2025-05-29, 14:28
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det är sant, vi män ska ta hand om våra rädda och förvirrade kvinnor istället. Förlåt.

Du är ett föredöme för männskligheten broder
Citera
2025-05-29, 14:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det är sant, vi män ska ta hand om våra rädda och förvirrade kvinnor istället. Förlåt.

Ni kan ju börja med att sluta håna kvinnors erfarenheter. Var 3e kvinna världen över blir alltså ca 750 miljoner kvinnor. Och i statistiken från FN som jag postade ingick inte ens trakasserier.
Citera
2025-05-29, 14:52
Medlem
Jag lärde mig av feministerna att Venus är en mindre farlig planet för människan än Jorden. Inga människor har ju dött på Venus sa dem.
Citera
2025-05-29, 14:53
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Just statistiken jag postade kommer från FN.

Var skrev jag att jag tänker gå fram till en björn i skogen om jag ser en?

Det är inte hat mot män att var 3e kvinna världen över utsätts för våld/sexuellt våld av män minst en gång i livet.

Jag umgås med män.

Du hånar kvinnor för deras svar som grundas i deras erfarenheter. Troligen svarar så många kvinnor 'björnen' pga män som du.
Fast det beror hur man definierat statistiken också. I Sverige kan en puss vara ett övergrepp. Hur många gånger har inte jag då och majoriteten av alla barn, utsatts för övergrepp av kvinnor?

Men vad jag anser att du inte fattar, är att du är en kvinna och tror att män fungerar likadant. Så istället för att leka den här charaden, "Gissa vad jag vill säga?", skulle man kunna vara mer rakt på sak och förklara hur kvinnor känner det och be om förståelse för det.

Men som jag sagt tidigare, ni söker inte förståelse utan konflikt. Ni försöker inte förstå män, utan tror att män känner och tänker som er. När man försöker förklara det, vill ni inte ta till er det och går till motattack istället. För i eran inskränkta jakt på jämställdhet, ska män och kvinnor vara likadana. För är det inte så, faller feminismens påhittade teorier.

För som moderna feminister, ska ni vara som män och inte visa er sårbara, utan starka och tuffa. Feminister gråter inte.
Citera
2025-05-29, 14:57
Medlem
Citat:
Var 3e kvinna världen över blir utsatt för sexuellt våld/våld minst en gång i sitt liv av män. Detta uppmärksammas på olika sätt, bland annat genom en enkel men effektiv (hypotetisk) frågeställning.

Att man alltid ska behöva womansplaina er män

Trams. Det enda den här frågeställningen lyckats uppmärksamma är att majoriteteten kvinnor är antingen manshatare eller idioter. Eller både och.

Och det visste vi ju redan.
Citera
2025-05-29, 14:59
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ni kan ju börja med att sluta håna kvinnors erfarenheter. Var 3e kvinna världen över blir alltså ca 750 miljoner kvinnor. Och i statistiken från FN som jag postade ingick inte ens trakasserier.

Det går dessvärre inte att ta dessa siffror på allvar, det fuskas och vinklas i stort sett alltid när det ska visas hur synd det är om kvinnor. Här är ett exempel från universtietsvärlden, som tyvärr ligger bakom betalvägg:

'https://kvartal.se/artiklar/overdrifter-om-sexuella-trakasserier-hotar-jamstalldheten/

När man sett mönstret om och om igen från kvinnor och diverse intresseorganisationer för negrer och bögar och transor och vänsterhänta och varenda grupp under solen som tycker sig förtjäna särbehandling, så slutar man till slut ta lipandet på allvar för man vet hur mycket det överdrivs.
Citera
2025-05-29, 15:02
Medlem
Citat:

Med tanke på hur urvattnade begrepp som övergrepp, våldtäkt etc är numera får man nog ta de där siffrorna med en nypa salt.
Citera
2025-05-29, 15:48
Medlem
Citat:
Just statistiken jag postade kommer från FN.

Var skrev jag att jag tänker gå fram till en björn i skogen om jag ser en?

Det är inte hat mot män att var 3e kvinna världen över utsätts för våld/sexuellt våld av män minst en gång i livet.

Jag umgås med män.

Du hånar kvinnor för deras svar som grundas i deras erfarenheter. Troligen svarar så många kvinnor 'björnen' pga män som du.

Beskrivning: ''have been subjected to physical and/or sexual violence
from a current or former husband or male intimate partner at least once in their
lifetime (since the age of 15)''.

Livstidsprevalens:

Ever-married/partnered women aged 15 years and older: 26% (UI 22–30%)
Ever-married/partnered women aged 15–49 years 27% (UI 23–31%)

https://iris.who.int/bitstream/handle/10665/341337/9789240022256-eng.pdf?sequence=1 (sida 14)

Det handlar om ett estimat. Du sa 1 av 3 vilket motsvarar 33 %. Vi kan se att det står 26 % och 27 %. Redan där har du en viss överdrift i ditt uttalande på 6-7 %.

För det andra verkar det som att du har valt de högsta estimatsiffrorna (de som ligger runt 30 och 31 %) för dessa är ju närmast 1/3, ditt uttalande. Detta är ju sjukt oärligt ifrån din sida.

Tittar du på intervallen ovanför så trendar ju intervallen nedåt, under 30-31 %. Att körsbärsplocka ut max värdena/siffrorna är höjden av oärlighet. 30-31 % är ju de maximala estimatuppskattningarna för de två grupperna.

Tittar du på sida 15 så ser du även betydligt lägre siffror än din på 1/3 siffra för västra europa. Ja, 1/3 är en ungefärlig global uppskattning, men viktigt med nyanser.

1/3 siffran som du har nämnt är global och tar in alla möjliga skitplatser i världen.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-29 kl. 16:01.
Citera
2025-05-29, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Fast det beror hur man definierat statistiken också. I Sverige kan en puss vara ett övergrepp. Hur många gånger har inte jag då och majoriteten av alla barn, utsatts för övergrepp av kvinnor?

Men vad jag anser att du inte fattar, är att du är en kvinna och tror att män fungerar likadant. Så istället för att leka den här charaden, "Gissa vad jag vill säga?", skulle man kunna vara mer rakt på sak och förklara hur kvinnor känner det och be om förståelse för det.

Men som jag sagt tidigare, ni söker inte förståelse utan konflikt. Ni försöker inte förstå män, utan tror att män känner och tänker som er. När man försöker förklara det, vill ni inte ta till er det och går till motattack istället. För i eran inskränkta jakt på jämställdhet, ska män och kvinnor vara likadana. För är det inte så, faller feminismens påhittade teorier.

För som moderna feminister, ska ni vara som män och inte visa er sårbara, utan starka och tuffa. Feminister gråter inte.

Så den väldigt tydliga statistiken (från FN) hade blivit annorlunda om kvinnor verkligen hade ansträngt sig att förstå män?

Eller hur menar du?
Citera
2025-05-29, 15:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det går dessvärre inte att ta dessa siffror på allvar, det fuskas och vinklas i stort sett alltid när det ska visas hur synd det är om kvinnor. Här är ett exempel från universtietsvärlden, som tyvärr ligger bakom betalvägg:

'https://kvartal.se/artiklar/overdrifter-om-sexuella-trakasserier-hotar-jamstalldheten/

När man sett mönstret om och om igen från kvinnor och diverse intresseorganisationer för negrer och bögar och transor och vänsterhänta och varenda grupp under solen som tycker sig förtjäna särbehandling, så slutar man till slut ta lipandet på allvar för man vet hur mycket det överdrivs.

Fast det där handlade ju om en undersökning från en skola(?)

Har du underlag på att statistiken från FN inte stämmer?
Citera
2025-05-29, 16:30
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Fast det där handlade ju om en undersökning från en skola(?)

Har du underlag på att statistiken från FN inte stämmer?

Om det är det här du menar så stämmer det säkert men att vara utsatt för våld är ett alldeles för brett begrepp för att betyda någonting alls. Våldsbegreppet är så urvattnat att jag är övertygad om strikt sett så är över 90% av alla män och kvinnor offer för intimt partnervåld någon gång i livet. Det räcker med att du får en knuff så räknas du som våldsoffer.

Dessutom så lider 10-20% av alla kvinnor av kronisk "hjälp-det-är-synd-om-stackars-lilla-mig-syndrom" och kommer alltid svara ja på frågan om de varit offer för X orättvisa, oavsett vad som hänt eller inte hänt.

Citat:
"Global scale of violence against women: An estimated 736 million women—almost one in three—have been subjected to physical and/or sexual intimate partner violence, non-partner sexual violence, or both at least once in their life (30 per cent of women aged 15 and older). This figure does not include sexual harassment. Women who have experienced violence are more likely to suffer from depression, anxiety disorders, unplanned pregnancies, sexually transmitted infections and HIV, with long-lasting consequences.
Violence by intimate partners: Most violence against women is committed by current or former husbands or intimate partners. More than 640 million women aged 15 and older (26 per cent) have been subjected to intimate partner violence."
Citera
2025-05-29, 16:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Om det är det här du menar så stämmer det säkert men att vara utsatt för våld är ett alldeles för brett begrepp för att betyda någonting alls. Våldsbegreppet är så urvattnat att jag är övertygad om strikt sett så är över 90% av alla män och kvinnor offer för intimt partnervåld någon gång i livet. Det räcker med att du får en knuff så räknas du som våldsoffer.

Dessutom så lider 10-20% av alla kvinnor av kronisk "hjälp-det-är-synd-om-stackars-lilla-mig-syndrom" och kommer alltid svara ja på frågan om de varit offer för X orättvisa, oavsett vad som hänt eller inte hänt.

Som sagt, många av männens reaktioner och attityder här i tråden och andra liknande trådar visar med all tydlighet varför många kvinnor svarar 'björnen".

Många män verkar hellre håna och förlöjliga kvinnor än att lyssna på dem och försöka förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in