick en ung vlutbildad snubbe...

Svenskar som inte hajjar integration - SD'are, M och Tidhoror - r orsaken varfr vi fuckat ur. Tnk om Svenskar kunde ta vinsterna istllet fr att som Jimmie-cucken hylla underkastelse.

kesson och hans Tidregering r det storsta hotet mot Sverige. Vad man ska gra med hot mot Sverige tillter inte FB att man sger (man fr sga att man ska mrda invandrare, inte hota folk i SD).

Vi har haft det hr problemet sen sena 80-talet. Nu betalar vi priset fr att ingen frutom ngra f faktiskt gr nt. Pedo-jimmie och hans vldtktsmn i SD r ett av mnga historiska fartgupp som man kommer pissa p om 20 r.

Rawa och Foxtrot-peddos rstar glatt p SD.
Spelar ingen roll om man r utlnning eller inlnning, det klart man vill till Frankrike! Som svenne vill jag ocks till Frankrike... hade ven varit trevligt med ett litet utvandringsbidrag.

Samma sak som med semester. Klart att man hellre vill till Barbados n Haiti liksom.

Edit: Hur ser egentligen de olika politikerna p dublinavtalet?
Senast redigerad av Grangerillan 2025-05-31 kl. 16:24.
Citera
2025-05-31, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Det blir Sveriges ansvar att skicka personen ifrga till ett annat land, om man nu vet vilket land han kom till Sverige ifrn, inte Frankrikes.
Ls artikeln:
"I mars i r kom jag till Frankrike. Jag trodde jag skulle f en chans att brja om. "

S gjorde mnga afghaner. Efter avslag i Sverige vgrade de ka till Afghanistan (som de borde ha gjort). Det gick nmligen ett rykte att det var lttare att f asyl i Frankrike; att ngra faktiskt hade ftt chans att ska asyl igen, trots att Dublin-frordningen uttryckligen sger att man inte har rtt till det.

Ur Sveriges synvinkel var allt i sin ordning. Han hade ftt avslag p sin asylanskan (efter lng och noggrann prvning, oavsett vad den asylskande sjlva anser om saken). Han var tvungen att lmna landet eller riskera utvisning. S han tog sitt pick och pack och drog till Frankrike. Han lmnade Sverige frivilligt! Efter avslag! I enlighet med vad som freskrivs svensk lag i sdana fall.
Frhoppningsvis tog svenskarna DNA-prov p afghanen, fr de brukar ju hitta p en ny historia varje land de sker asyl. P ngot stt upptckte fransmnnen att de hade att gra med ngon som redan ftt avslag en gng.

Och det r nu problemen uppstr fr Sverige: Dublinfrordningen (18.1) sger att Sverige r tvungen att ta emot den illegale migranten igen, ifall Frankrike begr det. Det blir som en skugga man inte kan bli av med. Antingen fr man tvinga honom tillbaka till Afghanistan (som han kanske inte vet s mycket om; mnga som kom till Sverige r Hazarer som ofta bott lnge i Turkiet, som f.. heller inte vill veta av dem).
Eller s fr man hitta ett 3:e land utanfr EU (+ Norge, Island, Lichtenstein och Schweiz). Allts skicka honom till Belarus, Irak, Sudan eller vart som helst.
Eller s fr man dras med personen tills han dr eller lmnar frivilligt; i det senare fallet med risk att i varje gonblick f ta ansvar fr honom igen, ifall han fr "hemlngtan" till det svenska vlfrdssystemet.

Det kanske inte var ett problem p Palmes tid, d vi tog emot ngra tusen marxistiska revolutionrer per r, men nu vller de in i hundratusental. Och har dom en gng skt asyl hr (ven om dom fr avslag) s tycks vi inte ha en mekanism fr att bli av med dem.

Mitt eget frslag r arbetsplikt till en ersttning motsvarande socialbidrag, tills de hittar en egen frsrjning. Om dom inte vill ka hem borde dom tminstone arbeta. Och s skall dom sjlvklart inte ha tillgng till medborgerliga rttigheter som fri utbildning, garanterad bostad eller ngot annat som gr att de blir MER knutna till Sverige. Eftersom de ftt avslag r ju mlet att de skall ka hem.
Citera
2025-05-31, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
INSNDARE. EU:s flyktingpolitik visar sitt omnskliga ansikte nr man som ung asylskande bollas mellan medlemslnderna. Jag vill inte ka tillbaka till Sverige, utan jag vill f uppehllstillstnd hr i Frankrike och inte skickas tillbaka till ett helvete, skriver Ander Barylai frn Paris.

Fr tio r sedan kom jag som 16-ring till Sverige frn Afghanistan. Jag lrde mig svenska, levde ett lugnt liv och fljde lagen men jag fick aldrig ngot uppehllstillstnd. Sverige sg mig inte som en mnniska, utan bara som ett rendenummer.

https://www.dn.se/insandare/jag-vill...tet-i-sverige/

Vill Sverige ha honom?

Han har ju inte helt fel. I brjan d var det asylskande som kom och det var synd om dom, sedan var det fr att rdda vlfrden och pensionerna, och till sist s vart dom arbetskraftsinvandrare. Mycket mrklig frndring i epitet p dessa ifrn vra politiker. Att dom aldrig kan bestmma sig och jag frstr migranterna som upplever det hr. Dom blir behandlade som boskap dom ocks. Politikerna har ljugit fr oss och fr dom.
Senast redigerad av camilla.kvartoft 2025-05-31 kl. 15:50.
Citera
2025-05-31, 15:48
Moderator
Ancistruss avatar
Jag frstr inte riktigt problemet. Han sger ju att han inte vara i Sverige, men han r inte heller hr nu och han fr inte ens flytta hit. S vad tycker DN r problemet, han har ju ftt precis som han vill.

Tycker DN verkligen detta har ett nyhetsvrde? I s fall kan de f en till av mig gratis: Jag vill inte bo i Afghanistan och jag bor inte heller dr.
Citera
2025-05-31, 15:52
Medlem
HBTKuks avatar
Om han "r frn Paris" lr han ju ha rtt att vistas dr redan nu.
Citera
2025-05-31, 15:55
Citat:
Ursprungligen postat av Smegmium
Jag har trffat riktigt flitiga afghanska invandrare i Sverige. De har alla varit riktigt vlintegrerade jmfrt med araber.

Vad de alla sger, och som vi br ha i tanke hr p flashback, r att de Hazar-flyktingar som kommit har totalt frstrt ryktet fr de "kta" afghanerna hr.

Till och med afghanerna hatar Hazarer dvs de mongolliknande elvisfrillorna kring Skanstull.
Jo, pashtuner som kan se ut som allt mellan indier till europer r vl egentligen de "kta" afghanerna om man ska hrdra det. Trots att de delar samma land s har de vldigt olika kulturer och stt att fra sig p.

Vissa Hazarer fresprkar tom ett eget Hazaristan i Hazarajat omrdet. Av de hazarer jag mtt i Sverige s kommer de flesta frn Iran men har slkt i bda lnderna.

Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jag frstr inte riktigt problemet. Han sger ju att han inte vara i Sverige, men han r inte heller hr nu och han fr inte ens flytta hit. S vad tycker DN r problemet, han har ju ftt precis som han vill.

Tycker DN verkligen detta har ett nyhetsvrde? I s fall kan de f en till av mig gratis: Jag vill inte bo i Afghanistan och jag bor inte heller dr.
Frankrike vill skicka honom hit d det klmmer p den hr biten av dublinfrordningen:
"Om familj (enligt punkt 1) inte finns och om inget land utfrdat ngot dokument som tillter den asylskande att vistas i ngot av Dublinlnderna (enligt punkt 2) s r det frsta landet en asylskande reste in i ver en yttre grns ansvarigt fr asylprvningen."
Han kan allts inte ska asyl i Frankrike, utan bara hr.
MUWAHHAAHA HAN R VR
Citera
2025-05-31, 15:55
Medlem
Han borde man anvnde i adwords kampanjer fr att f flyktingar att inte ska sig till Sverige.

Nej, ni fr varken guld eller grn skogar om ni kommer hit, i bsta fall en sunkig lgenhet i frorten och soc.bidrag. Sverige har fr vrigt ett uruselt vder minst 8-10 mnader om ret.
Citera
2025-05-31, 15:57
Medlem
LKKINGENs avatar
r det ngot dom verkligen behver i Afghanistan s r det afghaner s det r bara skicka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in