Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-05-30, 11:15
Medlem
Ajogens avatar
Vaccination mot covid-19 har räddat liv
Det förekommer påståenden om att det skulle vara bättre att bli sjuk än att ta vaccin mot covid-19. Dessa påståenden stämmer inte.

Baserat på officiella rapporter om dödsfall orsakade av covid-19, samt statistik gällande överdödlighet, har vetenskapliga beräkningar visat att vaccination mot sjukdomen förhindrade 14,4‒19,8 miljoner dödsfall globalt mellan december 2020 och december 2021.

Endast i Europa beräknar forskare att vaccination förhindrade 4,3‒5,8 miljoner dödsfall under samma period. Detta motsvarar ungefär en 60-procentig minskning av det förväntade antalet dödsfall om inte vacciner mot covid-19 hade funnits.

https://www.lakemedelsverket.se/sv/behandling-och-forskrivning/vaccin/sjukdomar-man-kan-vaccinera-sig-mot/coronavaccin/detta-galler-om-coronavaccin#hmainbody1

98,2 %...
Som jag påstod, ungefär hälften.
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Dock är det inte 2022 som vaccinet var så effektivt
Inser du är svårt oärlig, men nu är du avslöjad igen.
Och det betyder att du kommer hoppa till nästa näckrosblad.

Men frågan är varför ljuger du och vad fick dig att inbilla dig att jag inte skulle märka detta?
För det första jag gjorde var trycka in på sökningen 2020 och inte ens ett enda träff fick man, och därmed insåg jag att det var skräp du gav mig och faktumet att vaccineringen i den initiala fasen var oerhört effektiv.

Sen även senare såg man på statistiken att de som hamnade på sjukhus och dog i större utsträckning var just de ovaccinerade.
Även detta såg man världen över.
Citera
2025-05-30, 13:56
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Det förekommer påståenden om att det skulle vara bättre att bli sjuk än att ta vaccin mot covid-19. Dessa påståenden stämmer inte.

Baserat på officiella rapporter om dödsfall orsakade av covid-19, samt statistik gällande överdödlighet, har vetenskapliga beräkningar visat att vaccination mot sjukdomen förhindrade 14,4‒19,8 miljoner dödsfall globalt mellan december 2020 och december 2021.

Endast i Europa beräknar forskare att vaccination förhindrade 4,3‒5,8 miljoner dödsfall under samma period. Detta motsvarar ungefär en 60-procentig minskning av det förväntade antalet dödsfall om inte vacciner mot covid-19 hade funnits.

https://www.lakemedelsverket.se/sv/behandling-och-forskrivning/vaccin/sjukdomar-man-kan-vaccinera-sig-mot/coronavaccin/detta-galler-om-coronavaccin#hmainbody1

98,2 %...
JA, jag vet, i USA så dog endast 0,8% som var vaccinerade i den initiala fasen och resten var ovaccinerade, och liknande resultat fick vi i Europa.

Men varför ljög du om Sverige för och fel år för när vaccinet ar som effektivast?
Vad var det om?

Även vet vi mRNA vaccinen var mycket säkert och extremt få varaktiga biverkningar och de var dessa som man gav mest av.

Även är jag fascinerad över ditt inlägg, vad är frågan för att generera det svaret, undrar då det är inget av vad jag frågat.
Så det blev nästa näckrosblad insåg man, och där du berättar hur effektiv vaccinen är.
Citera
2025-05-30, 13:57
Medlem
Ajogens avatar
Kan inte stämma. Man ljög i statistiken. Det kan inte vara en sån otrolig skillnad mellan länder. Tänk människa.
Citat:
JA, jag vet, i USA så dog endast 0,8% som var vaccinerade i den initiala fasen och resten var ovaccinerade, och liknande resultat fick vi i Europa.

Men varför ljög du om Sverige för och fel år för när vaccinet ar som effektivast?
Vad var det om?

Även vet vi mRNA vaccinen var mycket säkert och extremt få varaktiga biverkningar och de var dessa som man gav mest av.

Även är jag fascinerad över ditt inlägg, vad är frågan för att generera det svaret, undrar då det är inget av vad jag frågat.
Så det blev nästa näckrosblad insåg man, och där du berättar hur effektiv vaccinen är.
Senast redigerad av Ajogen 2025-05-30 kl. 14:29.
Citera
2025-05-30, 13:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Kan inte stämma. Man ljög i statistiken. Det kajn inte vara en sån otrolig skillnad mellan länder. Tänk människa.
SÅklart man ljuger när konspirationsteoretikern stöter på fakta.
Problemet för dig att detta återupprepades i många längder, men såklart alla ljuger
Citera
2025-05-30, 14:00
Medlem
Ajogens avatar
Ledsen klyban. Men du är fångad av mass formationen.
Citat:
SÅklart man ljuger när konspirationsteoretikern stöter på fakta.
Problemet för dig att detta återupprepades i många längder, men såklart alla ljuger
Citera
2025-05-30, 14:04
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ledsen klyban. Men du är fångad av mass formationen.
Jo, konspirationen försöker inbilla dig det, fakta berättar att du har fel.
Och är detta enda du kan komma med, så är det redan över för dig.

Och det är intressant och se vuxna människor står och ljuger om COVID-19 vaccinen.
Och med tanke på att mRNA vaccinen var så effektiva och nästan helt befriade från varaktiga biverkningar.
Och Astra hade problem med att de hade räknat fel på dosen och att ungdomarna motionera/tränande när de hade förkylningssymtom, för det är ett big nono även om man inte tar vaccin alls.

Och din ad honimen berättar även att du vet jag har rätt, men inte har förmågan att erkänna det och be om ursäkt för dina lögner du försökte med.
Citera
2025-05-30, 14:05
Medlem
Ajogens avatar
"President Biden earned a fact check from the Associated Press [hereinafter “AP] for a
statement which the AP described as “an absolute guarantee…that people who get COVID-19
vaccines are completely protected from infection, sickness, and death from the coronavirus.”1130
Specifically, President Biden said during a July 21, 2021 CNN Town Hall that “if you’re
vaccinated, you’re not going to be hospitalized, you’re not going to be in the IC unit, and you’re
not going to die.”1131 According to the AP’s fact checkers, by the time of this statement nearly
5,500 vaccinated people had been hospitalized or died with COVID-19.1132 As a result, the AP
asserted that Biden “[went] too far in assurances on vaccines.”1133"

https://oversight.house.gov/wp-content/uploads/2024/12/2024.12.04-SSCP-FINAL-REPORT-ANS.pdf

Du borde ta och läsa hela rapporten.
Citat:
Jo, konspirationen försöker inbilla dig det, fakta berättar att du har fel.
Och är detta enda du kan komma med, så är det redan över för dig.

Och det är intressant och se vuxna människor står och ljuger om COVID-19 vaccinen.
Och med tanke på att mRNA vaccinen var så effektiva och nästan helt befriade från varaktiga biverkningar.
Och Astra hade problem med att de hade räknat fel på dosen och att ungdomarna motionera/tränande när de hade förkylningssymtom, för det är ett big nono även om man inte tar vaccin alls.

Och din ad honimen berättar även att du vet jag har rätt, men inte har förmågan att erkänna det och be om ursäkt för dina lögner du försökte med.
Citera
2025-05-30, 14:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
"President Biden earned a fact check from the Associated Press [hereinafter “AP] for a
statement which the AP described as “an absolute guarantee…that people who get COVID-19
vaccines are completely protected from infection, sickness, and death from the coronavirus.”1130
Specifically, President Biden said during a July 21, 2021 CNN Town Hall that “if you’re
vaccinated, you’re not going to be hospitalized, you’re not going to be in the IC unit, and you’re
not going to die.”1131 According to the AP’s fact checkers, by the time of this statement nearly
5,500 vaccinated people had been hospitalized or died with COVID-19.1132 As a result, the AP
asserted that Biden “[went] too far in assurances on vaccines.”1133"

https://oversight.house.gov/wp-content/uploads/2024/12/2024.12.04-SSCP-FINAL-REPORT-ANS.pdf

Du borde ta och läsa hela rapporten.
Vad är det mer specificerat du vill prata om?
Undrar då +500 sidor avhandlar en massa saker.

Eller är du rädd att precisera dig och med tanken på att vi nu vt att mRNA vaccin har väldigt få varaktiga biverkningar.
Vi vet också att vaccinerade knappt dog i den initiala vaccineringen och detta berättas världen över.

Så kan ju inte vara dessa två du vill prata om, för det är ju fakta.
Citera
2025-05-30, 14:11
Medlem
Ajogens avatar
Du har 500+ sidor som visar att vi 'foliehattar' hade rätt.
Rapporten kommer från vita huset och gjordes under Biden. (inte av Biden)
Citat:
Vad är det mer specificerat du vill prata om?
Undrar då +500 sidor avhandlar en massa saker.

Eller är du rädd att precisera dig och med tanken på att vi nu vt att mRNA vaccin har väldigt få varaktiga biverkningar.
Vi vet också att vaccinerade knappt dog i den initiala vaccineringen och detta berättas världen över.

Så kan ju inte vara dessa två du vill prata om, för det är ju fakta.
Citera
2025-05-30, 14:15
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:

98,2 %...

Nej dina siffror är helt enkelt en extrapolering grundat på det faktum att viruset muterade till en betydligt lindrigare variant (helt enligt den naturliga och evolutionära gången) och som sedan helt felaktigt påförts vaccinens effekt.

Det är ett så uselt "vaccin" att det inte finns något i detta sk vaccins egenskaper som skulle kunna ge denna effekt.
Citera
2025-05-30, 14:15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Du har 500+ sidor som visar att vi 'foliehattar' hade rätt.
Rapporten kommer från vita huset och gjordes under Biden. (inte av Biden)
Jag har redan debunkat två för dig.

Så igen, vad i dessa +500 sidor är det du vill diskutera, för slänga +500 sidor utan precision, det betyder bara att du gett upp.
Så jag förstår din ovilja, för du vill inte att jag ska avslöja dig som en lögnare en gång till.

Och säga att de ljuger utan att påvisa det också, det betyder att det är du bara att det är du som ljuger och inte kan påvisa dina lögner.

Det som blir komiskt det är när allt är fel med vaccinationer, för du hade haft en bättre sits att låta bli och ljuga och faktiskt peka på de problem som finns istället.
Men såklart dom räcker inte så långt, och astra hade problem med felkalkylerad dos helst klar.
Men varför ska man då dra in mRNA vaccinen som inte delade dessa problem alls, utan tvärtom hade ovanligt få varaktiga biverkningar.
Citera
2025-05-30, 14:17
Medlem
Ajogens avatar
Jag visade dig nyss att Biden ljög.
Du kan gå igenom rapporten själv.
Du projicerar.

Citat:
Jag har redan debunkat två för dig.

Så igen, vad i dessa +500 sidor är det du vill diskutera, för slänga +500 sidor utan precision, det betyder bara att du gett upp.
Så jag förstår din ovilja, för du vill inte att jag ska avslöja dig som en lögnare en gång till.

Och säga att de ljuger utan att påvisa det också, det betyder att det är du bara att det är du som ljuger och inte kan påvisa dina lögner.

Det som blir komiskt det är när allt är fel med vaccinationer, för du hade haft en bättre sits att låta bli och ljuga och faktiskt peka på de problem som finns istället.
Men såklart dom räcker inte så långt, och astra hade problem med felkalkylerad dos helst klar.
Men varför ska man då dra in mRNA vaccinen som inte delade dessa problem alls, utan tvärtom hade ovanligt få varaktiga biverkningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in