2025-05-30, 11:04
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Ja, jag tycker inte heller att terrorbrott är rätt benämning för kvinnohat.

Om en person eller grupp skulle göra ett ATTENTAT mot ett kvinnoevent eller en kvinnogrupp
så skulle det vara ett terrorbrott. Men kvinnohatande åsikter blir ju svårt att terrorklassa.

Men vem vet, snart kanske vi får tankebrott i lagboken. Du TÄNKTE något olagligt
Citera
2025-05-30, 11:04
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Att du drivs av hat står klart, men du är lyckligtvis en av få och förmodligen en av de som denna "terrorlag" riktar sig mot.

Om vi ponerar att det är så.
Svenskar är inte lika pressade som britterna. Men vi skulle få en liknande utveckling som där, fast kanske en aning långsammare.

För övrigt bör du definera om hat, om du vill ha balans i dit liv.
Om du kallar mitt driv att inte vara styrd/lyda under radikaler för "hat", så kommer du att konstant ligga fel i många avseenden.
Jag är fri och är villig att försvara min frihet, inte din och absolut inte radikalers.
Om det inte passar, ta din klagosång till de som ensidigt bröt det sociala kontraktet. Jag bryr mig i sådant jag anser produktivt i mitt liv.
Citera
2025-05-30, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Om en person eller grupp skulle göra ett ATTENTAT mot ett kvinnoevent eller en kvinnogrupp
så skulle det vara ett terrorbrott. Men kvinnohatande åsikter blir ju svårt att terrorklassa.

Men vem vet, snart kanske vi får tankebrott i lagboken. Du TÄNKTE något olagligt

Samma människor införde den nya sexuallagen där oskyldiga pojkar döms för "våldtäkt" om det passar en flickas narrativ för stunden.

Jag gissar att de kommer att behöva ny terrorlag och nyspråk för att kunna kväva tal mot den egentliga terrorn och russifieringen. Om de skall kunna spärra in fler än Putin för att det passar narrativet för stunden.

De som t.ex. talade om sin sk. hållbarhet är i majoritet kvotluder. Det tog inte lång tid tills det visade sig att de egentligen menade motsatsen. De kommer att behöva mer nyspråk och nya definitioner av "terror" för att folk skall vara/hållas tysta.

Seså, ät era insekter.
Citera
2025-05-30, 11:30
Medlem
Pinoputchins avatar
Ska man terrorstämpla kvinnohat? Najs, terrorklassa manshat också då? Liberalerna, vilket skitparti. Dom är inte det minsta liberala, det enda dom vill är att prata skit.
Citera
2025-05-30, 11:53
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Samma människor införde den nya sexuallagen där oskyldiga pojkar döms för "våldtäkt" om det passar en flickas narrativ för stunden.

Jag gissar att de kommer att behöva ny terrorlag och nyspråk för att kunna kväva tal mot den egentliga terrorn och russifieringen. Om de skall kunna spärra in fler än Putin för att det passar narrativet för stunden.

De som t.ex. talade om sin sk. hållbarhet är i majoritet kvotluder. Det tog inte lång tid tills det visade sig att de egentligen menade motsatsen. De kommer att behöva mer nyspråk och nya definitioner av "terror" för att folk skall vara/hållas tysta.

Seså, ät era insekter.

Den uppdaterade lagstiftningen gällande terrorism är redan på plats. Det skulle vara enkelt att lägga till incelrörelsen i den.
Citera
2025-05-30, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Den uppdaterade lagstiftningen gällande terrorism är redan på plats. Det skulle vara enkelt att lägga till incelrörelsen i den.

Vilka är din sk. "incellrörelse"?
Jag har aldrig någonsin set något av en "incellrörelse".
Citera
2025-05-30, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Ska man terrorstämpla kvinnohat? Najs, terrorklassa manshat också då? Liberalerna, vilket skitparti. Dom är inte det minsta liberala, det enda dom vill är att prata skit.

Nej man vill terrorstämpla "våldsbejakande" kvinnohat. Och detta för att den extrema varianten idag alltså börjat utföra terrordåd i vår del av världen.
Alltså precis på samma sätt som man terrorklassat islamism för att den extrema sidan av islam aktivt sysslar med terrordåd idag.
eller högerextremism...
eller vänsterextremism...även om just den varianten idag inte verkar ägna sig åt detta, men gjorde det väl på 70 talet ex

Och liberalism är alltså INTE = bejaka vilka våldsbejakande idioter som helst att begränsa andras frihet och liv vi att slakta dem på öppen gata.
Citera
2025-05-30, 12:00
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin

Manshatet har inte resulterat i en radda terroristdåd riktade mot män.

Sannolikt för att kvinnor inte hetsar, uppviglar och anstiftar till brott mot män på samma sätt som antifeministerna, manosfären och incelsrörelsen gör mot flickor och kvinnor.
Citera
2025-05-30, 12:05
Medlem
Citat:
Manshatet har inte resulterat i en radda terroristdåd riktade mot män.

Sannolikt för att kvinnor inte hetsar, uppviglar och anstiftar till brott mot män på samma sätt som antifeministerna, manosfären och incelsrörelsen gör mot flickor och kvinnor.

Jomenvisst Kerstin
Kampsångerna om att döda män mm. har aldrig hänt?

Lycka till med er dystopiska framtid.
Jag gissar att ni kommer få mer problem med er "hålbarhet" och i manosfären kan vi klappa händerna som utvecklingsstörda över eran lycka
Citera
2025-05-30, 12:05
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Vilka är din sk. "incellrörelse"?
Jag har aldrig någonsin set något av en "incellrörelse".

https://www.europol.europa.eu/publications-events/publications/incel-online-communities-violence-and-construction-of-collective-victimhood

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Misogynist_terrorism
Citera
2025-05-30, 12:11
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jomenvisst Kerstin
Kampsångerna om att döda män mm. har aldrig hänt?

Lycka till med er dystopiska framtid.
Jag gissar att ni kommer få mer problem med er "hålbarhet" och i manosfären kan vi klappa händerna som utvecklingsstörda över eran lycka

Jomenvisst Jan-Erik

Kampsångerna om att döda män har jag missat. Kom de på 70-talet?
Den enda jag känner till handlar om att skjuta våldtäktsmän, gruppen heter "Säkert" om jag inte minns fel.

I vilket fall har de inte inspirerat till en radda massmord/terroristdåd mot pojkar och män

Lycka till med din framtid nihilisten och nog fan är ni utvecklingsstörda alltid 👏
Senast redigerad av Jenny9 2025-05-30 kl. 12:14.
Citera
2025-05-30, 12:24
Medlem
Citat:
https://www.europol.europa.eu/publications-events/publications/incel-online-communities-violence-and-construction-of-collective-victimhood

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Misogynist_terrorism

Hur kommer det sig att jag som mgtow-veteran inte sett någonting av detta?

Arga nyblivna mgtows har jag sett massor av. Men det handlar om hederliga män som är färskt och styggt rövknullade/offrade för att det passar en eller flera kvinnor.
Man är arg ett tag, sedan gör man något produktivt av det...som mgtow. I regel har man en bra väg och behöver mest bara undvika riskerna associerade med er. Efter ytterligare ett tag så är riskerna så långt borta och redundansen så pass bra att man helt lämnat er värld. D.v.s. ni och ert samhälle är ej längre relevant.
Den största kopplingen jag har kvar är "marknaderna". Men där ligger jag ofta väldigt väl hedgead med min bäsiga syn. Så när det ser mörkt ut för er, ser det ljust ut för mig.
Samma förhållning kan man ha irl. Tror jag att ni kan leverera en hållbar kraft? Nej. Har jag överkapacitet med batterier, solceller och elverk? Ja.
Problem solved.
Är det rentav så att man kan frodas som samhällsbäsig?
Ja, definitivt. Man kan t.o.m. leva mycket bättre och hållbart på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in