2025-05-29, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
loooooooooooooooooool
Vem fan skulle ge bort två duktiga forwards mot Matthews + Domi?
Det ultimata målet måste ju vara att vinna SC... då är det hål i huvudet att ge bort två duktiga forwards mot Matthews som aldrig presterar när det gäller. Ligans mest överbetalda spelare är han också förmodligen.

Jo, såklart. Men hur ersätter du en sådan som kan leverera så linjört och konsekvent i grundserien, 50 mål på 50 matcher, matar in många matchvinnar mål och övertidsmål. Det är minst 30 grundseriepoäng man förlorar om man tradear Matthews. Däremot är han ingen härförare i slutspel. Toronto har ingen slutspelsspelare i sin prime. Tavares har aldrig heller varit en slutspels spets, och nu är han snart en föredetting. Torontofansen sliter håret av frustration av hans 5 vs 5 spel. Toronto har många problem under den unga kärnan av spelskicklghet.

Vad ska dem, eller borde dem göra med Matthews??
Citera
2025-05-29, 12:33
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Jo, såklart. Men hur ersätter du en sådan som kan leverera så linjört och konsekvent i grundserien, 50 mål på 50 matcher, matar in många matchvinnar mål och övertidsmål. Det är minst 30 grundseriepoäng man förlorar om man tradear Matthews. Däremot är han ingen härförare i slutspel. Toronto har ingen slutspelsspelare i sin prime. Tavares har aldrig heller varit en slutspels spets, och nu är han snart en föredetting. Torontofansen sliter håret av frustration av hans 5 vs 5 spel. Toronto har många problem under den unga kärnan av spelskicklghet.

Vad ska dem, eller borde dem göra med Matthews??
Waiva fanskapet.

Men ja, nog har dom problem, allt. Det ryktades väl om att Marner var påväg bort, det kan ju vara ett steg i rätt riktning för att få lite mer pengar att spela med. Men jag hade plockat bort kaptensbindeln från Matthews och försökt göra mig av med ytterligare en av core-4.
Dvs, behålla hälften av de spelarna och lägga andra hälften av pengarna på mer grit och bredd i laget, balansera allt.

Visst skojar man inte bort Matthews pongproduktion i grundserien, så ur den aspekten kan han ju vara värd att ha kvar. Men de borde verkligen tänka om kring honom.

Sluta förlita sig på att han ska visa vägen när det gäller, ta bort kaptensbindeln och låt han vara en stjärnaspelare som får spela utan press att leda när laget behöver det, för det kan han inte. Värva in någon spelare med karaktär som kan visa vägen när det gäller, för att väga upp det. Någon som är riktigt kaptensmaterial.

Jag säger det igen... bara för att man pangar in sjukt många mål eller poäng betyder det inte att man är bra kaptensmaterial.

Mupp-toronto behöver tänka om ganska grundligt kring hur de bygger sitt lag, vilka de förlitar sig på när det gäller och hitta en riktig ledare till kapten.

Jävla muppar, att dom inte ser det.
Nej dom slänger in core-4 när det ska avgöras i en sjunde avgörande, jo det brukar ju gå bra

Gör om, gör rätt.
Citera
2025-05-29, 13:27
Medlem
Kedoxs avatar
Börjar osa problem.

Floridalag för sjätte året i lag i final i "världens jämnaste liga".
Att det kan hända nåt år med ett starkt lag är inget konstigt. Men efter Tampa & Floridas resor så börjar man fundera.

Hur mycket påverkar runtomgrejerna? Att folk vill till Florida för vädret fattar man, dessutom är det skattefritt och här kommer ett genuint problem. Floridalagen kan kontinuerligt signa spelare till en lägre caphit än övriga på grund av bortfallet på inkomstskatt.

På vissa kontrakt kan det kapas miljoner mot vad de hade begärt i t.ex Kanada. Och här blir det en påtaglig skillnad. De kan bredda lagen mycket enklare och 6 finaler i rad pekar på att fördelen kanske är FÖR stor.

Jag är inte ute efter milimeterrättvisa för det kan man inte uppnå. Men känns som klyftorna har blivit för stora. Att fortsatt Floridadominans är att vänta om inget sker.

Citera
2025-05-29, 13:33
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
https://nhl.com/video/fla-car-verhaeghe-scores-goal-against-frederik-andersen-6373591892112

Wow Barkov.. Även som svensk måste jag erkänna att Barkov är en klasspelare högre än alla våra svenska forwards tillsammans.

– Han är nummer ett för mig, en helt unik spelare, berömmer Gustav Forsling.
Säker på att du är svensk? Du har gnällt och hånat Sverige i flera veckor, särskilt i vm-trådarna och höjt Finland till skyarna.

Men visst, finns väl Onkel Toms här också.

Senast redigerad av Kedox 2025-05-29 kl. 13:35.
Citera
2025-05-29, 13:42
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Waiva fanskapet.

Men ja, nog har dom problem, allt. Det ryktades väl om att Marner var påväg bort, det kan ju vara ett steg i rätt riktning för att få lite mer pengar att spela med. Men jag hade plockat bort kaptensbindeln från Matthews och försökt göra mig av med ytterligare en av core-4.
Dvs, behålla hälften av de spelarna och lägga andra hälften av pengarna på mer grit och bredd i laget, balansera allt.

Visst skojar man inte bort Matthews pongproduktion i grundserien, så ur den aspekten kan han ju vara värd att ha kvar. Men de borde verkligen tänka om kring honom.

Sluta förlita sig på att han ska visa vägen när det gäller, ta bort kaptensbindeln och låt han vara en stjärnaspelare som får spela utan press att leda när laget behöver det, för det kan han inte. Värva in någon spelare med karaktär som kan visa vägen när det gäller, för att väga upp det. Någon som är riktigt kaptensmaterial.

Jag säger det igen... bara för att man pangar in sjukt många mål eller poäng betyder det inte att man är bra kaptensmaterial.

Mupp-toronto behöver tänka om ganska grundligt kring hur de bygger sitt lag, vilka de förlitar sig på när det gäller och hitta en riktig ledare till kapten.

Jävla muppar, att dom inte ser det.
Nej dom slänger in core-4 när det ska avgöras i en sjunde avgörande, jo det brukar ju gå bra

Gör om, gör rätt.

Det lutar faktiskt åt att Marner ryker. Har väl ryktats om kåt-4 bra länge men nu verkar det finnas substans.
Gulleplutt Matthews behåller man. Nylander likaså då han blivit publikfavorit och ändå gör nåt i slutspel.
Tavares resignas på ett kraftigt lönesänkt kontrakt och Marner dumpas helt.

De sparar 11 millar på Marner och om Tavares signar för 4 så sparar man 7. Det ger dem hela 18 miljoner att leka med. Det borde ändå vara tillräckligt för att täcka upp luckor om man investerar i rätt sorts spelare, inget de är kända för men det ger dem åtminstone möjligheten.

Sen är det väl dags att ge lite löneökning till deras bästa Matthew, nämligen Knies.

Edit: Fun fact. Såg att både Matthews & Knies är från Arizona. Märkligt att Toronto börjar leta nere i öknen.
Senast redigerad av Kedox 2025-05-29 kl. 13:46.
Citera
2025-05-29, 13:54
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Det lutar faktiskt åt att Marner ryker. Har väl ryktats om kåt-4 bra länge men nu verkar det finnas substans.
Gulleplutt Matthews behåller man. Nylander likaså då han blivit publikfavorit och ändå gör nåt i slutspel.
Tavares resignas på ett kraftigt lönesänkt kontrakt och Marner dumpas helt.

De sparar 11 millar på Marner och om Tavares signar för 4 så sparar man 7. Det ger dem hela 18 miljoner att leka med. Det borde ändå vara tillräckligt för att täcka upp luckor om man investerar i rätt sorts spelare, inget de är kända för men det ger dem åtminstone möjligheten.

Sen är det väl dags att ge lite löneökning till deras bästa Matthew, nämligen Knies.

Edit: Fun fact. Såg att både Matthews & Knies är från Arizona. Märkligt att Toronto börjar leta nere i öknen.
Ja, det är väl lite så jag tänker också... Matthews och nylander känns lite untouchable. Därmed inte sagt att jag tycker det är rätt att behålla båda två.

Tavares tycker jag visar mer jävlaranamma i slutspel än Matthews, men är ändå inte den där stabile kaptenen de behöver och kan luta sig mot om man vill gå långt. Men att signa honom på ett billigare kontrakt och ge honom en något mindre roll (läs: mindre ansvar) kan nog vara bra för den förvirrade klubben.

Så rent realistiskt känns det väl som att de tre blir kvar av core-4, även om jag tror de mått bra av att göra om ännu mer. Blir alla de tre spelarna kvar så tror jag ändå att de på något sätt också blir kvar i samma roller och kommer ha samma förväntningar på sig som innan.

Och då går det nog inte så mycket bättre i nästa slutspel heller...
Dom behöver en retool mer än vad Capitals behövde det inför säsongen
Senast redigerad av Bartman777 2025-05-29 kl. 13:59.
Citera
2025-05-29, 14:46
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Säker på att du är svensk? Du har gnällt och hånat Sverige i flera veckor, särskilt i vm-trådarna och höjt Finland till skyarna.

Men visst, finns väl Onkel Toms här också.

Alla älskar väl en spelare som Barkov som är bäst när det gäller, en grym ledare och bra över hela isen?

Jag förstår inte varför man som svensk ska vara enögd och hylla Sverige och svenskar även när de presterar dåligt. Sådant är bara pinsamt i mina ögon.
Citera
2025-05-29, 14:54
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Alla älskar väl en spelare som Barkov som är bäst när det gäller, en grym ledare och bra över hela isen?

Jag förstår inte varför man som svensk ska vara enögd och hylla Sverige och svenskar även när de presterar dåligt. Sådant är bara pinsamt i mina ögon.

Barkov är absolut en mycket skicklig tvåvägscenter. Förhoppningsvis kan Leo Carlsson bli lika bra, han är den som ligger närmast i spelsättet av svenskarna.

Mitt problem är inte att du uppskattar Barkov, det är att du samtidigt ska pissa på svenskarna. Inte sett dig skriva ett gott ord om en svensk och enbart hyllat finnar. Det är en jäkla ojämnvikt.

Tror Florida tar det igen. De har gjort kanonförstärkningar som Jones, Marchand & Boqvist som alla bidragit till att göra laget bättre. Och då hade de redan en solid kärna sen innan.

Tycker inte man ska hylla svenskar som gjort det dåligt. Men blir det Edmonton-Florida i final så har vi minst 6 svenskar där. Pröva att plocka bort Ekholm & Klingberg, ur Oilers uppställning och se hur bra det skulle gå.
Florida är starkare och klarar sig bättre utan enskilda individer. De hade antagligen klarat sig utan Boqvist eller Lundell. Men plocka bort Barkov & Forsling och det är mer tveksamt.
Senast redigerad av Kedox 2025-05-29 kl. 15:00.
Citera
2025-05-29, 15:02
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Barkov är absolut en mycket skicklig tvåvägscenter. Förhoppningsvis kan Leo Carlsson bli lika bra, han är den som ligger närmast i spelsättet av svenskarna.

Mitt problem är inte att du uppskattar Barkov, det är att du samtidigt ska pissa på svenskarna. Inte sett dig skriva ett gott ord om en svensk och enbart hyllat finnar. Det är en jäkla ojämnvikt.

Tror Florida tar det igen. De har gjort kanonförstärkningar som Jones, Marchand & Boqvist som alla bidragit till att göra laget bättre. Och då hade de redan en solid kärna sen innan.

Det är bara roligt att reta enögda muppar, även om de råkar att vara svenskar.

Man kan inte slå sig för bröstet som svensk idag, varken när det kommer till Tre Kronor eller NHL. Visst, Forsling är stabil defensivt och så vidare, men efter det blir det ganska tunt i detta NHL-slutspel.

Om jag ska vara ärlig finns det inte direkt många svenskar att hylla just nu, det är snarare desto fler som underpresterat.

Man får bara acceptera att det är främst finnar nu som lett sina lag långt i SC, inte svenskar.
Citera
2025-05-29, 15:14
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Det är bara roligt att reta enögda muppar, även om de råkar att vara svenskar.

Man kan inte slå sig för bröstet som svensk idag, varken när det kommer till Tre Kronor eller NHL. Visst, Forsling är stabil defensivt och så vidare, men efter det blir det ganska tunt i detta NHL-slutspel.

Om jag ska vara ärlig finns det inte direkt många svenskar att hylla just nu, det är snarare desto fler som underpresterat.

Man får bara acceptera att det är främst finnar nu som lett sina lag långt i SC, inte svenskar.

Överlag har det varit ett något svagare svenskår än innan.
Mycket för att spelare som Pettersson, Zibanejad, Forsberg etc underpresterat.

Samtidigt tycker jag att mindre etablerade yngre förmågor tagit stora steg. Dahlin börjar hota som Norriskandidat på riktigt, Bratt gör sin bästa säsong och bevisar att hans poängproduktion inte är ett dugg beroende av Hughes även om Devils behöver båda, Raymond blommade ut till en stjärna, Leo Carlsson blev förstacenter som 20-åring och visar tendenser som för tankarna till Barkov & Kopitar sjukt duktig i spel utan puck.

Problemet med dessa är att de spelar i lag som inte är tillräckligt bra ännu. Men de har inte haft dåliga säsonger för det.

Sen har du rätt i att 3 lag med finsk tyngd går bra. Canes, Dallas, Florida har alla en bra bredd och är väl contenders. Men det brukar ju vara regel att några lag är väldigt bra några år och nu har det slumpat sig att några av dessa har finsk tonvikt.
Men backar vi bara ett par år så var det annorlunda. 18, 19, 20, 21, 23 vann inte en enda finne SC.
Har folk glömt hur Hedman var fullständigt fenomenal i Tampas triumfer? Det är liksom i relativ närtid.
Citera
2025-05-29, 15:46
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Överlag har det varit ett något svagare svenskår än innan.
Mycket för att spelare som Pettersson, Zibanejad, Forsberg etc underpresterat.

Samtidigt tycker jag att mindre etablerade yngre förmågor tagit stora steg. Dahlin börjar hota som Norriskandidat på riktigt, Bratt gör sin bästa säsong och bevisar att hans poängproduktion inte är ett dugg beroende av Hughes även om Devils behöver båda, Raymond blommade ut till en stjärna, Leo Carlsson blev förstacenter som 20-åring och visar tendenser som för tankarna till Barkov & Kopitar sjukt duktig i spel utan puck.

Problemet med dessa är att de spelar i lag som inte är tillräckligt bra ännu. Men de har inte haft dåliga säsonger för det.

Sen har du rätt i att 3 lag med finsk tyngd går bra. Canes, Dallas, Florida har alla en bra bredd och är väl contenders. Men det brukar ju vara regel att några lag är väldigt bra några år och nu har det slumpat sig att några av dessa har finsk tonvikt.
Men backar vi bara ett par år så var det annorlunda. 18, 19, 20, 21, 23 vann inte en enda finne SC.
Har folk glömt hur Hedman var fullständigt fenomenal i Tampas triumfer? Det är liksom i relativ närtid.

Jag ser bara ingen svensk just nu som skulle kunna leda sitt lag till SC-vinst som Barkov gjort.

Hedman har gjort det ja, men enligt Kokacola är ju Erik Karlsson bättre meritmässigt.

Hedman börjar dock bli till åren nu, så får se hur det blir framöver.
Citera
2025-05-29, 15:50
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Var har Miko "Matthews" Rantanen tagit vägen? Det skulle ju bli ett stjärnmöte och så gör han 0 mål och två poäng på 6 matcher.

Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det kan man undra, det blir ingen Conn Smythe Trophy för RRRantanen som första finne.
Och vad tog trollet i tråden som hyllade Rantanen vägen?
Det har blivit tyst........
Stjärnan, han heter Connor McDavid

Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Blev tyst från dom efter att jag sa att man inte kan hylla någon till skyarna för två bra matcher för resten är historia. Och för att citera Björn Rosenström, en gång är ingen gång, två är lika med noll. Och mycket riktigt.

Är det inte Rantanen som dominerar så gör Barkov eller Aho det. Var är alla svenska dominerade forwards i detta NHL-slutspel?

Den enda i princip med stor roll är Forsling som bara är 3:a gällande istiden bland deras backar, men sen då?
Senast redigerad av nickeh84 2025-05-29 kl. 15:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in