2025-05-29, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Där har du säkert helt rätt. Men nu blir det som jag sa tidigare.. Att Anders sen vill ta ut Henrik(?) Av någon anledning handlar mer om egot och att han inte riktigt vill släppa tanken på att Martin är en död häst.. Bron är redan bränd och han hänger kvar och säger att nä, det behövs nog bara en spik till..

Hans bästa chans nu är att göra precis som skyttedal säger... Han själv kommer att åka ut, men det kanske går att rikta misstankar emot någon annan sen istället?

Skulle vara för att hon hjälpte honom i så fall men Anders är inte sentimental. Så klart bättre för Anders att satsa krutet mot någon som kan åka ut på riktigt. Samir eller Yenjaa.

Hade varit oerhört roligt om Anders hade börjat beskylla Samir för att vara förrädare. Han hade blivit helt tokig..
Citera
2025-05-29, 20:37
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Skulle vara för att hon hjälpte honom i så fall men Anders är inte sentimental. Så klart bättre för Anders att satsa krutet mot någon som kan åka ut på riktigt. Samir eller Yenjaa.

Hade varit oerhört roligt om Anders hade börjat beskylla Samir för att vara förrädare. Han hade blivit helt tokig..

100% för att hon hjälpte honom såklart. Han har så konstiga idéer för sig ibland och har spelat allting skitkonstigt. Det var så kul när Sara energiskt frågar honom vem han vill ta ut för hon är astaggad på och höra om det. Och sen säger han Henrik ifrån ingenstans och Sara faller ner som DIESOFCRINGE.

Yänyaa hoppas jag och tror jag att de tar det lugnt med för hon tog det där från dom andra väldigt jobbigt. Och då återstår ju typ Maria och Samir.. Så vi kanske får se det där du vill se.
Citera
2025-05-29, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Om vi analyserar vad som händer i nästa avsnitt...

Blir Martin mördad så borde övriga trogna rösta ut Anders men det är fan inte helt säkert för den korkade flocken är lätt manipulerade , här får vi hoppas att gapiga Samir får med sig flocken genom att skrika Anders ska ut

Om Martin inte blir mördad så kommer han att vägleda flocken och nu kommer Henrik försöka spela smart och hålla med Martin så han inte förlorar helt det han byggt upp i sitt tidigare liv ..haha

Vore så tråkigt om Martin åker ut men risken är stor nu när han outade sig som den skarpaste kniven i lådan för förrädarna.

Martins enda chans att komma långt i tävlingen nu är att Anders åker ut i nästa omgång och att Sara väljer att rekrytera honom.
Citera
2025-05-29, 20:41
Medlem
Citat:
100% för att hon hjälpte honom såklart. Han har så konstiga idéer för sig ibland och har spelat allting skitkonstigt. Det var så kul när Sara energiskt frågar honom vem han vill ta ut för hon är astaggad på och höra om det. Och sen säger han Henrik ifrån ingenstans och Sara faller ner som DIESOFCRINGE.

Yänyaa hoppas jag och tror jag att de tar det lugnt med för hon tog det där från dom andra väldigt jobbigt. Och då återstår ju typ Maria och Samir.. Så vi kanske får se det där du vill se.

Sara växer verkligen i det här programmet på det vis hon värnar om allierade. Problemet i parbildningen med Anders är att hon på alla fronter är bättre än honom. Bra exempel på kvinna som folk tror är korkad bara för att hon är snygg men hon är uppenbarligen både intelligentt och bra på att läsa av rummet.
Citera
2025-05-29, 20:41
Medlem
Steff83s avatar
Men Henrik.. vilken tråkmåns. Det är ju ett spel för helvete. Att vara förrädare är ju det som är grejen och det som är kul i programmet där man får inflytande och kan vinna mer.
Citera
2025-05-29, 20:50
Medlem
Citat:
Sara växer verkligen i det här programmet på det vis hon värnar om allierade. Problemet i parbildningen med Anders är att hon på alla fronter är bättre än honom. Bra exempel på kvinna som folk tror är korkad bara för att hon är snygg men hon är uppenbarligen både intelligentt och bra på att läsa av rummet.

Dock tror jag att hon gjorde ett litet misstag ..

Hon började nämna att hon tror att hon inte blivit mördad pga att Farao är en förrädare och dom är tajta så därav har han inte mördat henne !

Men nu kan ju folk faktiskt ställa sig frågan om hon har fler som hon är tajt med för att hon aldrig blir mördad trots att hon är farlig !

Så folk kan ju faktiskt börjar tänka att hon inte blir mördad pga att hon är förrädare !
Citera
2025-05-29, 20:55
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:

Aa, hon är så duktig på att läsa rummet att hon ser saker som vi tittare kan se. Sen gillar jag hur hon sa till Anders att nej, det är helt kört med det.. Istället för att försöka linda in det..
Citera
2025-05-29, 21:48
Medlem
Citat:
Aa, hon är så duktig på att läsa rummet att hon ser saker som vi tittare kan se. Sen gillar jag hur hon sa till Anders att nej, det är helt kört med det.. Istället för att försöka linda in det..

Aldrig sett Anders så liten som när Sara mästrade honom i slutet. Anders med sin vanligtvis auktoritära stöddiga uppsyn såg ut som ett litet förvirrat barn.
Citera
2025-05-29, 22:02
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Aldrig sett Anders så liten som när Sara mästrade honom i slutet. Anders med sin vanligtvis auktoritära stöddiga uppsyn såg ut som ett litet förvirrat barn.

Var det där att mästra någon? Tyckte enbart det lät schysst.. På något sätt måste hon ju kunna sätta stop för den där drömmen, fortsätter det kommer det att dra ner hela jäkla laget ju.

Jag hoppas iaf att hon fick han att tänka till. Annars är det helkört
Citera
2025-05-29, 22:13
Medlem
Citat:
Var det där att mästra någon? Tyckte enbart det lät schysst.. På något sätt måste hon ju kunna sätta stop för den där drömmen, fortsätter det kommer det att dra ner hela jäkla laget ju.

Jag hoppas iaf att hon fick han att tänka till. Annars är det helkört

Jo men jag tyckte hon såg ner på honom med rätta. Anders försökte hävda att han skötte det relativt bra under runda bordet, men Sara bara skakade på huvudet och menade att det var fullständig katastrof. Sen började han svamla om att mörda Henrik och Sara bara skakade på huvudet igen.

Var tydligt att Sara stod över honom där och att Andres blev ett litet förvirrat barn.
Citera
2025-05-29, 22:18
Medlem
Kollade precis hela första säsong som jag missade. Fattar inte varför så många hyllat Katia. Överspelar något fruktansvärt, inte i närheten av Bodström. Hon fuskar dessutom på slutet och kollar vad Claudia skriver båda gångerna vid röstningen. Väldigt självcentrerad människa.
Citera
2025-05-29, 22:23
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Jo men jag tyckte hon såg ner på honom med rätta. Anders försökte hävda att han skötte det relativt bra under runda bordet, men Sara bara skakade på huvudet och menade att det var fullständig katastrof. Sen började han svamla om att mörda Henrik och Sara bara skakade på huvudet igen.

Var tydligt att Sara stod över honom där och att Andres blev ett litet förvirrat barn.

Nja, så ser inte jag på det. Hon var ju astaggad först att få höra hans idéer. Sen föll allt pladask och då tänkte hon precis som alla andra att "herregud, nu får du väl skärpa till dig?"

Det är ju inte att se ner på någon, det är mera "Kom igen nu, det här är ju as enkelt, nu kör vi."

Och det backar hon upp sedan med att till och med ge honom en plan som de kan köra sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in