2025-05-29, 14:06
Medlem
Oxytorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adadad1
Jag har tagit kratom varje kväll i ca 1,5 år. Har i princip slutat dricka, festade varje helg innan riktigt hårt och blev alltid för full men kratom har fått mig att sluta dricka. Jag har skött mitt jobb, arbetat hårt som säljare och tagit två teskedar på kvällen för att varva ner. Hur fan kan det bli olagligt?! Men det är lagligt att supa och bära sig åt. Hatar detta landet!!! Jag har ett par dagars pulver kvar sen är det helt slut. Testade igår att inte ta något alls. Har svettats hela natten och känts som myror i hela kroppen. Kan någon SNÄLLA ge tips på något som är likt kratom och verkligen funkar?! Inget sånt skit som tillskott eller dom jävla gummi godisarna. Har redan testat det och det är en bluff, känns ingenting. Vill ha något som är exakt som kratom som går att få tag i! Och som funkar.
Tyvärr finns inte det du frågar efter, har själv testat samtliga alternativ som säljs nu inget funkar 😫. Blir så trött på att myndigheter och sjukvård ska ge fullständig fan i vad jag stoppar i mig🤬
Citera
2025-05-29, 18:45
Medlem
Citat:
Jag har tagit kratom varje kväll i ca 1,5 år. Har i princip slutat dricka, festade varje helg innan riktigt hårt och blev alltid för full men kratom har fått mig att sluta dricka. Jag har skött mitt jobb, arbetat hårt som säljare och tagit två teskedar på kvällen för att varva ner. Hur fan kan det bli olagligt?! Men det är lagligt att supa och bära sig åt. Hatar detta landet!!! Jag har ett par dagars pulver kvar sen är det helt slut. Testade igår att inte ta något alls. Har svettats hela natten och känts som myror i hela kroppen. Kan någon SNÄLLA ge tips på något som är likt kratom och verkligen funkar?! Inget sånt skit som tillskott eller dom jävla gummi godisarna. Har redan testat det och det är en bluff, känns ingenting. Vill ha något som är exakt som kratom som går att få tag i! Och som funkar.

Tyvärr finns det inte. Hade själv önskat det.
Citera
2025-05-29, 19:10
Medlem
Citat:

Tog min sista dos i förrgår kväll. Saknar att inte få ett litet rus på kvällskvisten nu, men känner inte av abstinensbesvär som tur är. Inte än, i alla fall. Men tror och hoppas att jag kommer slippa då jag kalasade på en 100g påse i närmare tre veckor som var i princip helt verkningslös, så hoppas att jag redan gjort mig av med beroendet. Verkar tyvärr inte finnas nått annat naturligt preparat som är som kratom dvs. både kännbart potent och ändå milt utan risk för allvarliga biverkningar. Kommer i alla fall inte hoppa på nått alkoholberoende då spritrus är det värsta jag vet...saknar verkligen det milda opiatruset från kratomet, det var ju enbart gosigt utan den där skabbiga känslan man får av sprit eller risk för snedtändningar och psykossymptom med riktigt knark.
Senast redigerad av LoketeGo 2025-05-29 kl. 19:13.
Citera
2025-05-31, 10:56
Medlem
banzaipirates avatar
Månnga år levde jag i skuggan av alkoholen. Den var min tröst, min flykt, mitt sällskap, ja allt. Var rädd för att betraktas som tråkig.
Förra sommaren började jag med kratom.

Till skillnad från alkoholen är det inte tal om något rus ,snarare ett stilla lugn. Kratom är det bästa som hänt mig . Speciellt min plånbok tackar kratom.Den gav mig fokus, klarhet, och till och med en svag men viktig känsla av glädje en gnista jag trodde att alkoholen förstört.

Jag är alkoholist.kommer alltid vara även som nyckter. Kratom har hjälpt mig få tillbaka mig till ett anständigt liv
Senast redigerad av banzaipirate 2025-05-31 kl. 11:01.
Citera
2025-05-31, 12:48
Medlem
Oxytorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banzaipirate
Månnga år levde jag i skuggan av alkoholen. Den var min tröst, min flykt, mitt sällskap, ja allt. Var rädd för att betraktas som tråkig.
Förra sommaren började jag med kratom.

Till skillnad från alkoholen är det inte tal om något rus ,snarare ett stilla lugn. Kratom är det bästa som hänt mig . Speciellt min plånbok tackar kratom.Den gav mig fokus, klarhet, och till och med en svag men viktig känsla av glädje en gnista jag trodde att alkoholen förstört.

Jag är alkoholist.kommer alltid vara även som nyckter. Kratom har hjälpt mig få tillbaka mig till ett anständigt liv
Du är inte ensam om att känna så! Tyvärr kan man inte komma över det lika lätt längre då Sverige inte förstår nyttan med Kratom och hur det hjälper människor på alla möjliga sätt.
Vi får ju inte bestämma själva vad vi vill stoppa i våra kroppar 🤬🤬🤬
Citera
2025-05-31, 13:47
Medlem
st33rs avatar
Lätta opioider även de som är så svaga eller i så små mängder attv de inte ger nåt egentligt rus verkar ta bort suget efter andra droger .

Jag körde 100 mg Tramadol dagligen i tre års tid som antidepp. Gav mig ork att diska och vara social och sköta jobb och hälsan osv.
Ingen i min omgivning märkte det på mig, inte ens mina närmaste, jag fick inget rus - jag ökade aldrig dosen. - den gav mig mer en stabil känsla och bättre liv.

Tyvärr narkotikaklassade de sen. Men den tiden jag hade med den funkade jag bättre än jag gjort senare på såväl diverse antidepp, eller som nu senast, utskriven adhd-medicin.

Kratom funkade lite åt det hållet också
Citera
2025-06-01, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoketeGo
Tog min sista dos i förrgår kväll. Saknar att inte få ett litet rus på kvällskvisten nu, men känner inte av abstinensbesvär som tur är. Inte än, i alla fall. Men tror och hoppas att jag kommer slippa då jag kalasade på en 100g påse i närmare tre veckor som var i princip helt verkningslös, så hoppas att jag redan gjort mig av med beroendet. Verkar tyvärr inte finnas nått annat naturligt preparat som är som kratom dvs. både kännbart potent och ändå milt utan risk för allvarliga biverkningar. Kommer i alla fall inte hoppa på nått alkoholberoende då spritrus är det värsta jag vet...saknar verkligen det milda opiatruset från kratomet, det var ju enbart gosigt utan den där skabbiga känslan man får av sprit eller risk för snedtändningar och psykossymptom med riktigt knark.
Fyfan förstår dina känslor så väl. Det är som att den lilla glimt av lycka man hade i livet och som hjälpte en att ta sig egendom allt tråkigt med jobb och i livet har försvunnit. Nu finns ingenting som gör mig lite glad, lycklig och lycklig mer. Tror du inte det kommer gå att få tag i alls på något sätt? Förstår ju att det inte går att beställa mer men om folk kommer börja sälja det nu när det inte är lagligt mer? Vad tror du? Vägrar ge upp haha…
Citera
2025-06-01, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sral8501
Tyvärr finns det inte. Hade själv önskat det.
Nej, jag är rädd för att du har rätt… man får väl kämpa på och jobba och anpassa sig efter lagarna. Roligt liv. Kommer iaf aldrig börja dricka igen, fyfan. Det är en stor sorg att inte ha sitt kratom mer.
Citera
2025-06-02, 17:06
Medlem
Citat:
Gnäll

Citat:
Ursprungligen postat av Oxytorsk
Gnäll

Citat:
Ursprungligen postat av Sral8501
Gnäll

Citat:
Gnäll

Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Gnäll

Alltså ni som av någon anledning inte köpte på er flera kilo innan det blev förbjudet, varför åker ni inte bara till Tyskland och gör det nu? Ni beter er som att det är totalt omöjligt att få tag i, men i själva verket är det lika enkelt att få tag i som några plattor öl i Flensburg. Vad är problemet?
Citera
2025-06-02, 17:14
Medlem
Citat:
Fyfan förstår dina känslor så väl. Det är som att den lilla glimt av lycka man hade i livet och som hjälpte en att ta sig egendom allt tråkigt med jobb och i livet har försvunnit. Nu finns ingenting som gör mig lite glad, lycklig och lycklig mer. Tror du inte det kommer gå att få tag i alls på något sätt? Förstår ju att det inte går att beställa mer men om folk kommer börja sälja det nu när det inte är lagligt mer? Vad tror du? Vägrar ge upp haha…

Ja, nu är det som förut igen innan jag började med kratom. Trött och sur när jag kommer hem från jobbet, lång insomningstid. Kratom löste alla mina problem på den biten, det var skönt att bli uppiffad i humöret, och dessutom så somnade jag alltid jättefort på kratom och sov bra utan att vakna mitt i natten. Min insomningsångest som jag haft i över tio år försvann nästan helt med en eller två koppar kratom te nån timme före sänggående.

Citat:
Ursprungligen postat av Ogiltig.narvaro
Alltså ni som av någon anledning inte köpte på er flera kilo innan det blev förbjudet, varför åker ni inte bara till Tyskland och gör det nu? Ni beter er som att det är totalt omöjligt att få tag i, men i själva verket är det lika enkelt att få tag i som några plattor öl i Flensburg. Vad är problemet?

Det blev ju olagligt i.om. klassningen att ens ha det hemma, så det talar väl för sig själv varför man inte hade nån lust att köpa på sig flera kg eller börja smuggla klassad narkotika. Vi är inte alla som tycker det känns lockande med att sitta på kåken.
Citera
2025-06-02, 18:53
Medlem
Citat:
Det blev ju olagligt i.om. klassningen att ens ha det hemma, så det talar väl för sig själv varför man inte hade nån lust att köpa på sig flera kg eller börja smuggla klassad narkotika. Vi är inte alla som tycker det känns lockande med att sitta på kåken.

Jaså, du är en sån som brukar ha polisen springandes i ditt hem? Då kan jag förstå det, men för normala människor innebär det ingen risk över huvud taget att så ha ett ton kratom hemma. Och inte heller i bilen från Tyskland då knarkhundar inte reagerar på det.
Citera
2025-06-02, 19:24
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogiltig.narvaro

Tullen kan ju be att få kolla ens väskor även utan att en hund markerat.

Men iaf. Var åker du enkelt till Tyskland och handlar kratom i fysisk butik? Finns det i nån av orterna det går ölfärjor till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in