2025-05-27, 13:39
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Ja, McDavid är i en klass för sig. Det blir lite orättvist att jämföra honom med någon alls.
Att han har det snitt han har i slutspel är faktiskt anmärkningsvärt. Han hämmas bevisligen inte av att det blir slutspelshockey.

Det är väl just hans obryddhet kring defensiven som petar ner honom några pinnhål när man pratar om historiens bästa. Rent offensivt har vi nog aldrig sett en bättre spelare.
Det finns magiker vad gäller klubbteknik etc som kanske slår honom på fingrarna. Men den jäkla fart han har när han gör det han gör är omatchad. Ibland ser det snudd på overkligt ut. Isen är för liten för Connor McDavid. Vilken hastighet hade han kunnat komma upp i på storis

Men för att återknyta till det du skrev. Offensivt finns det nog ingen jämförelse i dagsläget eller historiskt. Men sett till helheten har det funnits vassare spelare

Dock är det svårt att jämföra epoker. För pratar vi ren skill så är jag övertygad om att fjärdelinarna idag säkert kan mer avancerade grejer än toppspelarna kunde typ 1993. Så rent objektivt så har vi aldrig sett skickligare spelad hockey än idag. Det må ha slagit mot tuffheten och det köttiga spelet. Men vad gäller teknik & skridskoåkning är såna grejer som ständigt utvecklas och blir bättre.
Citera
2025-05-27, 13:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Det är väl just hans obryddhet kring defensiven som petar ner honom några pinnhål när man pratar om historiens bästa. Rent offensivt har vi nog aldrig sett en bättre spelare.
Det finns magiker vad gäller klubbteknik etc som kanske slår honom på fingrarna. Men den jäkla fart han har när han gör det han gör är omatchad. Ibland ser det snudd på overkligt ut. Isen är för liten för Connor McDavid. Vilken hastighet hade han kunnat komma upp i på storis

Men för att återknyta till det du skrev. Offensivt finns det nog ingen jämförelse i dagsläget eller historiskt. Men sett till helheten har det funnits vassare spelare

Dock är det svårt att jämföra epoker. För pratar vi ren skill så är jag övertygad om att fjärdelinarna idag säkert kan mer avancerade grejer än toppspelarna kunde typ 1993. Så rent objektivt så har vi aldrig sett skickligare spelad hockey än idag. Det må ha slagit mot tuffheten och det köttiga spelet. Men vad gäller teknik & skridskoåkning är såna grejer som ständigt utvecklas och blir bättre.
Nä jag pratar enbart om hans offensiva skills. Tycker det överhuvudtaget är svårt att jämföra och värdera spelare även i nutid. Tycker ofta att vi stirrar oss blind på just poängproduktion.
Hur fan jämför man en back mot rn forward. Eller ens en back mot en back.
Forsling vs Makar?
Forward mot forward?
Nylander mot Landeskog?

Så spännande att titta på olika spelares skills och svagheter. Men jämföra och värdera,? Ouch.....så jäkla subjektivt när man bedömer det. Men att säga att McDavid är en jävla poängmaskin och levererar även under press det är ett konstatetande.......

Ps Nytt rykte Brock Boeser.....
Citera
2025-05-27, 19:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Intressant hur Mcdavid verkligen börjar dra ifrån Mackinnon. Under slutspelet 2022 så tänkte man ändå att det här kunde vara Mackinnons epok att dominera. Colorado som ett ständigt konferensfinallag de kommande åren.

Men från slutspelet 2022 start fram till dagens datum så har Mackinnon 56 poäng och Mcdavid 117 poäng. Alltså mer än dubbelt så många poäng. Jag såg inte det komma.

MacKinnon har lidit mycket av att Landerskog har varit skadad i 3 år och att Avs tradade bort Rantanen. Hangar fått ta mycket ansvar själv.
Citera
2025-05-28, 03:37
Medlem
sebastian_s avatar
Nugent Hopkins har på riktigt börjat spela som ett förstaval. Han har varit väldigt bra den senaste tiden.
Citera
2025-05-28, 03:50
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Nugent Hopkins har på riktigt börjat spela som ett förstaval. Han har varit väldigt bra den senaste tiden.

Kan säkert hamna i liten skugga pgr av McDrai som jag sett man kallar enheten.

"The worm" verkar också fortfarande leverera.

Ska något lag utmana Florida så är det väl Oilers.

Även om jag tycker Dallas har en jämnare bredd än Oilers så kanske den oerhörda spetsen tar ut sin rätt.

Bouch på backen gillar jag.
Citera
2025-05-28, 04:51
Medlem
sebastian_s avatar
Var har Miko "Matthews" Rantanen tagit vägen? Det skulle ju bli ett stjärnmöte och så gör han 0 mål och två poäng på 6 matcher.
Senast redigerad av sebastian_ 2025-05-28 kl. 04:55.
Citera
2025-05-28, 04:54
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Kan säkert hamna i liten skugga pgr av McDrai som jag sett man kallar enheten.

"The worm" verkar också fortfarande leverera.

Ska något lag utmana Florida så är det väl Oilers.

Även om jag tycker Dallas har en jämnare bredd än Oilers så kanske den oerhörda spetsen tar ut sin rätt.

Bouch på backen gillar jag.

Jag med.

Jag är besviken på Dallas. Oettinger är så grym som man trodde på förhand men matcherna glider dem ur händerna på något märkligt sätt.
Citera
2025-05-28, 04:55
Medlem
Matchboll för Oilers efter 4 - 1 seger i match 4
Citera
2025-05-28, 06:01
Medlem
Det verkar som att Ekholm är tillbaka snart.

https://www.nhl.com/news/topic/playoffs/2025/series-n-news/mattias-ekholm-could-return-for-edmonton-in-game-4-of-western-final
Citera
2025-05-28, 07:07
Avslutad
Kikat matchen nu i efterhand.
Och tänkte på det vi snackat om, hur vissa lyfter sig i slutspel.

Åter en gravt subjektiv åsikt av mig.

Corey Perry, forne Ducks liraren 40 bast!
Kliver in och syns match efter match. Han gör så jäkla nytta i dessa täta matcher. Inatt en av de direkta orsakerna till Oilers seger.

Jag gissar att han tillför laget andra viktiga delar än det han gör på plan. Dessa lirare är guld värd.
Citera
2025-05-28, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Kikat matchen nu i efterhand.
Och tänkte på det vi snackat om, hur vissa lyfter sig i slutspel.

Åter en gravt subjektiv åsikt av mig.

Corey Perry, forne Ducks liraren 40 bast!
Kliver in och syns match efter match. Han gör så jäkla nytta i dessa täta matcher. Inatt en av de direkta orsakerna till Oilers seger.

Jag gissar att han tillför laget andra viktiga delar än det han gör på plan. Dessa lirare är guld värd.

Instämmer om Perry. Han kan vara lite småful emellanåt med i sådana här matcher är han guld värd
Citera
2025-05-28, 07:23
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Var har Miko "Matthews" Rantanen tagit vägen? Det skulle ju bli ett stjärnmöte och så gör han 0 mål och två poäng på 6 matcher.
Det kan man undra, det blir ingen Conn Smythe Trophy för RRRantanen som första finne.
Och vad tog trollet i tråden som hyllade Rantanen vägen?
Det har blivit tyst........
Stjärnan, han heter Connor McDavid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in