2025-05-31, 14:34
Medlem
PetterHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
D fr du vissa relevant lnk som bevisar att medborgare i ett EU land, dit en asylanskande kom frst, har personligt ansvar fr att ta emot personer som skickas tillbaka enligt Dublinfrordningen.
Eller r det helt enkelt s att jag fick jag din lilla rassehjrna att koka av ilska ver fakta?

Det blir Sveriges ansvar att skicka personen ifrga till ett annat land, om man nu vet vilket land han kom till Sverige ifrn, inte Frankrikes.
Behvs ingen lnk, jag bestmmer att han ska bo hos dig nu, du mste ta emot honom.
Om du vgrar r du rasist och kan bli anklagad fr hets mot folkgrupp. Du kan ven bli av med ditt boende fr att han behver boendet mer n du.
Citera
2025-05-31, 14:34
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Nej, jag vill sklart inte betala fr en total frmling. Flytta hit fr egna pengar fr han (och andra med honom) sjlvfallet gra.
Citera
2025-05-31, 14:39
Medlem
CodexGigass avatar
Stackarn ville bara ha ett bra liv i Sverige med han blev ledsen.
Citera
2025-05-31, 14:39
Medlem
"Sverige sg mig inte som en mnniska, utan bara som ett rendenummer."

Jag r vl inte vrldens strsta afghanfanatiker, men den hr killen frstr vrt land bttre n 90% av alla vra infdingar. Vi behver honom. #tatillbakaanderbarylai
Citera
2025-05-31, 14:40
Medlem
CodexGigass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nej, jag vill sklart inte betala fr en total frmling. Flytta hit fr egna pengar fr han (och andra med honom) sjlvfallet gra.

Du menar att de som kommer hit ska ha rd att betala fr sitt uppehlle?
Citera
2025-05-31, 14:44
Medlem
Gayloard_Fokkers avatar
Citat:
Vad sverigerassisterna och deras anhngare vill r totalt ovsentligt.
Sverige r skyldig att ta emot honom.
Det str klart och tydligt i artikeln att franska myndigheter hnvisar till Dublinfrordningen.
Vad Sverige sedan gr med personen ifrga r en helt annan sak.

Sverige r aldrig frsta skra land, kp en jordglob om du r osker.
Citera
2025-05-31, 14:47
Medlem
Tournis avatar
Citat:
Det str klart och tydligt i artikeln att franska myndigheter hnvisar till Dublinfrordningen.

Vad sdana som dig tycker r irrelevant, du har missfrsttt.

Sverige och dess folk har verkligen noll och intet till skyldigheter att ta emot lyckskare.
Citera
2025-05-31, 14:59
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Han mste vl ocks kunna ta sig till Afghanistan och leva lycklig i alla sina dagar dr fr vi har garanterat ingen nytta av honom hr.
Hoppas han sprider denna information till alla sina landsmn i hemlandet s de inte reser hit.
Citera
2025-05-31, 14:59
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodexGigas
Du menar att de som kommer hit ska ha rd att betala fr sitt uppehlle?
Dum tanke, jag vet...
Citera
2025-05-31, 15:06
Avstngd
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
INSNDARE. EU:s flyktingpolitik visar sitt omnskliga ansikte nr man som ung asylskande bollas mellan medlemslnderna. Jag vill inte ka tillbaka till Sverige, utan jag vill f uppehllstillstnd hr i Frankrike och inte skickas tillbaka till ett helvete, skriver Ander Barylai frn Paris.

Fr tio r sedan kom jag som 16-ring till Sverige frn Afghanistan. Jag lrde mig svenska, levde ett lugnt liv och fljde lagen men jag fick aldrig ngot uppehllstillstnd. Sverige sg mig inte som en mnniska, utan bara som ett rendenummer.

https://www.dn.se/insandare/jag-vill...tet-i-sverige/

Vill Sverige ha honom?

kom bara afghaner s ska ni f smaka p HVB, LVU och all annat som gr att vi kan ta era barn
Citera
2025-05-31, 15:07
Medlem
Citat:
Vad menas med Dublinfrordningen?
Den grundlggande principen fr Dublinfrordningen r att en asylskande som kommer till EU har rtt att f sin anskan prvad men bara i ett land. En asylskande kan drmed inte f sin anskan prvad i ett EU-land, f avslag i det landet och sedan frska p nytt i en annan medlemsstat.

Sverige vill inte ha honom kvar av oknd anledning s d r det vl bara fr honom att anska vidare p en annan kontinent? Han kan brja med ett av de 49 muslimska lnderna som finns i vrlden. De tar skert emot honom med ppna armar. Knner han att han absolut mste till ett vsterlndskt land s r det Australien, Nya Zeeland, Kanada och USA som gller. Lr bli rtt svrt att ta sig in i USA.

Sen tror han kanske att Sverige r ett helvete endast fr utlnningar men s r det ju verkligen inte. Cirka 1300 personer tar livet av sig varje r i Sverige och det skulle inte ske om folk inte vore i ett helvete. Myndigheter ligger skert bakom en rejl siffra av dessa.
Citera
2025-05-31, 15:08
Medlem
CodexGigass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Dum tanke, jag vet...
Nja, det fungerar i USA. Inget r gratis i Amerika men andra sidan s fick inte Reinfeldt chansen att ppna sitt hjrta dr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in