Frågan är väl om du inte är lite väl besatt av familjen Lundell du har koll på allt dom gör på YouTube osv. Där är skillnaden mellan dig & mig jag skulle aldrig ge C & L en visning.
Det kanske finns en anledning till att jag tycker som jag gör det vet ingenting om det, du vet så lite om hur verkligheten ser ut.
Och ja J & J gjorde en porrfilm vilket dom inte har himlat om dom står för det.
Hur får du reda på vad C och L gör och framförallt, hur kan du ha åsikter ifall du aldrig tittar på deras kanaler? Har du en kontakt som du får till dig saker ifrån som berättar vad du ska skriva och tycka?
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Jag fick just till mig att det finns porr på den där sidan Linnea lägger upp lättklädda bilder, alltså mellan C & L, fräscht!
Ljuger lilla källan igen eller försöker lilla källan få det att verka som att Linnea beter sig som Jonna? Hur kan du tycka nåt om nåt du inte vet om?
Citat:
Den som vill kolla att det stämmer får väl köpa skiten jag fick till mig det men inte lägger jag upp sånt här.
Julia lär ju känna att det inte alls är så passande.
Du ljuger med andra ord. Du klarar av att ladda upp brev som polisen adresserat till Jocke här, men men du lyckas inte ladda upp bilder du ”har fått till dig”?
Lögnare.
Senast redigerad av Pallal 2025-05-27 kl. 00:20.
Någon mer som reagerat på parets senaste vlogg, vuxet/lämpligt beteende?
1. Joakim "skämtar" om mord/självmord och trycker upp en leksakspistol under hakan på sig själv och Jonna och "skjuter av", "Vi dör ihop" säger han...
2. Joakim, vuxen man på snart 40 år: "springer" omkring med en leksakspistol och ropar polis!, hugger mot 4-åringen med en leksaksyxa och juckar mot en järngrind...
3. Barnen sitter i sovrummet med sina paddor och Joakim säger till 4-åringen: "Ska jag vänta på att du slår ihjäl någon med en stekpanna?". Kameramannen byter vinkel och filmar så att man ser att 4-åringen slår (intensivt) en annan människa med en stekpanna...
4. När Jonna öppnar luckan till kaminen säger 4-åringen: "Freddy". Jonna: "Tror du att Freddy är här, Freddy Kreuger?". 4-åringen: "Ja, hoppar ner här, sen ser Freddy Kreuger att den här är öppen och sen går han ut och stänger, när vi sover så kommer dom och river". Man får uppfattningen att pojken är rädd.
Hur kan en 4-åring känna till att Freddy Kreuger kommer på natten i människors drömmar och "river"!!! Berättar paret detta för det lilla barnet och i så fall varför eller låter de barnet se på skräckfilmer?
Citat:
Frågan är väl om du inte är lite väl besatt av familjen Lundell du har koll på allt dom gör på YouTube osv. Där är skillnaden mellan dig & mig jag skulle aldrig ge C & L en visning.
Det kanske finns en anledning till att jag tycker som jag gör det vet ingenting om det, du vet så lite om hur verkligheten ser ut.
Och ja J & J gjorde en porrfilm vilket dom inte har himlat om dom står för det.
Är inte besatt av någon, har aldrig varit eller kommer att bli. Har aldrig haft idoler och kommer aldrig att ha. Har svårt att förstå hur människor kan vara så fascinerade av en annan människa att de glömmer bort sig själva och sitt eget liv. Tycker däremot att det är intressant att se hur alla i detta drev beter sig och försöker förstå varför de gör som de gör och varför en del blir så hatiska mot andra människor.
Tyvärr måste jag göra dig besviken, jag ger inte paret Lundell några visningar. Det går faktiskt att se vloggar utan att ge några visningar, hur kan du ta reda på själv.
Skillnaden mellan dig och mig är att du verkar vara intresserad av att smutskasta andra människor och öka på drev. Personligen försöker jag få andra att förstå att även paret Lundell beter sig illa och bryter mot lagar och regler. Kritiserar man Chrippa så måste man också kunna kritisera paret Lundell, speciellt när de beter sig illa också. Jävla dubbelmoral!
Bryr mig inte om din anledning till att du tycker som du tycker, har du blivit utsatt personligen så kan du väl bete dig som vanliga människor och ta det direkt med de människor det berör. På grund av såna som dig så verkar detta drev aldrig ta slut.
Hur din verklighet ser ut kan förstås bara du veta, men den riktiga verkligheten dvs. den utanför sociala medier verkar du inte ha koll på. Skrämmande utveckling när barn/ungdomar/omogna vuxna påverkas av större YouTubers beteende.
Allt detta jävla hat/drev/mobbning, fy f-n...
Besatt skrev personen som snart är uppe i nio inlägg om dagen...
1. Joakim "skämtar" om mord/självmord och trycker upp en leksakspistol under hakan på sig själv och Jonna och "skjuter av", "Vi dör ihop" säger han...
2. Joakim, vuxen man på snart 40 år: "springer" omkring med en leksakspistol och ropar polis!, hugger mot 4-åringen med en leksaksyxa och juckar mot en järngrind...
3. Barnen sitter i sovrummet med sina paddor och Joakim säger till 4-åringen: "Ska jag vänta på att du slår ihjäl någon med en stekpanna?". Kameramannen byter vinkel och filmar så att man ser att 4-åringen slår (intensivt) en annan människa med en stekpanna...
4. När Jonna öppnar luckan till kaminen säger 4-åringen: "Freddy". Jonna: "Tror du att Freddy är här, Freddy Kreuger?". 4-åringen: "Ja, hoppar ner här, sen ser Freddy Kreuger att den här är öppen och sen går han ut och stänger, när vi sover så kommer dom och river". Man får uppfattningen att pojken är rädd.
Hur kan en 4-åring känna till att Freddy Kreuger kommer på natten i människors drömmar och "river"!!! Berättar paret detta för det lilla barnet och i så fall varför eller låter de barnet se på skräckfilmer?
Är inte besatt av någon, har aldrig varit eller kommer att bli. Har aldrig haft idoler och kommer aldrig att ha. Har svårt att förstå hur människor kan vara så fascinerade av en annan människa att de glömmer bort sig själva och sitt eget liv. Tycker däremot att det är intressant att se hur alla i detta drev beter sig och försöker förstå varför de gör som de gör och varför en del blir så hatiska mot andra människor.
Tyvärr måste jag göra dig besviken, jag ger inte paret Lundell några visningar. Det går faktiskt att se vloggar utan att ge några visningar, hur kan du ta reda på själv.
Skillnaden mellan dig och mig är att du verkar vara intresserad av att smutskasta andra människor och öka på drev. Personligen försöker jag få andra att förstå att även paret Lundell beter sig illa och bryter mot lagar och regler. Kritiserar man Chrippa så måste man också kunna kritisera paret Lundell, speciellt när de beter sig illa också. Jävla dubbelmoral!
Bryr mig inte om din anledning till att du tycker som du tycker, har du blivit utsatt personligen så kan du väl bete dig som vanliga människor och ta det direkt med de människor det berör. På grund av såna som dig så verkar detta drev aldrig ta slut.
Hur din verklighet ser ut kan förstås bara du veta, men den riktiga verkligheten dvs. den utanför sociala medier verkar du inte ha koll på. Skrämmande utveckling när barn/ungdomar/omogna vuxna påverkas av större YouTubers beteende.
Jag skiter i vad flickan jockiboi gör. Vill ge stackars Jonna en kram för hon ser så oerhört nedbruten ut och hon är väl bara 30? Ser ut som minst 45 och ögonen har inte samma busiga energi som förut.
Joakim Lundells största misstag måste vara att exponera sin yngre (halv)bror Tomas Christofer Berg i en av sina videos, vilket ledde till hans brors storhetsvansinne. Där håller jag Jocke ansvarig eftersom han verkar vara en fruktansvärt naiv människa utan något som helst konsekvenstänk.
Senast redigerad av kajnus 2025-05-29 kl. 22:21.
Jag skiter i vad flickan jockiboi gör. Vill ge stackars Jonna en kram för hon ser så oerhört nedbruten ut och hon är väl bara 30? Ser ut som minst 45 och ögonen har inte samma busiga energi som förut.
Skulle Jonna inte må bra i sitt förhållande med Joakim så är det hennes egna val att stanna kvar. Att hon ser ut som 45 år håller jag inte riktigt med om.
Joakim Lundells största misstag måste vara att exponera sin yngre (halv)bror Tomas Christofer Berg i en av sina videos, vilket ledde till hans brors storhetsvansinne. Där håller jag Jocke ansvarig eftersom han verkar vara en fruktansvärt naiv människa utan något som helst konsekvenstänk.
Joakim kan väl inte hållas ansvarig för vad någon annan gör, oavsett om det är hans bror eller inte. Lika lite är det Chrippas ansvar när Joakim beter sig som en idiot.
Det är rätt vanligt att barn tittar på allt de kommer åt. Både på Youtube och streamingtjänster. Skräckfigurer och superhjältar känner de flesta barn till mer än väl. Att barn tittar på skräck är inget jag reagerar på. Tycker det är värre med föräldrar som förbjuder och skyddar barnen från sånt som bara är på film, såna barn blir ju rädda för allt upp i vuxen ålder och tål ingenting alls istället...
Det enda jag reagerar starkt på är lekar med våld, i synnerhet med vapen där man ska skjuta sig själva. Där går min gräns och där gick de faktiskt över gränsen för vad som är okej lek med barn. Samt kommentarer och skämt och uppförande som har med sex att göra. Sånt får man hålla för sig själva.
Det är kanske inte rätt att skylla på, men har man som förälder funktionsnedsättning och psykisk ohälsa kan det påverka omdömet. Eller så gör de som vuxna såna här saker i videos bara för att skapa rabalder och reaktioner. Kan ju alltså vara med avsikt.
Vet inte om hon ser nedbruten och äldre ut, men håller med om att det är något med henne. Det kanske bara är att hon är överviktig och att hon nu verkar vara sjuk. Kanske är något som varit på g ett bra tag? Hon åkte in till sjukhuset med svåra smärtor och hon har hög feber. Men hon fick åka hem igen. Har inte hört mer, antar att de åkt in igen... Men hon är i alla fall sjuk, kan ju vara det?
Och Jocke fortsätter använda sina följare som sjukvårdsupplysningen.
Vet inte Jocke om att 1177 finns där man får prata med utbildad personal?
Att be sina följare om råd är lika dumt som att fråga om råda på Facebook. Folk kan inte medicin och ger felaktiga råd.
Men jag är helt säker på att Jocke frågar riktigt sjukvården om råd, och gör dessa videos enbart för uppmärksamhet. Dock finns det säkert någon idiot där ute som kommer ta efter detta idiotiska beteende, och be om råd online istället för att kontaktar sjukvården.
Att be sina följare om råd är lika dumt som att fråga om råda på Facebook. Folk kan inte medicin och ger felaktiga råd.
Men jag är helt säker på att Jocke frågar riktigt sjukvården om råd, och gör dessa videos enbart för uppmärksamhet. Dock finns det säkert någon idiot där ute som kommer ta efter detta idiotiska beteende, och be om råd online istället för att kontaktar sjukvården.
Kan vara så att de redan ringt 1177 eller struntat i det efter dåliga erfarenheter därifrån. 1177 kan vara bra när det gäller enkla saker, men är det mer komplicerat hänvisar de ändå till vårdcentralen eller akutmottagningen och det händer många gånger att de säger att "det är normalt" bara för att lugna folk, eller för att de inte vet ett skit, fast det inte alls är normalt. Kan förstå på ett sätt att man vill få hjälp av andra när man inte kan lita på 1177 och när man redan blivit hemskickade från sjukhuset. Hoppas de åkte in igen eller åkte till ett annat ställe.
Jonna mår inte bra och då sitter Joakim och skriver på social medier och dessutom filmar henne när hon har ont och mår dåligt! Ja just det, det är ju det första man tänker på när ens älskade mår dåligt, allt för content.
En normal människa släpper allt och koncentrerar sig på den som behöver ha ens uppmärksamhet. Hur kan Jonna ens tillåta honom att filma henne när hon mår dåligt...
Joakim har väl ingen skyldighet att informera sina följare vad som händer med Jonna när hon är sjuk! Det är något allvarligt fel på honom...
Han är inte ensam om att använda sina följare som 1177. Typiskt influencers så att dom kan göra content. Dom vet varken att 1177 eller google existerar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!