2025-01-11, 12:13
Bannlyst
Vad är poängen med denna funktion? Ducka GDPR? Inläggen är ju kvar, och det går ju fortfarande att söka upp inlägg av en specifik användare via avancerad sök, så det känns ganska meningslöst att man kan radera sin profilsida.
Citera
2025-01-11, 16:13
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorup
Vad är poängen med denna funktion? Ducka GDPR? Inläggen är ju kvar, och det går ju fortfarande att söka upp inlägg av en specifik användare via avancerad sök, så det känns ganska meningslöst att man kan radera sin profilsida.

Inte ducka GDPR men väl uppfylla GDPR. Profilsidan hör till GDPR vilket inläggen inte gör.
Citera
2025-02-08, 11:16
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det är en medlem som önskat avsluta sitt konto. Tidigare så bannlystes kontona, och de fick då medlemstiteln "Avstängd". Det är dock väldigt stor skillnad på någon som frivilligt önskar avsluta sitt konto, och någon som blivit bannlyst. Vi skapade därför titeln "Avslutat konto" för dessa, och den planeras att inom kort att byta namn till "F.d. medlem", vilket är mera tydlig medlemstitel.

Vi planerar också att inom kort skapa medlemstiteln "Bannlyst" för att på så sätt skilja på medlemmar som är tillfälligt avstängda, och de som är bannlysta. Idag har båda dessa grupper medlemstiteln "Avstängd".

Vi har avslutningsvis även diskuterat medlemstiteln "Ny medlem" för nyregistrerade konton utan PM-status.

admin
Hm...jag har råkat ut för ett konto som nyligen avslutats och blev konfunderad eftersom det inte stod att det har avslutats utan endast ett oklickbart användarnamn i profilrutan vilket föranledde ett längre meningsutbyte med en moderator då jag först blev sittande som ett frågetecken

Så är det av mig fetade i ditt inlägg nu ändrat till ( )? En dålig lösning enligt mitt förmenande eftersom det alstrar bryderi och extra jobb för mods osv.

Här är mitt exempel:
(FB) Aftonbladets gränslösa beteende kring den misstänkte skyttens pappa
Citera
2025-02-08, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det är en medlem som önskat avsluta sitt konto. Tidigare så bannlystes kontona, och de fick då medlemstiteln "Avstängd". Det är dock väldigt stor skillnad på någon som frivilligt önskar avsluta sitt konto, och någon som blivit bannlyst. Vi skapade därför titeln "Avslutat konto" för dessa, och den planeras att inom kort att byta namn till "F.d. medlem", vilket är mera tydlig medlemstitel.

Vi planerar också att inom kort skapa medlemstiteln "Bannlyst" för att på så sätt skilja på medlemmar som är tillfälligt avstängda, och de som är bannlysta. Idag har båda dessa grupper medlemstiteln "Avstängd".

Vi har avslutningsvis även diskuterat medlemstiteln "Ny medlem" för nyregistrerade konton utan PM-status.

admin

Den här frågan kommer upp i olika trådar och många förstår inte när användarnamnet är "tomt" ingen titel. Varför har du tagit bort avslutat konto? Är dina medlemmar inte värda att veta varför du har gjort så? Du var själv som började med avslutat konto titel och du är den som tog bort titeln men nu finns det många som undrar än nu varför dessa konton ser ut som dom gör. Ska du inte komma med en förklaring?
Citera
2025-03-16, 13:42
Medlem
FunAndGamess avatar
Nu har det gått för långt! SvenHelsing har avregistrerat sig! Jag kommer inte ihåg så mycket av vad han skrivit men han hade en jättesöt häxa som avatar! Nu har det gått för långt!
Citera
2025-03-17, 18:18
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Då återstår bara en sak. När användaren avslutas borde användarnamnet ersättas med användaridet. Till exemple om jag avslutar mitt konto borde namnet ersättas med u726862.
Citera
2025-05-29, 07:59
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
De som avslutar sitt konto gör ju det av en anledning och om den anledningen är att förhindra outning så är det ju en anledning till att det inte ska gå att söka tidigare inlägg.

Det var ju inte direkt pukor och trumpeter när den här funktionen förändrades. Det kanske det borde ha varit, men tanke på att det förändrar Flashback totalt.
Om du kan göra ett inlägg och omedelbart stänga av ditt konto, så är det samma sak som att du kan skriva anonyma inlägg utan konto. Det gör det fullständigt omöjligt för andra användare att bedöma din trovärdighet, eller göra sig en bild av vem du är. Det förvandlar Flashback till 4chan.
Citera
2025-05-29, 08:01
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorup

Poängen med funktionen förstår jag inte heller, men jag förstår hur den används.
Den används huvudsakligen för att kunna slippa stå för det man skrev för tio minuter sedan. Eller för att slippa få pikar om att man startar trettio liknande trådar senaste timmen.
Citera
2025-05-29, 11:26
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det gör det fullständigt omöjligt för andra användare att bedöma din trovärdighet, eller göra sig en bild av vem du är.

Det finns ju ingen anledning som helst att se någon som helst trovärdighet i någon som avslutat sitt konto.
Citera
2025-09-08, 19:24
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Varför står det inte längre "Avslutat konto" och inte heller "F.d. medlem", som utlovats i tidigare inlägg?

Det skulle klargöra och motverka ytterligare trådar om detta, likt denna:
(FB) Vad är det med dessa användare utan klickbara nick?

EDIT: Detta blev ytterligare ett inlägg där min signatur inte syns.
Senast redigerad av Ulrik.Agren 2025-09-08 kl. 19:27.
Citera
2025-09-20, 23:10
Medlem
Studsbolls avatar
Då min relevanta tråd låstes utan svar gavs utöver hänvisning till denna generella tråd är jag tvungen att repetera min frågeställning här.

Mängden av avslutade konton har exploderat. Orsaken till att funktionen införts har inte belysts tillräckligt. Att användare kan avsluta sitt konto är såklart naturligt och bra, men att posthistoriken döljs är det ingalunda. Är det en följd av åtalet mot Flashback för HMF? Att pajasar som skriver dumheter ska kunna göra det utan det sedan går att spåra? Konsekvensen blir att samma pajasar bara gör ett oändligt antal konton och postar trams som inte syns när man vill avgöra hur mycket skit som postas.
Citera
2025-09-21, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Då min relevanta tråd låstes utan svar gavs utöver hänvisning till denna generella tråd är jag tvungen att repetera min frågeställning här.

Mängden av avslutade konton har exploderat. Orsaken till att funktionen införts har inte belysts tillräckligt. Att användare kan avsluta sitt konto är såklart naturligt och bra, men att posthistoriken döljs är det ingalunda. Är det en följd av åtalet mot Flashback för HMF? Att pajasar som skriver dumheter ska kunna göra det utan det sedan går att spåra? Konsekvensen blir att samma pajasar bara gör ett oändligt antal konton och postar trams som inte syns när man vill avgöra hur mycket skit som postas.
Jag tror det beror på GDPR, dvs alla har rätten att få sina saker raderade. Dessutom har alla som hängts ut "rätten att bli glömd". Gissar att antingen har Flashback gått en kamp mot IMY eller så kommer de att göra det. Sakta men säker vallas Flashback in i samma fåra som de flesta andra forum gjort för länge sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in