Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-07-08, 10:55
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Vad innebär det om det på en användare står "Avslutat konto"? Hur gjorde användaren för att avsluta sitt konto?
Citera
2024-07-08, 11:06
Medlem
kalkryggars avatar
Det finns väl inte?
Citera
2024-07-08, 11:11
Du får nog länka ett exempel.
Citera
2024-07-08, 11:11
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det finns väl inte?

Jag hittade en sådan användare i den här tråden.

(FB) En del av dig, ”till minne av William”, vem är han?
Citera
2024-07-08, 11:21
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren

Skumberg.... Finns inte i 'avstängningar och bannlysningar' så jag killgissar att det var ett återkommande troll vars konto raderades men inlägg finns kvar.
Citera
2024-07-08, 11:24
Citat:

Uppenbarligen bör det i så fall finnas "Avslutat konto" som val i admindelens dropdownmeny. Det är intressant, särskilt som det sägs att det inte går att avsluta sitt konto. Nu blir ju inte kontot borttaget helt, det är ju inte så att inläggen försvinner, men det är ett litet dansande på semantiken när man aktivt hävdar att konton inte går att avsluta samtidigt om det uppenbarligen till och med finns ett val som till och med heter avslutat konto.
Citera
2024-07-08, 11:32
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Vad innebär det om det på en användare står "Avslutat konto"? Hur gjorde användaren för att avsluta sitt konto?

Det är precis vad det låter som - ett konto som avslutats.

Hur man gör det? Kontaktar en Admin.

Du kan läsa mer om det här:

(FB) Kan man ta bort sitt konto?

och här:

(FB) Användarkonto (2012-12-30)
Citera
2024-07-08, 11:35
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:

Men ser man på fan. Det har jag aldrig sett förut. Undrar hur många såna det finns och varför användaren har fått detta.

EDIT: Jo jag ser Moderatorns inlägg ovan mitt och är nu informerad om detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
Uppenbarligen bör det i så fall finnas "Avslutat konto" som val i admindelens dropdownmeny. Det är intressant, särskilt som det sägs att det inte går att avsluta sitt konto. Nu blir ju inte kontot borttaget helt, det är ju inte så att inläggen försvinner, men det är ett litet dansande på semantiken när man aktivt hävdar att konton inte går att avsluta samtidigt om det uppenbarligen till och med finns ett val som till och med heter avslutat konto.

Men när FB säger att "det inte går att avsluta sitt konto" så betyder väl det att det inte går i förhållande till deras regler? Att det går rent tekniskt har man ju alltid förstått att det går.
Senast redigerad av kalkryggar 2024-07-08 kl. 11:38.
Citera
2024-07-08, 11:39
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Det är precis vad det låter som - ett konto som avslutats.

Hur man gör det? Kontaktar en Admin.

Du kan läsa mer om det här:

(FB) Kan man ta bort sitt konto?

och här:

(FB) Användarkonto (2012-12-30)
Där ser man, hade missat det.

I ett perfekt forum hade användarnamnet fått ett (old) bakom sig så användarnamnet kan återanvändas. Detta eftersom admin skriver att även bannlysta kontons profilsidor ska tas bort.
Citera
2024-07-08, 11:43
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Men ser man på fan. Det har jag aldrig sett förut. Undrar hur många såna det finns och varför användaren har fått detta.

EDIT: Jo jag ser Moderatorns inlägg ovan mitt och är nu informerad om detta.

Men när FB säger att "det inte går att avsluta sitt konto" så betyder väl det att det inte går i förhållande till deras regler? Att det går rent tekniskt har man ju alltid förstått att det går.

Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
Ja, det är ju det jag menar. Det är klart att det går rent tekniskt men uppenbarligen inte enligt Flashbacks regler. Utom ibland, tydligen.

Undrar om det är lite samma comme ci comme ça gällande påståendena att Flashback inte sparar IP-adresser? Det gör man inte heller. Oftast. Beroende på vem som behöver dem. Eller?

Det har gått att avsluta konto sedan 2018 men tyvärr uppdarerades inte FAQ i enlighet med detta förrän 2024-06-06.

Läs länkad tråd där admin förklarar plus FAQ.

Vad det skulle ha med reglerna att göra förstår jag inte.
Citera
2024-07-08, 12:20
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt

Det är en medlem som önskat avsluta sitt konto. Tidigare så bannlystes kontona, och de fick då medlemstiteln "Avstängd". Det är dock väldigt stor skillnad på någon som frivilligt önskar avsluta sitt konto, och någon som blivit bannlyst. Vi skapade därför titeln "Avslutat konto" för dessa, och den planeras att inom kort att byta namn till "F.d. medlem", vilket är mera tydlig medlemstitel.

Vi planerar också att inom kort skapa medlemstiteln "Bannlyst" för att på så sätt skilja på medlemmar som är tillfälligt avstängda, och de som är bannlysta. Idag har båda dessa grupper medlemstiteln "Avstängd".

Vi har avslutningsvis även diskuterat medlemstiteln "Ny medlem" för nyregistrerade konton utan PM-status.

admin
Citera
2024-07-08, 12:31
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det är en medlem som önskat avsluta sitt konto. Tidigare så bannlystes kontona, och de fick då medlemstiteln "Avstängd". Det är dock väldigt stor skillnad på någon som frivilligt önskar avsluta sitt konto, och någon som blivit bannlyst. Vi skapade därför titeln "Avslutat konto" för dessa, och den planeras att inom kort att byta namn till "F.d. medlem", vilket är mera tydlig medlemstitel.

Vi planerar också att inom kort skapa medlemstiteln "Bannlyst" för att på så sätt skilja på medlemmar som är tillfälligt avstängda, och de som är bannlysta. Idag har båda dessa grupper medlemstiteln "Avstängd".

Vi har avslutningsvis även diskuterat medlemstiteln "Ny medlem" för nyregistrerade konton utan PM-status.

admin

Najs! Vi gillar!

Borde du inte uppdatera din egen titel till "administratör"? Det här är ändå ett ärkesvenskt forum.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in