Citat:
Ursprungligen postat av
leading
Jo, såklart. Men hur ersätter du en sådan som kan leverera så linjört och konsekvent i grundserien, 50 mål på 50 matcher, matar in många matchvinnar mål och övertidsmål. Det är minst 30 grundseriepoäng man förlorar om man tradear Matthews. Däremot är han ingen härförare i slutspel. Toronto har ingen slutspelsspelare i sin prime. Tavares har aldrig heller varit en slutspels spets, och nu är han snart en föredetting. Torontofansen sliter håret av frustration av hans 5 vs 5 spel. Toronto har många problem under den unga kärnan av spelskicklghet.
Vad ska dem, eller borde dem göra med Matthews??
Waiva fanskapet.
Men ja, nog har dom problem, allt. Det ryktades väl om att Marner var påväg bort, det kan ju vara ett steg i rätt riktning för att få lite mer pengar att spela med. Men jag hade plockat bort kaptensbindeln från Matthews och försökt göra mig av med ytterligare en av core-4.
Dvs, behålla hälften av de spelarna och lägga andra hälften av pengarna på mer grit och bredd i laget, balansera allt.
Visst skojar man inte bort Matthews pongproduktion i grundserien, så ur den aspekten kan han ju vara värd att ha kvar. Men de borde verkligen tänka om kring honom.
Sluta förlita sig på att han ska visa vägen när det gäller, ta bort kaptensbindeln och låt han vara en stjärnaspelare som får spela utan press att leda när laget behöver det, för det kan han inte. Värva in någon spelare med karaktär som kan visa vägen när det gäller, för att väga upp det. Någon som är riktigt kaptensmaterial.
Jag säger det igen... bara för att man pangar in sjukt många mål eller poäng betyder det inte att man är bra kaptensmaterial.
Mupp-toronto behöver tänka om ganska grundligt kring hur de bygger sitt lag, vilka de förlitar sig på när det gäller och hitta en riktig ledare till kapten.
Jävla muppar, att dom inte ser det.
Nej dom slänger in core-4 när det ska avgöras i en sjunde avgörande, jo det brukar ju gå bra
Gör om, gör rätt.