Citat:
Ursprungligen postat av
kalleboool
Exakt detta. Hans version är bara något i stil med "men alla andra gör också så". "Jag är oskyldig det är samma som vinster i vården/skola osv". "Jag har inte fifflat alls". "fängelset är hemskt buuuuhuuu" så har han till och med kåkfararna från socialgrupp 5 med sig. Mycket välkalkylerat, precis som Allra bedrägerierna.
Och så fortsätter det. Och alla dumma dumma svenskar verkar köpa hans lilla PR kampanj med hull och håg för att han är duktig på att snacka skit och utnyttja folk. Majoriteten verkar vara helt oduglig på att se igenom den typen av beteende och majoriteten har troligtvis inte heller satt sig in i domen/är kapabla att ens förstå domen eller hur deras upplägg egentligen såg ut.
Nej här har vi en karaktär jag inte gärna ser ta varvet i media efter sin brottskarriär. Snar är väl clownen med i varenda TV4 produktion och snyftar hur hemskt allt är.
Men du verkar å andra a sidan vara en person som har svårigheter att tänka själv utifrån att du köper en mediabild rakt av?
2 erfarna domare som hade målet i tingsrätten var ju inte av uppfattningen att något olagligt begåtts överhuvudtaget.
Varken inblandade banker eller revisorer hade några synpunkter på affären 2012.
Det som hände med Falcon något år tidigare gjorde att man tog det säkra före det osäkra och tog beslut grundande på ingenting alls. Köpstopp av deras fonder i Allra och sedan återkalla Allras tillstånd osv. På inga som helst grunder vilket mail mellan Pensionsmyndigheten och åklagare visat i efterhand.
Sen var bollen i rullning och man kan liksom inte från staten backa och erkänna att man agerat helt omdömeslöst.
Sverige rättssäkert? Långt lång ifrån.