2025-05-28, 12:49
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Var har Miko "Matthews" Rantanen tagit vägen? Det skulle ju bli ett stjärnmöte och så gör han 0 mål och två poäng på 6 matcher.
Fått spott och spe efter mig när jag sagt att Mikko inte är en 12-miljonersspelare. Speciellt efter hans sjuka poängstreak han hade några matcher. Men det var väl hans revengetour mot Colorado. Och nånstans är inte Hintz MacKinnon och det påverkar. Rantanen är bra alltså, missförstå mig rätt. Men han är inte edgen som tar över matchserier på löpande band. En topp 10 kanske topp 5-vinge. Men vi snackar inte Kucherov-nivå.
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Kikat matchen nu i efterhand.
Och tänkte på det vi snackat om, hur vissa lyfter sig i slutspel.

Åter en gravt subjektiv åsikt av mig.

Corey Perry, forne Ducks liraren 40 bast!
Kliver in och syns match efter match. Han gör så jäkla nytta i dessa täta matcher. Inatt en av de direkta orsakerna till Oilers seger.

Jag gissar att han tillför laget andra viktiga delar än det han gör på plan. Dessa lirare är guld värd.

Hade missat att Perry klivit över 40 Han börjar kännas bra jäkla unik som hittat en roll där han gör verklig nytta även på ålderns höst. Många äldre har man sett faller av och spelar av sista åren för lång och trogen tjänst men Perry gör på allvar skillnad.

Hans karriär kan bli en film. Vinner SC med ducks rätt tidigt i karriären. Satte han inte cupvinnarmålet också?

Sen ett gäng år där det inte händer supermycket. Tar farväl till ducks och sticker till Dallas. Lite förvånande tar de sig till final i bubbel-serien. Förlorar mot Tampa.
Drar till Montreal som inte har i en final att göra men Carey Price vill annorlunda. Ett ökänt och ofrivilligt knä i Tavares huvud gör Perry till fiende nr 1 i hockey ett tag.
Final iaf, förlust... Mot Tampa.

Perry hajar vinken och går till Tampa. Och jodå är blir det final. Men ett ursinnigt Colorado sätter stopp.
Blir ett år till i Tampa men ingen final för ovanlighetens skull.
Därefter verkar Perry prioritera pengar på sluttampen av karriären och går till ett klappkast Chicago med en fet lön. Nu är det väl slut med SC-finaler? Nähädå. Rykten om att Perry ska ha penetrerat Bedards mamma tar fart och det slutar med att kontraktet rivs, är karriären slut?
Icke då! Han anländer till ett Edmonton på uppgång med sina superstjärnor. Det blire en FJÄRDE final på fem år med det FJÄRDE olika laget, samtliga förluster.
Och nu som 40-åring är han påväg mot 5e finalen på några år.

Helt otroligt.
Citera
2025-05-28, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det kan man undra, det blir ingen Conn Smythe Trophy för RRRantanen som första finne.
Och vad tog trollet i tråden som hyllade Rantanen vägen?
Det har blivit tyst........
Stjärnan, han heter Connor McDavid

Blev tyst från dom efter att jag sa att man inte kan hylla någon till skyarna för två bra matcher för resten är historia. Och för att citera Björn Rosenström, en gång är ingen gång, två är lika med noll. Och mycket riktigt.
Citera
2025-05-28, 17:47
Medlem
sebastian_s avatar
https://x.com/spittinchiclets/status/1927744505450520945?t=e6ygalhteJfqxhVE-aZqOA&s=19

Helvete. Det kan ha varit skillnaden mellan bucklan och att förlora finalen igen.

Citat:
Brutal news for Zach Hyman and the Oilers. Hyman is getting surgery today which will likely end his season.
Citera
2025-05-28, 18:05
Medlem
Citat:
https://x.com/spittinchiclets/status/1927744505450520945?t=e6ygalhteJfqxhVE-aZqOA&s=19

Helvete. Det kan ha varit skillnaden mellan bucklan och att förlora finalen igen.

Känns rent av som Dallas fått inspiration av Florida hur man blir framgångsrik.
Citera
2025-05-28, 21:13
Medlem
Nygammalts avatar
Citat:

Ja, intressant att se hur det hanteras. Som Hyman spelar är han inte så lätt att ersätta.
Tyvärr riskerar väl Kane att få mer utrymme med detta, vilket i så fall skulle gör ont värre. Det är inte den typen av spelare som Oilers behöver.

Men det går ju inte att trolla, så det är väl bara att gräva i högen av spelare som tidigare inte visat sig platsa, och hålla tummarna för att de nu tar tillfället i akt. Om det nu behövs.

Brown, Ekholm och Hyman. Två av dem är väl på gång tillbaka iaf.
Citera
2025-05-28, 21:24
Medlem
Finns det nåt sätt att få bort fegspel där man plockar bort motståndarnas toppspelare i såna här viktiga matcher? Tänker mig att man jämför poäng rakt av med den indisponibla spelaren mot vad motsvarigheten i de andra laget med liknande poängskörd och helt enkelt stänger av den. Så man står lika inför varandra, de bör få lagen att tänka till.
Citera
2025-05-28, 22:47
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Finns det nåt sätt att få bort fegspel där man plockar bort motståndarnas toppspelare i såna här viktiga matcher? Tänker mig att man jämför poäng rakt av med den indisponibla spelaren mot vad motsvarigheten i de andra laget med liknande poängskörd och helt enkelt stänger av den. Så man står lika inför varandra, de bör få lagen att tänka till.
Det tycker jag vi kör på
Och om man skadar motståndarnas förstamålvakt, så borde straffet vara att själv tvingas spela med backupmålvakten.

Trist om någon skadar McDavid bara, då får man plocka bort 3-4 spelare för att kompensera poängskörden
Senast redigerad av Bartman777 2025-05-28 kl. 22:49.
Citera
2025-05-28, 23:59
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Andra laget får 5 minuters PP i de kommande två matcherna som de får välja valfri timing på. Alltså 10 min totalt.
Citera
2025-05-29, 06:38
Medlem
ReijoHervonens avatar
Florida ångar på, det verkar bli en repris av fjolårets final. Som Panthers kommer att vinna. Dallas verkar inte ha rätt sorts spelare för att stoppa McDavid och Draisaitl, det blir Barkov vs McDavid igen. Mr Selke mot Mr Hart. När Oilers första lina är neutraliserad så avgör Panthers bredd. Kanadensarna skrapar sig i huvudet och förstår inte vad som hände med McDavid men ger honom Con Smythe för det.

Panthers har åtta spelare i topp 20 i poängbörsen, Edmonton har tre. Tror inte Oilers har nån möjlighet att vinna.
Citera
2025-05-29, 06:43
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Rykten om att Perry ska ha penetrerat Bedards mamma tar fart och det slutar med att kontraktet rivs, är karriären slut?
Icke då! Han anländer till ett Edmonton på uppgång med sina superstjärnor.

Kanske ett framgångsrecept för alla vars karriär håller på att ta slut.

Starta ett rykte om en penetration av Bedards mamma ägt rum, vips så är du där du vill vara igen.

Tänk om Perry faktiskt är Bedards farsa, masken var på fel ställe.
Citera
2025-05-29, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Florida ångar på, det verkar bli en repris av fjolårets final. Som Panthers kommer att vinna. Dallas verkar inte ha rätt sorts spelare för att stoppa McDavid och Draisaitl, det blir Barkov vs McDavid igen. Mr Selke mot Mr Hart. När Oilers första lina är neutraliserad så avgör Panthers bredd. Kanadensarna skrapar sig i huvudet och förstår inte vad som hände med McDavid men ger honom Con Smythe för det.

Panthers har åtta spelare i topp 20 i poängbörsen, Edmonton har tre. Tror inte Oilers har nån möjlighet att vinna.

Bredden har varit Oilers styrka denna säsong. Hyman är dock skadad nu. Det finns också mer i tanken för McDavid och Draisaitl.

Panthers är ju ett monster till lag men det kan vara så att McDavid växlar upp och vägrar förlora en till final. Det går till sju matcher.
Citera
2025-05-29, 07:34
Medlem
nickeh84s avatar
https://nhl.com/video/fla-car-verhaeghe-scores-goal-against-frederik-andersen-6373591892112

Wow Barkov.. Även som svensk måste jag erkänna att Barkov är en klasspelare högre än alla våra svenska forwards tillsammans.

– Han är nummer ett för mig, en helt unik spelare, berömmer Gustav Forsling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in