Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-23, 12:47
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Han är pedagogisk bakom kameran också och väldigt trevlig och har en jäkla humor.

Humor?

Kan du länka till något där Jocke uppvisar humor?
Citera
2025-05-23, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Humor?

Nu snackade vi bakom kameran så hur ska jag kunna skicka? 🤔
Citera
2025-05-23, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Jocke verkar vara en god pappa som ger all kärlek till sina barn...han berömmer dem, ger kramar, försöker förklara saker om varför och varför inte.
De finns många andra barn som inte alls får en bit av allt.. så man borde nog inte svartmåla Jocke precis.

Tror inte att folk medvetet försöker svartmåla honom, de flesta försöker nog bara få andra att förstå att Joakim inte är något helgon. Ibland undrar man om en del värdesätter Joakim mer än sig själva, de verkar avguda honom.

Man måste lära sig att vara källkritisk och inte tro på precis allt som visas och sägs, allt som man hör/ser är inte sanningen. Detta gäller förstås inte bara sånt som handlar om familjen Lundell. Sök t.ex. på Ruby Franke, med det sagt påstår jag inte att Joakim slår sina barn.

Någon påstår att Joakim är pedagogisk, väldigt trevlig och har en jäkla humor.
1. Vad är det pedagogiska med att lära/visa en 4-åring karaktärer från skräckfilmer eller använda sina barn som inkomstkälla. Vid flera tillfällen ser man barnen slå mot vuxna och de blir inte ens tillsagda.
2. Är man trevlig när man skäller ut folk utan anledning, skapar drev och anmäler folk kors och tvärs.
3. Är man rolig när man skämtar om tidelag med sin hund eller juckar mot ett kylskåp, detta sker i vloggar där de flesta följare är barn och ungdomar.

Paret Lundell är väldigt duktiga på att spela roller och lura folk, de lever ju på att lura folk. Deras pranks och Spökjakt är ju bra exempel på detta. Lögner förekommer titt som tätt i deras vloggar också.

Tänk på att det är endast paret själva och barnen som vet vad som händer bakom kameran. Tror att de har ett liv framför kameran och en helt annan bakom dvs. verkligheten är inte lika "gullegull" som framför kameran, men det är vad jag tror och inte någon trådsanning.

Många tippar nog omkring på tå när de är i hans närhet, av rädsla att bli uthängda i media.
Citera
2025-05-23, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Humor?

Ja hur kan det vara roligt när en vuxen man (snart 40 år) beter sig som en 12-åring och pratar om att bli "befruktad" av sin hund (tidelag).

Det verkar inte bättre att den riktiga Joakim visar sig mer och mer i parets vloggar dvs. den omogna vuxna person som ligger bakom "Dagens runk" och "Jockiboi rankar Disney-luder" https://jockiboi.wordpress.com/
Citera
2025-05-24, 19:10
Medlem
Citat:
Nu snackade vi bakom kameran så hur ska jag kunna skicka? 🤔
Vad tycker du om att Jocke letar ”Flashbacktroll” och varför är han inte intresserad av att hänga ut dig?

Du skriver i andra trådar om utvikningar som får oss att förstå att du tror att även Jockes barn kommer eller borde skämmas över Jonna för att hon har vikt ut flera gånger naken, att det finns sexvideos på henne och och hennes allt finns ju kvar på internet.

Citat:
Kul för barnet och kanske framtida barn att se. Som förälder skulle jag inte vilja att mitt barn viker ut sig på detta vis, skulle skämmas.
vad tycker du om utvik egentligen, är det klandervärt och borde Lundellbarnen skämmas över sin mamma eller uttryckte du dig bara klantigt?

Visa dig lite konsekvent i ditt svar.
Citera
2025-05-25, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Jo det tror jag hon vill. Intressant att du lagt det på minnet väldigt ..

Ja och därför så är det ännu mer intressant att hon väljer att visa upp sig , men som sagt. Ingen bryr sig. Jonna var en annan sak och det är 100 år sedan när Kim K och liknande släppte sexvideos. Inget man kan bli känd på numera.

Sen har jag inte kallat henne hora. Du lägger ord i munnen på mig din gök 😂
Jag glömmer ingenting, det är det som är så jobbigt med mig ifall man försöker förleda mig. Det går inte.

Vad har Jonna som du fantiserar att Linnea vill ha? Little boi? du har fantiserat sen 2023 att Linnea suktar efter Jocke.
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Linnea vill ju bara vara nära Jocke & Jonna. Eller ja Jonna vet jag inte.. men iaf Jocke ..

Är det intressant att en 25-årig tjej har bikinibilder på sig själv? Gubbsjuka pojke.

I verkligheten bryr sig människor. Jocke och Jonna kommer alltid att definieras av den filmen, som Kim Kardashian gör. Hennes ”storhet” går inte att jämföra med Jocke och Jonna men även fast hon förmodligen är en av världens kändaste och får TV-tid och blir bjuden på galor så respekteras eller idoliseras inte ens hon i andra kretsar än bland vitt slödder.

Jag tror att Linnea är försiktig med sitt varumärke. Hon är en fin flicka och vilken karriär hon än väljer framför sig. Hon kan bli framgångsrik influerare, ett utvik skulle bara förstöra hennes framtida chanser till välbetalda och högkvalitativa samarbeten.

Du skrev att han bjuder ut henne. Det tolkar jag som en hora eller en slav.
Citera
2025-05-25, 18:47
Medlem
Citat:
Jag fick just till mig att det finns porr på den där sidan Linnea lägger upp lättklädda bilder, alltså mellan C & L, fräscht!

Joakim ska ha lagt ut en film där han och Jonna kn*ll*r och Jonna ska ha strippat och visat sig naken. Dessa filmer finns fortfarande kvar på nätet (se nedan länk till Google).
Jonna pratar k*k, f*tt*a och kn*ll* i en podd tillsammans med "barnflickan".

Linnea ska (enligt dig och andra) ha lagt upp lättklädda bilder (i bikini?), du reagerar direkt och börja dreva och vifta till höger och vänster.

Som vanligt verkar du tycka att allt som Chrippa/Linnea gör är hemskt men när Joakim och Jonna gör saker som är värre, då verkar det vara helt ok för dig och du försvarar dem med "näbbar och klor".

Paret Lundell skattefuskar för betydligt högre summor än Chrippa, deras barn äter också godis, deras son får till och med Risifrutti till frukost!

Jävla dubbelmoral du kör med hela tiden. Sök hjälp!

https://www.google.com/search?sca_es...&bih=911&dpr=1
Citera
2025-05-25, 18:51
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Joakim ska ha lagt ut en film där han och Jonna kn*ll*r och Jonna ska ha strippat och visat sig naken. Dessa filmer finns fortfarande kvar på nätet (se nedan länk till Google).

Linnea ska (enligt dig och andra) ha lagt upp lättklädda bilder (i bikini?), du reagerar direkt och börja dreva och vifta till höger och vänster.

Som vanligt verkar du tycka att allt som Chrippa/Linnea gör är hemskt men när Joakim och Jonna gör saker som är värre, då verkar det vara helt ok för dig och du försvarar dem med "näbbar och klor".

Paret Lundell skattefuskar för betydligt högre summor än Chrippa, deras barn äter också godis, deras son får till och med Risifrutti till frukost!

Stör man sig på Linnea i bikini men inte Jonna näck, så har man problem. Kanske är det nakenbad och swingersklubbar som är hemmabanan för tomtenissen, framför badstränder och beachclub, som åtminstone för mig är mer normalt
Citera
2025-05-25, 20:19
Medlem
Citat:

Du skulle ju inte skriva mer till mig skrev du här om dagen.
Visst är Jonnas & Olivias podd fantastisk så underhållande och bjuder på så mycket skratt.
Citera
2025-05-25, 22:52
Medlem
Citat:
Du skulle ju inte skriva mer till mig skrev du här om dagen.
Visst är Jonnas & Olivias podd fantastisk så underhållande och bjuder på så mycket skratt.
Hoppas jag tolkar ditt inlägg rätt:

1. Joakim är fantastisk och rolig när han lagt ut en video offentligt där han och Jonna kn*ll*r, check...
2. Jonna är underhållande när hon strippar och sen lägger ut det till allmän beskådan, check...
3. Barnen kommer vara sååå stolta när de får se sina kn*ll*nd*e föräldrar på internet, check...
4. Flickan kommer älska sin pappa ännu mer när hon får läsa "Jockiboi rankar Disney-luder", check...
5. Paret Lundells skattefuskade är en petitess, de har ju bara skattefuskat 5-6 miljoner 2019-2020, check...
6. Du hatar Chrippa/Linnea och älskar paret Lundell fast paret "L" betett (beter) sig mer illa och skattefuskar mer, check...
7. Både Joakim, Anjo, Anjos fru, Rask och Rasks fru har nuvarande/tidigare ärenden hos Kronofogden men det är Chrippa som ska "slängas framför bussen", check...

Du kan väl vara snäll och länka till det inlägget där jag skrev att jag inte skulle skriva mer till dig.
Den 19 maj, för nästan 1 vecka sedan dvs. inte häromdagen skrev jag:
Citat:
Tänker inte diskutera mer med dig nu, det går inte att förklara för någon som inte vill förstå...

Har sagt det tidigare och säger det igen, du behöver öva på din läsförståelse för den är under all kritik. Ska också tillägga att jag fortfarande inte diskuterar med dig, du kommer ändå aldrig förstå budskapet jag försöker få fram.

Mitt råd till dig är att fundera lite på vad du håller på med och lägga din energi på ditt eget liv istället för dina idoler. Tänk vad mycket energi du skulle kunna lägga på dig själv och utvecklas som människa, istället för att hata en del människor och avguda andra.
Nej, jag hatar inga människor men jag ogillar starkt när folk beter sig illa och försöker framstå som något de inte är.
Ta hand om dig!
Citera
2025-05-25, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Stör man sig på Linnea i bikini men inte Jonna näck, så har man problem. Kanske är det nakenbad och swingersklubbar som är hemmabanan för tomtenissen, framför badstränder och beachclub, som åtminstone för mig är mer normalt
Förstår precis vad du menar, så jävla trött på denna dubbelmoral.

När Jonna klär av sig, strippar, kn*ll*r offentligt då är det tyst men om Linnea gör något mer harmlöst, ja då jävlar.
Skattefuskar paret Lundell för 5-6 miljoner i företaget (+privat) då är vissa personer tysta men om Chrippa gör det, ja då jävlar.
Ger paret Lundell sina barn godis (sonen får Risifrutti till frukost) då är vissa personer tysta men om Chrippa gör det, ja då jävlar, samma sak gäller skräpmat.
Om Joakim dansar sexuella danser och juckar på kylskåp då är vissa tysta men om Chrippa dansar, ja då jävlar.
Paret Lundell exploaterar sina barn på sociala medier och tjänar pengar på detta, då är vissa tysta men om Chrippa lägger ut en bild på sin dotter emellanåt, ja då jävlar. Vissa klagar på att Chrippa lägger ut en bild på sin dotter men samma personer har inga problem med att samma bild länkas här på Flashback!

Joakim, Anjo, Rask, Motvikt, Vad är problemet, Chrippa och alla andra i detta drev, är lika goda kålsupare allihopa. Bara för att Chrippa beter sig som han gör, så betyder det inte med automatik att hans bror och övriga är änglar. Det är vuxna män som beter sig som skvallerkärringar på en syjunta, den ene värre än den andre.
Dock skrämmande att ingen av dessa hatare ser att Joakim är en "ulv i fårakläder".

Kan det vara så enkelt att den lilla tomtenissen vill stiga i graderna och bli tomtemor...
Citera
2025-05-26, 09:35
Medlem
Citat:
Hoppas jag tolkar ditt inlägg rätt:

1. Joakim är fantastisk och rolig när han lagt ut en video offentligt där han och Jonna kn*ll*r, check...
2. Jonna är underhållande när hon strippar och sen lägger ut det till allmän beskådan, check...
3. Barnen kommer vara sååå stolta när de får se sina kn*ll*nd*e föräldrar på internet, check...
4. Flickan kommer älska sin pappa ännu mer när hon får läsa "Jockiboi rankar Disney-luder", check...
5. Paret Lundells skattefuskade är en petitess, de har ju bara skattefuskat 5-6 miljoner 2019-2020, check...
6. Du hatar Chrippa/Linnea och älskar paret Lundell fast paret "L" betett (beter) sig mer illa och skattefuskar mer, check...
7. Både Joakim, Anjo, Anjos fru, Rask och Rasks fru har nuvarande/tidigare ärenden hos Kronofogden men det är Chrippa som ska "slängas framför bussen", check...

Du kan väl vara snäll och länka till det inlägget där jag skrev att jag inte skulle skriva mer till dig.
Den 19 maj, för nästan 1 vecka sedan dvs. inte häromdagen skrev jag:

Har sagt det tidigare och säger det igen, du behöver öva på din läsförståelse för den är under all kritik. Ska också tillägga att jag fortfarande inte diskuterar med dig, du kommer ändå aldrig förstå budskapet jag försöker få fram.

Mitt råd till dig är att fundera lite på vad du håller på med och lägga din energi på ditt eget liv istället för dina idoler. Tänk vad mycket energi du skulle kunna lägga på dig själv och utvecklas som människa, istället för att hata en del människor och avguda andra.
Nej, jag hatar inga människor men jag ogillar starkt när folk beter sig illa och försöker framstå som något de inte är.
Ta hand om dig!

Frågan är väl om du inte är lite väl besatt av familjen Lundell du har koll på allt dom gör på YouTube osv. Där är skillnaden mellan dig & mig jag skulle aldrig ge C & L en visning.
Det kanske finns en anledning till att jag tycker som jag gör det vet ingenting om det, du vet så lite om hur verkligheten ser ut.
Och ja J & J gjorde en porrfilm vilket dom inte har himlat om dom står för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in