2025-05-29, 16:35
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ta ut svängarna ordentligt hur tänker du? Vad mer kommer de att vilja förbjuda enligt dig?

Feminister/kvinnor som pratar om att skära av snoppar är lika mycket ett symptom på hur sjukt vårt samhälle är som förekomsten av radikaliserade incels och kvinnor och flickor som prostituerar sig.

Jag kan inte tala för alla feminister men jag pratar gärna om andra saker också. Alltså inte bara om incels.

Jag tror inte att man kan skylla det enbart på testosteron (som både kvinnor och män har, i olika mängd)
I så fall skulle gorillahannar skada/slå ihjäl sina honor och barn lika mycket, om inte mer, som män.

Enligt dig, att kvinnor fick samma möjligheter och rättigheter som män, har det splittrat kärnfamiljen, förstört känslan av samhörighet och förstört kulturen och därmed skapat både manliga och kvinnliga incels?

(FB) Liberalerna vill terrorklassa "kvinnohat"

När svenska män va starka, kristna och inte kompromissade med sina värderingar så såg sina söner upp till dem och tog efter den vilket gjorde att de kunde attrahera kvinnor. Så ja, feminism skapar incels.
Citera
2025-05-29, 16:38
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Oj, om jag inte visste bättre så skulle jag tro att du var en radikalfeminist som skyllde allt på män.

Nu är du antifeminist och skyller allt på kvinnor.

Din analys är varken genomtänkt eller nyanserad. Vilket det sällan blir när resonemanget grundas i känslor av hat och avsky.

Till mannen ska kvinnans åtrå vara som det står i bibeln. Och statistiken bevisar att det är så. Ingen kvinna står ut att leva med en man som är feminist tydligen. Danska och finska män som inte drabbats av hjärnviruset kan fortsätta leva i stabila relationer.
Citera
2025-05-29, 16:48
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
(FB) Liberalerna vill terrorklassa "kvinnohat"

När svenska män va starka, kristna och inte kompromissade med sina värderingar så såg sina söner upp till dem och tog efter den vilket gjorde att de kunde attrahera kvinnor. Så ja, feminism skapar incels.

Jag är bara halvt med på vad du menar, skulle du kunna utveckla detta en aning så jag inte tolkar fel.

Citat:
Till mannen ska kvinnans åtrå vara som det står i bibeln. Och statistiken bevisar att det är så. Ingen kvinna står ut att leva med en man som är feminist tydligen. Danska och finska män som inte drabbats av hjärnviruset kan fortsätta leva i stabila relationer.

Jag har dejtat rätt många män och har haft och har många manliga vänner och kollegor. Jag upplever att svenska (nordiska) män inte är speciellt feministiska men väldigt jämställda. Vilket gör det lättare att ha med dem att göra för en kvinna (kvinnor) som jag som älskar sin valfrihet och självständighet.

För mig är Gud en "kraft" som funnits här långt innan oss och kommer finnas långt efter oss. Jag har aldrig läst Bibeln eller nån annan "helig" bok och kommer nog aldrig göra det. Hur vi lever våra liv lägger sig ingen Gud i.
Senast redigerad av Jenny9 2025-05-29 kl. 16:55.
Citera
2025-05-29, 16:54
Medlem
Citat:
Både män och kvinnor ser kvinnan som primär-föräldern.
The Power of the Fitta.
Citera
2025-05-29, 16:55
Medlem
Eustaches avatar
Hahaha! Nollor. Inget annat än en dödsryckning från ett helt och hållet onödigt och irrelevant parti. Hade det puttat dom över spärren hade dom legaliserat kvinnomisshandel. Noll heder. Står inte för nånting över huvud taget.
Citera
2025-05-29, 16:56
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
The Power of the Fitta.

The power of the kuk
Citera
2025-05-29, 16:58
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Jag är bara halvt med på vad du menar, skulle du kunna utveckla detta en aning så jag inte tolkar fel.

Jag har dejtat rätt många män och har haft och har många manliga vänner och kollegor. Jag upplever att svenska (nordiska) män inte är speciellt feministiska men väldigt jämställda. Vilket gör det lättare att ha med dem att göra för en kvinna som jag som älskar min valfrihet och självständighet.

Jag beskyller varken män eller kvinnor för dagens utveckling. Jag hatar ingen. Vi är alla offer för en massiv propagandakampanj där kapitalet vill förstöra vår kultur och familjefrid för att göra mer vinst.

Av evolutionära anledningar så dras kvinnor till maskulina män. Ibland överdrivet maskulina och våldsamma sådana. Då den svenska mannen blivit jämställd eller med ett annat ord feminiserad medans våra kvinnor har blivit maskuliniserade så dör attraktionen snabbt ut efter förälskelsefasen eller när det blir jobbigt.

Detta i sin tur gör att söner får vända sig till internet eller andra häftigare förebilder än sin upplevt mesiga far. Det är mäns uppgift att leda både våra barn och våra kvinnor. En kvinna kan inte lära en pojke att bli en man. En feminiserad förvuxen pojke kan inte heller lära en pojke att bli en man. Blir man inte en man kan man inte attrahera kvinnor och blir istället en incel.
Citera
2025-05-29, 17:01
Medlem
Citat:
The power of the kuk

Finns inte...
Citera
2025-05-29, 17:16
Avslutad
Citat:
Tror du dessa killar och män hade stabila kärleksfulla fäder som engagerade sig i dem och deras tillvaro?

* 1984 Cleveland Public Library shooting[20]
* 1989 École Polytechnique massacre
* 1991 Luby's shooting[5]
* 2009 Collier Township shooting
* 2014 Isla Vista killings[note 1]
* 2014–2015 Portsmouth knife attacks[21]
* 2015 Umpqua Community College shooting[17]: 34 
* 2018 Toronto van attack[22]
* 2018 systematic shooting of female drivers in Texas[23]
* 2018 Tallahassee shooting[24]
* 2020 Toronto machete attack
* 2020 Glendale Westgate Entertainment District shooting[25]

Det är alltså detta som tråden handlar om.
12 pers av ca 8 miljarder människor, låter du vara grunden för ditt hat mot män?
Har du någon grund för att det är männen i familjen som är orsaken till dåden?

Jag är inte insatt i alla fallen men vet att i Luby's shooting kände gärningsmannen ett hat mot sin mor. Är det faderns fel?

I fallet Collier Township Shooting rörde det sig om en man på nästan 50 år som var besviken över att han hade svårt att få kontakt med kvinnor. Han tog ju också sitt eget liv efter dådet så man vet inte mycket om hans barndom annat än att han kände sig försummad av båda sina föräldrar.
Om det stämmer vet vi inte, men att som du då lägga skulden enbart hos fadern är ju ett galet resonemang. Har kvinnan aldrig något ansvar menar du?

Gärningsmannen i Tallahassee-fallet hade bra hemmaförhållanden men föräldrarna sa att han blev mobbad i skolan, vilket kan ha tråkiga följder för många unga senare i livet. Han sa också att en av orsakerna till hatet mot kvinnor berodde på en jobbig skilsmässa. Föräldrarna var förövrigt livrädda för honom och sov alltid med dörren låst. Hur är det faderns fel?

I Torontofallet var killen ordentligt mobbad i skolan. Föräldrarna var skilda och även om han bodde hos de båda i omgångar så kände han sig ensam. Hur blir det faderns fel?

Du har bara valt delar som skall passa din egen agenda, precis som extremister gör och beter dig på samma sätt som alla de män man nu vill terrorklassa. Det är därför jag tycker att det även ska gälla för kvinnor som beter sig som dig.

I övrigt står det klart och tydligt i första inlägget att det inte bara handlar om våld.

"Vi ser att jämställdheten är under attack".
"Extremism med kvinnohat som grund där man vill minska kvinnors makt i samhället."
Senast redigerad av RollonHomie 2025-05-29 kl. 17:22.
Citera
2025-05-29, 17:25
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
...
Du bidrar alldeles utmärkt till manosfärens existens och framfart med detta uppförande.

Vänligen sluta skriv nu. Du har redan visat att du är oerhört labil, osaklig och inte kan hantera kompetenta män.
Din ”ad-hominem”-attack är bara ett ynkligt försök att undergräva min värdighet och distrahera mig från sakfrågan som jag ämnar att föra logiska resonemang om i den här tråden.

Feminismen är inte orsaken till manosfärens ilska - den blottlägger den. Att skylla på feminismen är som att skylla på brandvarnaren för att huset brinner. Att skylla på feminism för att man inte får ligga med stans sexigaste brud är som att skylla på vädret för att man är dålig på fotboll.

Feminismen är bara ett tacksamt spöke för bittra snubbar som inte pallar att samhället förändras. Ingen blir incel av att kvinnor får rösta, plugga eller säga nej. Manosfären inklusive incel-rörelsen och mgtow m fl är bara gnällforum för killar som hellre skyller på kvinnor än tar tag i sitt eget liv.

Det är inte jämställdhet som skapar hat, utan en oförmåga att hantera förlorade privilegier och en identitetskris hos vissa män i en föränderlig värld. Det är inte feminismens fel att vissa killar är ensamma - det är deras personlighet, inte politiken, som skrämmer bort folk. Incels tenderar att lida av psykisk ohälsa, är i högre grad arbetslösa och lågutbildade samt lever ofta i social isolering. Många av dem är osnygga och klär sig fult.

Manosfären piskar upp hat mot kvinnor, förgiftar lättpåverkade, osäkra unga killars sinnen och i extrema fall hetsar till terrordåd mot kvinnor. Ett exempel på unga mäns hånfulla, förlöjligande och nedlåtande kommentarer om de deltagande kvinnorna i en TV-överlevnadsshow:

Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Shit vad värdelösa de små fittorna är, de sitter bara på en sten och bölar och väntar tills någon kommer och räddar dem. Kvinnor kan inte tänka logiskt, är fysiskt svaga, är inte uthålliga, saknar mentalt driv och har ingen förmåga att ta kloka beslut i en grupp. De ränner i cirklar som yra höns.

Vi män är däremot driftiga, kan samarbeta i grupp, hugga ved, bygga bivacker, göra upp eld, hitta vatten, bära stockar till bygget av timmerkojan, jaga och fiska. Ledaren för gruppen tar beslut och sen köttar vi alla på tills det är klart.

(från tråden Män vs kvinnor överlevnad)

Det är helt vansinnigt att unga killar kan kläcka ur sig misogynt dravel om kvinnor och gå emot alla möjliga former av sunt förnuft och sakligt resonerande. På anonyma forum på internet inklusive här på Flashback.

Lyckligtvis är misogyna män en minoritet, men det är ändå sorgligt att ett så starkt kvinnohat kan förekomma i länder med hög grad av både jämställdhet och välfärd. Den här tråden och andra trådar översvämmas dagligen av bittra antifeministers kvinnohatiska kommentarer.

Många unga killar söker tillhörighet, vilket är något som manosfären erbjuder via sina propagandakanaler - men med destruktiv agenda, bland annat genom ”red pill”-ideologi som manipulerar deras bräckliga känslor.

Radikalisering kan förebyggas genom att ge unga män mening, relationer och framtidstro. Annars fylls tomrummet av hatideologier som i värsta fall kan radikalisera bittra incels till terrordåd mot kvinnor som de skyller sina misslyckanden på.

Det finns konstruktiva alternativ för unga män som känner sig osäkra, vilsna eller marginaliserade. Avgörande är att erbjuda dessa killar hälsosamma förebilder, stödjande gemenskaper och möjligheter att bygga upp sin självkänsla utan att dras in i misogyna eller våldsbejakande narrativ och bli bittra incels.

Visst vore ovannämnda alternativ något för dig om du en vacker dag bestämmer dig för att lämna manosfärens destruktiva, förljugna värld och skaffa dig en positiv manlig identitet som inbegriper goda egenskaper som empati, ansvar, mod, ödmjukhet, realistisk självbild och social kompetens.

Ha det så bra! Lycka till i din nya mansroll.
Citera
2025-05-29, 17:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag beskyller varken män eller kvinnor för dagens utveckling. Jag hatar ingen. Vi är alla offer för en massiv propagandakampanj där kapitalet vill förstöra vår kultur och familjefrid för att göra mer vinst.

Är 100% med dig på detta.

Citat:
Av evolutionära anledningar så dras kvinnor till maskulina män. Ibland överdrivet maskulina och våldsamma sådana. Då den svenska mannen blivit jämställd eller med ett annat ord feminiserad medans våra kvinnor har blivit maskuliniserade så dör attraktionen snabbt ut efter förälskelsefasen eller när det blir jobbigt.

Visst finns det kvinnor som vuxit upp i dysfunktionella familjer och/eller med frånvarande/osunda manliga förebilder. Som senare i livet kommer dras till liknande män. Sålänge de inte bryter mönstret genom att identifiera var det kommer ifrån och bearbeta traumat.

Resten känner jag inte igen mig i. Det handlar oftast om så mycket mer när par/äkta makar delar på sig. Många skiljer sig under småbarnsåren och det beror snarare på sömnbrist, kommunikationssvårigheter, bråk om vem som gör vad och hur mycket, otrohet, osv.

I övrigt är jag straight och kvinna och jag tänder som fan på svenska män. Både på deras intellekt och kroppar. Alltså jag har ju en typ.

Med det sagt, jag försöker inte förminska din upplevelse av att svenska män är domesticerade.

Citat:
Detta i sin tur gör att söner får vända sig till internet eller andra häftigare förebilder än sin upplevt mesiga far. Det är mäns uppgift att leda både våra barn och våra kvinnor. En kvinna kan inte lära en pojke att bli en man. En feminiserad förvuxen pojke kan inte heller lära en pojke att bli en man. Blir man inte en man kan man inte attrahera kvinnor och blir istället en incel.

Håller bara med om det fetade.

Denna tråden handlar om just de unga killar som kanske inte mår så bra och inte har så nära relation med en sund och stabil pappa eller andra män och som dras in i hatiska rörelser.
Senast redigerad av Jenny9 2025-05-29 kl. 17:33.
Citera
2025-05-29, 17:31
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Finns inte...

Finns visst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto